Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

«Καθαρός» Δακτύλιος: Μονά – ζυγά για όλα τα ΙΧ με θερμικούς κινητήρες!

Ελλάδα 13:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

«Καθαρός» Δακτύλιος: Μονά – ζυγά για όλα τα ΙΧ με θερμικούς κινητήρες!

ΝΕΑ

«Καθαρός» Δακτύλιος: Μονά – ζυγά για όλα τα ΙΧ με θερμικούς κινητήρες!

ΝΕΑ

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι καταργούνται όλα τα “παραθυράκια” και μοναδική εξαίρεση θα αποτελούν τα ηλεκτρικά οχήματα

Advertisement
Advertisement

Στο ολοκληρωμένο σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, αναφέρθηκε ο κ. Κώστας Καραμανλής μιλώντας στο Real FM 97,8.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξήγησε ότι το ολοκληρωμένο πρόγραμμα «Ανάσα για την Αθήνα» περιλαμβάνει τρία στάδια λήψης μέτρων: άμεσα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

Advertisement
Advertisement

Το πρώτο άμεσο μέτρο αφορά στην επαναφορά του δακτυλίου, με μία διαφορετική λογική. «Το ονομάζουμε ‘‘Καθαρό Δακτύλιο’’. Θα ξεκινήσει στις 25 Οκτωβρίου. Αυτός ο δακτύλιος θα βασίζεται σε πρώτη φάση στη λογική των μονών – ζυγών. Αλλά με μία θεμελιώδη διαφορά: Τέρμα οι χιλιάδες εξαιρέσεις και κομμένα όλα τα “παραθυράκια”. Μέχρι σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα τα οποία εξαιρούνται από το δακτύλιο. Αυτό θα λήξει. Ο μόνος τύπος αυτοκινήτων που θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, για αυτό θα το ονομάσουμε ‘‘Καθαρό Δακτύλιο’’», δήλωσε ο κ. Καραμανλής.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr το νέο καθεστώς του «Καθαρού» Δακτύλιου θα αφορά όλα τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης τα οποία θα επιτρέπεται να εισέρχονται όπου ορίζει ο νόμος υπό το καθεστώς των μονών και ζυγών και τα μόνα οχήματα που θα επιτρέπεται να εισέρχονται καθημερινά στο κέντρο της Αθήνας χωρίς περιορισμούς θα είναι μόνο τα ηλεκτρικά!

Ανέφερε επίσης ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιεί ήδη μελέτη για να επαναπροσδιοριστούν τα γεωγραφικά όρια του Δακτυλίου, καθώς χρειάζεται αναπροσαρμογή ο σχεδιασμός του και ενδεχομένως να «ανοίξει» ο κύκλος του.

Advertisement

Η δεύτερη άμεση κίνηση που σχεδιάζεται είναι η αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, καθώς επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο της συμφόρησης στην πρωτεύουσα. Τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι σε πλήρη συνεργασία με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και με την Ελληνική Αστυνομία, διότι όπως υπογράμμισε το μέτρο αυτό πρέπει να εφαρμοστεί κιόλας.

«Αυτή τη στιγμή το ζήτημα που υπάρχει με την τροφοδοσία δημιουργεί πραγματικό έμφραγμα στο κέντρο της Αθήνας.  Άποψή μας είναι ότι πρέπει να αναπροσαρμοστεί το ωράριο και να ξέρει ο καθένας πότε πρέπει να κάνει τροφοδοσία και πώς πρέπει να κάνει την τροφοδοσία», εξήγησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Advertisement

Το τρίτο μακροπρόθεσμο και πολύ σημαντικό μέτρο του σχεδίου «Ανάσα για την Αθήνα», που ανακοίνωσε ο κ. Καραμανλής, αφορά στην αποδοχή μίας πρότασης του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων: Θα δημιουργηθεί ένα Ενιαίο Παρατηρητήριο Μεταφορών στην Αττική, ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας, καθώς στο ζήτημα του κυκλοφοριακού στην πρωτεύουσα εμπλέκονται δήμοι, η Περιφέρεια και δύο υπουργεία. «Επομένως νομίζω ότι ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας θα μας λύσει μακροπρόθεσμα αρκετά προβλήματα», εκτίμησε ο κ. Καραμανλής. Όσον αφορά εξάλλου στο «Μεγάλο Περίπατο», καταρχάς σημείωσε ότι είναι σωστή η γενικότερη κατεύθυνση καθώς σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης ο στόχος των σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας είναι να βγουν τα αυτοκίνητα από το κέντρο, αλλά επισήμανε ότι για αυτό είναι σπουδαίο να υπάρχει ένα θεσμοθετημένο Παρατηρητήριο, ώστε να μην κάνει ο κάθε φορέας κάτι μόνος του, χωρίς να είναι σε απόλυτη συνεννόηση με τους άλλους φορείς. Ο κ. Καραμανλής εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «εκεί που υπάρχουν δυσλειτουργίες ο Δήμος και ο Δήμαρχος θα σκύψουν πάνω από το ζήτημα και θα κάνουν διορθώσεις».

H Τελευταία Κοινή Υπουργική Απόφαση για τον Δακτύλιο

Advertisement

Η είσοδος των οχημάτων στο κέντρο θα γίνεται με το νέο πρότυπο WLTP και προβλέπει την ελεύθερη κυκλοφορία των «καθαρών» ηλεκτρικών οχημάτων.

Σύμφωνα με το ΦΕΚ (1221 Β/30-3-2021) που δημοσιεύθηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) έχουν οριστεί τα νέα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας οχημάτων στον δακτύλιο της Αθήνας, με την οποία οι προϋποθέσεις εισόδου στον «πράσινο» δακτύλιο εναρμονίζονται με την εφαρμογή του νέου παγκόσμιου προτύπου μέτρησης εκπομπών CO2 που ισχύει από 1/1/2021.

Οι νέες προβλέψεις διασφαλίζουν την ίση μεταχείριση εισόδου στον «πράσινο» δακτύλιο της Αθήνας των επιβατικών οχημάτων που ταξινομούνται μετά την 1/1/2021 με αυτά που έχουν ταξινομηθεί έως 31/12/2020, ως προς τις εκπομπές ρύπων. Στην τροποποιημένη ΚΥΑ καθορίζεται το όριο εισόδου για τα επιβατικά οχήματα που από 1/1/2021 έχουν ταξινομηθεί σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων WLTP (Worldwide Light Test Procedure) στα 175 grCO2/km, χωρίς ωστόσο να μεταβάλλεται το ισχύον όριο εισόδου για τα οχήματα που είχαν ταξινομηθεί ως και τις 31/12/2020, δηλαδή τα 140 grCO2/km, όπως αυτό είχε καθοριστεί βάσει του Νέου Ευρωπαϊκού Κύκλου Οδήγησης NEDC (New European Driving Cycle).

Ειδικότερα, στον δακτύλιο επιτρέπεται η ελεύθερη κυκλοφορία χωρίς κανέναν περιορισμό:

Α) των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και των οχημάτων που πληρούν εκ κατασκευής τις διατάξεις του Κανονισμού 715/2007 (Euro 5 και Euro 6) ή μεταγενέστερου, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το NEDC), ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.

Β) των ηλεκτρικών υβριδικών οχημάτων και των οχημάτων που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους αέρια καύσιμα (υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο) και είναι τεχνολογίας Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου ή σταθμισμένη συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης, ή συνδυασμένου κύκλου του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα δύο καυσίμων Bi-fuel, σύμφωνα με το NEDC), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.

Γ) των οχημάτων τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της ΕΕ από την 01/01/2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 175 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων WLTP.

Όλα τα υπόλοιπα οχήματα επιτρέπεται να εισέρχονται στον Δακτύλιο υπό το καθεστώς των μονών – ζυγών.

Ο διαγωνισμός για τα πρώτα 770 νέα λεωφορεία

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι σήμερα βγήκε «στον αέρα» ο διαγωνισμός για την προμήθεια σε πρώτη φάση 770 νέων λεωφορείων σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, με χρηματοδότηση και από το Ταμείο Ανάκαμψης και από το ΕΣΠΑ.

Υπενθύμισε ότι έχει ήδη γίνει σημαντική δουλειά για την άμεση ενίσχυση του στόλου κατά 50% στην Αθήνα και κατά 90% στη Θεσσαλονίκη, με τη συνεργασία με τα ΚΤΕΛ και τη διαδικασία του leasing. Και τόνισε τη σημασία του εμβολιασμού, αλλά και της καθολικής χρήσης μάσκας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Ξεκινούν οι εργασίες για τη Γραμμή 4 του Μετρό- Καλοκαίρι 2022 οι τρεις νέοι σταθμοί σε Πειραιά

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε επίσης ότι ξεκινάνε οι εργασίες της Γραμμής 4 του Μετρό. Σημείωσε ότι έχουν γίνει κυκλοφοριακές μελέτες, ώστε να ταλαιπωρηθούν όσο το δυνατόν λιγότερο οι κάτοικοι της Αθήνας, ενώ τόνισε πως όταν το φιλοπεριβαλλοντικό αυτό έργο ολοκληρωθεί θα λύσει πολλά προβλήματα.

«Η Γραμμή 4 είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Είναι ένα έργο που ξεκίνησε και ήδη έχουν στηθεί τα πρώτα εργοτάξια. Θα δώσει πραγματικά λύση και στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που έχει η Αθήνα, αλλά είναι και ένα καθαρά φιλοπεριβαλλοντικό έργο. Η κατασκευαστική περίοδος θα είναι επτά χρόνια», είπε ο κ. Καραμανλής.

Υπενθύμισε επίσης ότι οι τρεις τελευταίοι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά θα είναι έτοιμοι το καλοκαίρι.

Για το Μετρό Θεσσαλονίκης, σημείωσε ότι: «Μετά από ένα διχασμό και ένα ζήτημα τεχνικό που είχε πολιτικοποιηθεί, το θέμα με τα αρχαία έχει λήξει στο ανώτατο επίπεδο με την απόφαση του ΣτΕ. Έχει ξεκινήσει η απόσπαση και επανατοποθέτηση». Ο κ. Καραμανλής μάλιστα άφησε αιχμές για κάποιους που θέλουν να δημιουργούν προβλήματα και επισήμανε ότι η καθυστέρηση των έργων δεν ευνοεί τους πολίτες, αλλά συνήθως ευνοεί τους αναδόχους, δηλαδή τους εργολάβους διότι η καθυστέρηση σημαίνει παραπάνω χρήματα. «Να μην το ξεχνάμε αυτό, οι καθυστερήσεις σημαίνουν ταλαιπωρία και παραπάνω χρήματα για τον Έλληνα φορολογούμενο», τόνισε.

Πρώτα εργοτάξια στην Πατρών – Πύργου αρχές 2022 και στο ΒΟΑΚ τέλος του 2022

Όσον αφορά στην Πατρών – Πύργου, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι η Προγνωστοποίηση Κρατικής Ενίσχυσης θα έρθει άμεσα στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στη Βουλή και δήλωσε: «Θα δείτε τα πρώτα εργοτάξια να στήνονται στις αρχές του 2022».

Για τον ΒΟΑΚ, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι το έργο δεν είχε μελετητική ωριμότητα και χρηματοδότηση, δύο ζητήματα που λύθηκαν και έτσι θα ξεκινήσει τμηματικά η κατασκευή του. Σημείωσε ότι πρόκειται για ένα τεράστιο έργο 300 χιλιομέτρων και ανέφερε ότι τα πρώτα εργοτάξια θα μπουν στο τέλος του 2022.

«Η ΝΔ είναι η παράταξη, που νομιμοποίησε το ΚΚΕ»

Κληθείς να σχολιάσει τη διαγραφή του κ. Κωσταντίνου Μπογδάνου, αλλά και με αφορμή την εκδήλωση του «Ιδρύματος Κωνσταντίνος Γ. Καραμανλής»,  την 13η Οκτωβρίου στην οποία θα μιλήσει ο πρώην Πρωθυπουργός, κ. Κώστας Καραμανλής και θα χαιρετίσει ο Πρωθυπουργός, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης,  ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εκτίμησε: «Είναι σαφές ότι όλοι στη Νέα Δημοκρατία διαφωνούμε με αυτές τις αντικομουνιστικές τοποθετήσεις και νομίζω πολύ σωστά έπραξε ο Πρωθυπουργός και Πρόεδρος του κόμματος και πήρε αυτή την απόφαση. Θα σας θυμίσω ότι κάτι τέτοιο δεν έγινε με το ΣΥΡΙΖΑ όταν ο κ. Πολάκης έλεγε ότι η Νέα Δημοκρατία είναι το κόμμα των δωσίλογών και των μαυραγοριτών. Δεν είδα να συγκινείται ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης και να διαγράφει τον κ. Πολάκη».

Ο κ. Καραμανλής δήλωσε ότι η εκδήλωση της Τετάρτης είναι μία ευκαιρία η Νέα Δημοκρατία να γιορτάσει τις στρατηγικές επιλογές σε στιγμές κρίσιμες για την Πατρίδα όπως η αποκατάσταση της Δημοκρατίας το 1974 και η ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, προσθέτοντας: «Δεν πρέπει να ξεχνάμε η Νέα Δημοκρατία είναι η παράταξη που νομιμοποίησε το ΚΚΕ και υπερέβη εμπράκτως τις διαχωριστικές γραμμές. Η χώρα έχει ανάγκη νηφαλιότητα και ενότητα, και ο διχαστικός λόγος είναι εκτός τόπου και χρόνου».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επιστρέφει ο «πράσινος» δακτύλιος στην Αθήνα!
Νέος «πράσινος» Δακτύλιος στην Αθήνα – Τι άλλαξε
Κλιματική αλλαγή: Ιδού το δράμα της Ελλάδας…