Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Κίνα: Καινούργιος «μπελάς» για τις ευρωπαϊκές μάρκες πολυτελείας

Ελλάδα 23:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Κίνα: Καινούργιος «μπελάς» για τις ευρωπαϊκές μάρκες πολυτελείας

ΝΕΑ

Η Κίνα μειώνει το όριο της πολυτελούς φορολογίας και επεκτείνει το μέτρο και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ασκώντας πρόσθετη πίεση σε ευρωπαϊκές premium μάρκες.

Advertisement
Advertisement

Η κινεζική κυβέρνηση ανακοίνωσε νέο, αυστηρότερο πλαίσιο πολυτελούς φορολογίας στα αυτοκίνητα, προκαλώντας αναστάτωση στην αγορά των premium μοντέλων. Το νέο όριο τίθεται στα 126.400 δολάρια (περίπου 108.000 ευρώ), έναντι των 182.600 δολαρίων προηγουμένως, ενώ πλέον δεν εξαιρούνται τα ηλεκτρικά μοντέλα, όπως ίσχυε μέχρι πρόσφατα.

Η αλλαγή πλήττει κυρίως ευρωπαϊκές μάρκες πολυτελείας, των οποίων τα μοντέλα συχνά υπερβαίνουν το νέο κατώφλι. Οι Mercedes EQS, S-Class και Porsche Taycan εμπίπτουν πλέον στην επιπλέον φορολόγηση, ενώ η Porsche Panamera ήδη βρισκόταν σε αυτή την κατηγορία με βάση τις παλαιότερες διατάξεις.

Η φορολόγηση υπολογίζεται με βάση την τελική τιμή πώλησης, συμπεριλαμβανομένων των προαιρετικών εξοπλισμών, και επιβάλλεται κατά την αγορά, αυξάνοντας περαιτέρω το κόστος για τους καταναλωτές.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του 2025, οι πωλήσεις πολυτελών μοντέλων άνω του ενός εκατομμυρίου γιουάν μειώθηκαν σχεδόν κατά 50%, σε συνέχεια της πτώσης κατά 34% το 2024. Η αγορά δείχνει ήδη σημάδια κόπωσης, εν μέσω οικονομικής αβεβαιότητας και συγκρατημένης καταναλωτικής διάθεσης.

Από τα περίπου 37.000 οχήματα που εμπίπτουν στα νέα κριτήρια, σχεδόν το 48% ανήκει στη Mercedes, ενώ ακολουθούν οι Land Rover (23%), Porsche (18%), Lexus (8%) και Bentley (3%).

Αν και οι επηρεαζόμενες πωλήσεις αποτελούν μικρό ποσοστό επί των συνολικών 15,7 εκατ. οχημάτων που διατέθηκαν στην Κίνα το ίδιο διάστημα, οι επιπτώσεις για τις ευρωπαϊκές μάρκες είναι σημαντικές σε επίπεδο κερδοφορίας και στρατηγικής τοποθέτησης.

Advertisement

Η κρατική ειδησεογραφική υπηρεσία Xinhua αναφέρει ότι η αλλαγή στοχεύει στον περιορισμό των εισαγόμενων πολυτελών οχημάτων, ενώ αναλυτές όπως ο Deng Jianquan τονίζουν ότι η νέα επιβάρυνση πιθανώς δεν θα αποθαρρύνει πλήρως τους εύπορους καταναλωτές, καθώς ήδη τα εισαγόμενα πολυτελή αυτοκίνητα υπόκεινται σε υψηλούς δασμούς και φόρους συνολικού ύψους άνω του 55%.

Η Mercedes, σε πρόσφατες δηλώσεις του CEO της Ola Kallenius, αναγνώρισε τις αυξανόμενες προκλήσεις από τις τοπικές μάρκες στην Κίνα, διαβεβαιώνοντας ότι θα επιμείνει στη διατήρηση της αξίας των οχημάτων της, αποφεύγοντας τις επιθετικές μειώσεις τιμών.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Advertisement

Η μάρκα-έκπληξη με τους πιο χαρούμενους οδηγούς
Μόνο αυτά τα αυτοκίνητα θα νοικιάζουμε υποχρεωτικά
Πώς πάει η αγορά των πολυτελών αυτοκινήτων στην Ελλάδα;