Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ισοδύναμα δεν ψάχνετε κύριε Υπουργέ;

Ελλάδα 22:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ισοδύναμα δεν ψάχνετε κύριε Υπουργέ;

ΝΕΑ

Ισοδύναμα δεν ψάχνετε κύριε Υπουργέ;

ΝΕΑ

Στο Υπουργείο Οικονομικών ως μόνιμο προσωπικό, υπάρχει ένας μικροαστός, ας υποθέσουμε ότι τον λένε Βασιλάκη. Ο Βασιλάκης είναι αυτό που λέμε “καλό παιδί”. Τελείωσε το σχολείο, σπούδασε και ο θείος του ο βουλευτής, τον διόρισε στο Υπουργείο.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Ο Βασιλάκης ερχόμενος στην μεγάλη πόλη έπαθε σοκ, χρειάστηκε χρόνια να το ξεπεράσει. Τον ενοχλούσαν όλα, περισσότερο όμως τα αυτοκίνητα, ο θόρυβος, τα κορναρίσματα και τα μαρσαρίσματα. Δεν παντρεύτηκε ποτέ, φοβόταν τις υποχρεώσεις που είχε ο γάμος. Συνολικά ότι ξέφευγε από την μετρημένη “τόσο – όσο” καθημερινότητά του, ο Βασιλάκης το φοβόταν. Έμενε και μένει κοντά στο Υπουργείο, πηγαινοέρχεται με τα πόδια. Όταν μια φορά το χρόνο χρειάζεται να μετακινηθεί εκτός του ασφυκτικά μικρού κύκλου ζωής του, τον λούζει κρύος ιδρώτας. Θα πρέπει να μπει σε ταξί ή ΙΧ συναδέλφου και αυτός φοβάται τόσο την ταχύτητα. Ακόμη αναριγεί όταν έρχεται στο μυαλό του εκείνη η βόλτα με το σπορ αυτοκίνητο του ξαδέρφου του. Είχε τρομάξει τόσο πολύ που έχασε τη λαλιά του, μπροστά στον ξάδερφο κρατήθηκε όταν όμως βρέθηκε στο σπίτι έκλαψε, ώρα πολλή…

Χωρίς να το σχεδιάσει βρέθηκε στον τομέα της φορολογίας αυτοκινήτων, αυτό που τόσο μισούσε, ήταν στα χέρια του: “Τώρα θα σας δείξω εγώ, τι χρειάζονται όλα αυτά τα SUV, οι λιμουζίνες και τα γρήγορα αυτοκίνητα;

Advertisement
Advertisement

Ο Βασιλάκης μεθοδικά έψαξε τα χειρότερα σενάρια στον πλανήτη και έφτιαξε ένα συρτάρι με προτάσεις. Κάθε φορά που ο Υπουργός ψάχνει έσοδα, ο Βασιλάκης ανοίγει το συρτάρι “τώρα θα σας δείξω εγώ“. Τη σήμερον ημέρα ο Βασιλάκης – άσσος στα οικονομικά – κατανοεί πλήρως πως τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας θα πληρώσουν το μισθό του. Βλέπει τον ΕΝΦΙΑ στα 3.2δις ετησίως και σκέφτεται γιατί να μην παίρνουμε τα μισά (1.6δις) τουλάχιστον από τα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧ; Τα προηγούμενα χρόνια οι προτάσεις του είχαν ως αποτέλεσμα να φτάσουν τα τέλη για τα δίλιτρα αυτοκίνητα από τα 240 ευρώ, στα 660 ευρώ. Βλέπετε ο Βασιλάκης εμπνεύσθηκε την έκτακτη εισφορά στα τέλη, την ενσωμάτωσή της και την επιβολή νέας έκτακτης εισφοράς, τότε ήταν που πήρε προαγωγή. Από τη μεγάλη του χαρά συνέλαβε το “διαβιείς πολυτελώς” που έπεσε σα δαμόκλειο σπάθη στα κεφάλια των ονειροπαρμένων που είχαν πληρώσει ένα σκασμό φόρους για να αποκτήσουν ένα ασφαλές σύγχρονο αυτοκίνητο, αυτό που ο Βασιλάκης τεχνηέντως ονόμασε “πολυτελές” παίζοντας με την ψυχολογία του μέσου Έλληνα. Μετά ήρθε αυτός ο Υπουργός που είχε κόλλημα με το περιβάλλον και εφάρμοσε το σύστημα με τους ρύπους CO2. O Βασιλάκης δεν είχε ιδέα τι ήταν αυτό το διοξείδιο του άνθρακα αλλά πολύ το μίσησε καθώς είδε τα τέλη, για πρώτη φορά από τότε που ανέλαβε αυτή τη θέση, να μειώνονται. Όμως ο Υπουργός έριξε το φταίξιμο στο Βασιλάκη “με τόσο υψηλά τέλη, όλοι καταθέτουν πινακίδες, μας κατέστρεψες“.

Ο Βασιλάκης φυσικά δεν το δέχτηκε αυτό, έκανε εισηγήσεις, εκθέσεις, αναφορές, προειδοποίησε, φώναξε, έπαθε υστερία όταν επετράπη η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη γιατί τα πετρελαιοκίνητα καίνε λιγότερο και “θα πέσουν οι φόροι από την κατανάλωση“. Τελικά έπεσε σε δυσμένεια όταν ο Υπουργός έμαθε πως μονολογούσε στους διαδρόμους “όλα για τον Τάδε ντήλερ” γίνονται.

Τότε έγινε στενός κορσές στο συνάδελφό του από το Εισόδημα: “Μα γιατί τα εταιρικά να μη θεωρούνται μισθός ώστε να φορολογηθούν;” όπερ και εγένετο.

Advertisement

Εν τέλει ο Βασιλάκης δικαιώθηκε, τα τέλη κυκλοφορίας έπεσαν κατακόρυφα, το ταμείο έχανε έσοδα και ο μισθός του κινδύνευε. Ξεθάρρεψε και άρχισε πάλι τα υπομνήματα: “Αν υπολογίζαμε με βάση την εμπορική αξία, γιατί να μην πληρώσει αυτός που έχει δυο ή τρία αυτοκίνητα, τι τα χρειάζεται”; Την απάντηση την ήξερε ήταν η πρώτη του “επιτυχία” πρωτοδιόριστος ακόμη, εισηγήθηκε το Δακτύλιο, πράγμα που ανάγκασε όλους να πάρουν δεύτερο αυτοκίνητο. Ο Βασιλάκης που πάντα ψήφιζε, ψηφίζει και θα ψηφίζει “Βαθύ Κράτος” έχει τώρα στη φαρέτρα του και μερικές πιασάρικες λέξεις: “Πολυτελή, ακριβά, εισαγόμενα, Γερμανικά, ρυπογόνα” που γνωρίζει καλά ότι έχουν απήχηση στους ομοϊδεάτες του. Σήμερα στον επάνω όροφο του Υπουργείου βρίσκονται παλιοί γνώριμοι, οι πόρτες είναι ανοιχτές για το Βασιλάκη “ισοδύναμα δεν ψάχνεται κύριε Υπουργέ;

Όπως καταλαβαίνετε δεν υπάρχει ελπίδα καμία καθώς ο Βασιλάκης, Διευθυντής πλέον, έχει υπολογίσει τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2016, σε μισό ΕΝΦΙΑ. Παρότι ξέρει πως η αγορά αυτοκινήτου ρήμαξε και δεν υπάρχει καμιά φοροδοτική ικανότητα.

Advertisement

Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία, μπορεί κάποιος εραστής της αυτοκίνησης να αποκτήσει πρόσβαση στο συρτάρι του Βασιλάκη εκεί που φυλάει τις ιδέες για την φορολογία των αυτοκινήτων. Αν τις χάσει όλες μονομιάς ίσως τα παρατήσει. Επιπλέον κάποια στιγμή θα πάρει σύνταξη, λέτε να γλυτώσουμε τότε; Ή μήπως πρέπει να του απαντήσουμε όλοι μαζί συνασπισμένοι; Έχω μάθει πως το φοβάται!