Και τώρα τι θα κάνουμε χωρίς αληθινό δέρμα;
ΝΕΑ
Οι οικολογικές ευαισθησίες αλλά και η μείωση του κόστους καταργούν σιγά-σιγά το αληθινό δέρμα. Και τώρα τι θα γίνουν οι premium αγοραστές;
Το δέρμα κάποτε αποτελούσε συνώνυμο της πολυτέλειας στα αυτοκίνητα, αλλά η τάση φαίνεται να αλλάζει.
WHAT CAR
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στρέφονται σταδιακά σε εναλλακτικά υλικά, περιορίζοντας ή και εξαλείφοντας τελείως το αυθεντικό δέρμα, ακόμη και στα πιο ακριβά μοντέλα τους.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα και να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών για βιώσιμες επιλογές.
Η παραγωγή δέρματος είναι ενεργοβόρα, προκαλεί εκπομπές μεθανίου και συχνά συνδέεται με αμφιλεγόμενες πρακτικές στη βιομηχανία κρέατος.
Το δέρμα αυξάνει το κόστος κατασκευής και την πολυπλοκότητα παραγωγής. Οι εναλλακτικές λύσεις προσφέρουν σταθερότερο και πιο εύκολο στη μαζική παραγωγή αποτέλεσμα.

Επιπλέον, τα συνθετικά υλικά μπορούν να έχουν μεγαλύτερη αντοχή σε φθορά, λεκέδες ή UV ακτινοβολία, κάτι που μειώνει το κόστος συντήρησης για τον καταναλωτή.
Υπάρχουν επίσης αρκετοί ακόμα λόγοι για την στροφή προς τα συνθετικά υλικά.
Η νέα γενιά καταναλωτών δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα στην οικολογία και την τεχνολογία παρά στην παραδοσιακή πολυτέλεια. Ενώ παράλληλα τα σύγχρονα συνθετικά υλικά έχουν εξελιχθεί τόσο που προσομοιάζουν αισθητικά και στην υφή με το αυθεντικό δέρμα.
Η τάση πάντως είναι να καταργηθεί το φυσικό δέρμα από τις πολυτελείς κατηγορίες. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το νέο Jeep Cherokee, το οποίο, παρά την αύξηση του μεγέθους και της πολυτέλειας σε σχέση με τον προκάτοχό του, δεν προσφέρει πλέον δερμάτινα καθίσματα ούτε καν στην κορυφαία έκδοση Overland.
Στη θέση τους εμφανίζεται το υλικό Capri leatherette, δηλαδή συνθετικό δέρμα, αφήνοντας πελάτες που δαπανούν πολλά λεφτά για να παραλάβουν… πλαστικό.
Η αλλαγή αυτή δεν περιορίζεται στη Jeep. Στα μοντέλα Infiniti QX60 2026, η πλειονότητα των εκδόσεων διαθέτει υφασμάτινα καθίσματα TailorFit, φτιαγμένα από 65% ανακυκλωμένα υλικά.
Αντίστοιχες επιλογές κάνουν και άλλες μάρκες πολυτελείας. Η Land Rover προσφέρει τα υφάσματα Ultrafabrics στις εκδόσεις Range Rover και Range Rover Sport, ενώ η Polestar δίνει τη δυνατότητα σε πελάτες να επιλέξουν από μαλλί πιστοποιημένο για την ευζωία των ζώων ή βιο-υλικά MicroTech και WeaveTech.

Ωστόσο, το νέο τοπίο δεν είναι απαραίτητα θετικό για όλους. Πελάτες που συνηθίζουν την αίσθηση και την εικόνα του δέρματος μπορεί να νιώσουν απογοήτευση ή να χρειαστεί να πληρώσουν σημαντικά ποσά για να το αποκτήσουν.
Σε πολλά ακριβά μοντέλα της Mercedes και της BMW, τα βασικά υλικά είναι συνθετικά ενώ όποιος θέλει δέρμα θα πρέπει να καταβάλει ένα σημαντικό επιπλέον ποσό.
Η κατάργηση του φυσικού δέρματος σηματοδοτεί μια νέα αντίληψη της πολυτέλειας: από τη συμβατική, βασισμένη στην παράδοση και τη χειροτεχνία, περνάμε σε μια πολυτέλεια που συνδέεται με τεχνολογία, βιωσιμότητα και λειτουργικότητα.
Ωστόσο, υπάρχει και η αντίθετη πλευρά: πελάτες που συνδέουν την πολυτέλεια με την αυθεντικότητα και την παραδοσιακή αίσθηση του δέρματος μπορεί να νιώσουν ότι κάτι «λείπει» από το όχημά τους.
Αυτό σημαίνει ότι για ορισμένους, η premium κατηγορία δεν είναι πλέον ταυτισμένη με το φυσικό δέρμα, αλλά με τη συνολική εμπειρία και την ποιότητα των υλικών.
Η πραγματική ερώτηση που τίθεται πλέον στους καταναλωτές είναι αν η παρουσία του αυθεντικού δέρματος παραμένει κρίσιμη για την πολυτέλεια, ή αν η νέα γενιά αυτοκινήτων μπορεί να περάσει στο επόμενο κεφάλαιο της βιωσιμότητας και των εναλλακτικών υλικών χωρίς να χάσει την αίγλη της.
Θα λείψει στους οδηγούς το δέρμα, ή είναι έτοιμοι να το αποχαιρετήσουν;
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
Νέα μάστιγα: Τώρα κλέβουν και τις ζώνες ασφαλείας!
Πρώτη γεύση από τη νέα BMW iX3
Αν η 45χρονη οδηγούσε Lada αντί για Porsche δε θα ζούσε