Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η μπαταρία του ηλεκτρικού Kia Soul

Ελλάδα 11:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η μπαταρία του ηλεκτρικού Kia Soul

ΝΕΑ

Η μπαταρία του ηλεκτρικού Kia Soul

ΝΕΑ

Ένα από τα μοντέλα που θα τραβήξουν το ενδιαφέρον στο 84ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης είναι το Kia Soul EV.

Advertisement
Advertisement


ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/SeitanF1)

Το ηλεκτρικό όχημα της Κορεάτικης μάρκας θα κάνει ευρωπαϊκή πρεμιέρα σε μερικά 24ωρα, σας έχουμε όμως ενημερώσει για τις τεχνικές του λεπτομέρειες απ’ όταν αποκαλύφθηκε, στην έκθεση του Σικάγο. Το Kia Soul EV που εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 111 PS και 29 kgm ροπής, η διαθέτει συστοιχία μπαταριών πολυμερών λιθίου, οι οποίες είναι τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα. Ο κατασκευαστής κάνει λόγο για δυνατότητα διάνυσης έως 200 km με μία φόρτιση!

Ας δούμε λίγο αναλυτικότερα πως λειτουργούν οι μπαταρίες του. Αυτή κατασκευάζεται από την SK Innovation. Τα στοιχεία της έχουν την κορυφαία στην κατηγορία ενεργειακή πυκνότητα των 200 Wh/kg και είναι το αποτέλεσμα ενός τριετούς κοινού προγράμματος ανάπτυξης μεταξύ της Kia Motors Corporation και της SK Ιnnovation.

Advertisement
Advertisement

Διαθέτει συνολικά 192 στοιχεία πολυμερών ιόντων λιθίου, σε οκτώ συστοιχίες, προσφέροντας συνολική απόδοση 27 kWh. Το πακέτο εφοδιάζεται με εξελιγμένη τεχνολογία θερμικού ελέγχου για να διατηρείται κάθε μεμονωμένο στοιχείο στη βέλτιστη θερμοκρασία. Η κατανομή των στοιχείων στον χώρο αποσκοπεί και στη μέγιστη αντοχή σε περίπτωση πρόσκρουσης.

Καθόδια (θετικά ηλεκτρόδια) υψηλής χωρητικότητας και χαμηλής αντίστασης, με μεγάλη περιεκτικότητα σε νικέλιο NCM (νικέλιο-κοβάλτιο-μαγγάνιο), χρησιμοποιούνται στην μαζική παραγωγή της μπαταρίας του ηλεκτρικού Soul EV.

Υψηλής απόδοσης πρόσθετος ηλεκτρολύτης και υλικά ανοδίων (αρνητικών ηλεκτροδίων) έχουν επίσης εξελιχθεί για να καλύψουν τις διάφορες απαιτήσεις απόδοσης (όπως η ασφάλεια και διάρκεια ζωής), διατηρώντας παράλληλα υψηλή ενεργειακή πυκνότητα.

Advertisement

Επιπλέον, ένας ειδικός διαχωριστής με κεραμική επικάλυψη χρησιμοποιείται μέσα στα στοιχεία της μπαταρίας προσφέροντας υψηλή προστασία και ασφάλεια. Ο διαχωριστής καθορίζει την ασφάλεια και την ταχύτητα φόρτισης/αποφόρτισης της μπαταρίας. Έχει επίσης βελτιωμένη θερμική αντίσταση, η οποία βοηθά να κρατήσει την κυψέλη προστατευμένη από την έκθεση σε θερμότητα ή φωτιά και εμποδίζει την συρρίκνωση του διαχωριστή εάν η θερμοκρασία του στοιχείου αυξηθεί πέραν του κανονικού.

Advertisement

Ο συνδυασμός στοιχείων χαμηλής ηλεκτρικής αντίστασης με το κατάλληλο σύστημα θερμικού ελέγχου και του ακριβή υπολογισμού κατάστασης φόρτισης,  βελτιστοποιούν την διαδικασία φόρτισης, επιτυγχάνοντας μια εξαιρετική «ταχεία φόρτιση» σε χρόνο 25 λεπτών (100 kW DC) ή 33 λεπτών (50 kW DC). Η πλήρης φόρτιση, ανάλογα με την πηγή ενέργειας, διαρκεί έως και πέντε ώρες (6,6 kW AC) με τον ενσωματωμένο φορτιστή.

Ο ηλεκτρολύτης που χρησιμοποιείται στο Soul EV αποτρέπει την υποβάθμιση της απόδοσης της μπαταρίας  που συνήθως παρατηρείται σε ακραίες θερμοκρασίες (χαμηλές ή υψηλές), επεκτείνοντας το εύρος θερμοκρασίας λειτουργίας της μπαταρίας, εξασφαλίζοντας κορυφαία αυτονομία ανεξαρτήτως των καιρικών συνθηκών. Ίσως άλλωστε να θυμάστε και πρόσφατο άρθρο, που περιελάμβανε ένα πολύ ενδιαφέρον βίντεο από τις δοκιμές του ηλεκτρικού Kia σε ακραίες καιρικές συνθήκες.

Ο κρύος καιρός είναι μεγάλος εχθρός για τις μπαταρίες, γι’ αυτό το ηλεκτρικό Kia Soul EV διαθέτει ένα σύστημα θέρμανσης της μπαταρίας, η οποία ζεσταίνει τη μπαταρία, ενώ το αυτοκίνητο είναι συνδεδεμένο στο δίκτυο, πριν από τη χρήση. Αυτό βοηθά να διατηρηθεί η βέλτιστη απόδοση της μπαταρίας, ανεξάρτητα από την εξωτερική θερμοκρασία .

Advertisement

Για μέγιστη «ενεργητική ασφάλεια», η μονάδα της μπαταρίας είναι εξοπλισμένη με μια συσκευή προστασίας υπερφόρτωσης που κόβει το κύκλωμα υψηλής τάσης, αν ποτέ η μπαταρία φθάσει σε κατάσταση διόγκωσης (swelling) λόγω υπερφόρτισης.

Καθοριστική είναι η επιλογή υλικών: στον έλεγχο της μορφολογίας του καθοδίου, στην επικάλυψη της επιφάνειας των ανοδίων και των καθοδίων, στον ηλεκτρολύτη, καθώς και στον εξαιρετικής μηχανικής αντοχής διαχωριστή, εξασφαλίζοντας έτσι την ανθεκτικότητα και ασφάλεια της μπαταρίας.