Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ηλεκτροκίνηση: Πόσο δρόμο έχει ακόμα να διανύσει η Ελλάδα;

Ελλάδα 20:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ηλεκτροκίνηση: Πόσο δρόμο έχει ακόμα να διανύσει η Ελλάδα;

ΝΕΑ

Ηλεκτροκίνηση: Πόσο δρόμο έχει ακόμα να διανύσει η Ελλάδα;

ΝΕΑ

Το ζητούμενο για τη χώρα μας, είναι να προλάβει την υπόλοιπη Ευρώπη, για τη μεγάλη μετάβαση στην επόμενη μέρα της αυτοκίνησης.

Advertisement
Advertisement

Στην ηλεκτροκίνηση και το μέλλον της αυτοκίνησης στην Ελλάδα αναφέρθηκε ο Ιωάννης Ξιφάρας, Γενικός Γραμματέας Μεταφορών στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο πλαίσιο του 9ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται 10 – 13 Απριλίου, υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

Όπως τόνισε, παρότι μιλώντας κανείς για ηλεκτροκίνηση, συνήθως σκέφτεται επιδοτήσεις, «η πολιτική του κράτους δεν είναι μόνο επιδοτήσεις». Πρόσθεσε, δε, πως η μεταστροφή του τομέα των μεταφορών προς την ηλεκτροκίνηση είναι μια διαρκής άσκηση ισορροπίας.

Αναφερόμενος στην καθυστέρηση της Ελλάδας στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης, ο κ. Ξιφάρας σημείωσε πως «αν δούμε τι έδαφος έχουμε καλύψει τα τελευταία πέντε χρόνια που έχει αναπτυχθεί η οικονομία μας, αναμένουμε να κάνουμε catchup με την υπόλοιπη Eυρώπη σε λιγότερο από 3,5χρόνια».

Advertisement
Advertisement

O ίδιος έκανε ειδική μνεία στα δοκιμαστικά δρομολόγια ηλεκτρικών λεωφορείων, επισημαίνοντας πως «η ηλεκτροκίνηση δεν αφορά την ελίτ», γι’ αυτό και επενδύει και στις αστικές συγκοινωνίες.

Όπως εκτίμησε από την πλευρά του ο κ. Πάρις Κυριακόπουλος, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου MOTODYNAMICS, «η ηλεκτροκίνηση έρχεται, είναι δεδομένο αυτό, και θα ήθελα να σας πείσω πως είναι και κάτι καλό. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι καλύτερα, φθηνότερα, ασφαλέστερα από ό,τι ήταν ποτέ οποιοδήποτε βενζινοκίνητο».

Ωστόσο, όπως σημείωσε, «η Ελλάδα είναι 3,5 χρόνια πίσω από ό,τι είναι η υπόλοιπη Ευρώπη. Πέρυσι, ταξινομήσαμε 4,7% των νέων πωλήσεων, ποσοστό που είχε η Ευρώπη μεταξύ 2019 – 2020. Και εδώ είναι η μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα, αφού η χώρα μας διαθέτει τους γηραιότερους στόλους αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με μέση ηλικία άνω των 17 χρόνων. Αυτά τα αυτοκίνητα κάποια στιγμή πρέπει να αλλαχθούν, δεν είναι αιωνόβια. Και το ερώτημα είναι αν  θα αντικατασταθούν από πιο σύγχρονα βενζινοκίνητα – που θα είναι βέβαια παρωχημένα σε λίγα χρόνια- ή θα είναι ηλεκτροκίνητα» επιτρέποντας ένα άλμα της Ελλάδας στη συγκεκριμένη βιομηχανία.

Advertisement

«Συντελείται μια επανάσταση αυτή τη στιγμή στο χώρο του αυτοκινήτου» τόνισε ο Κυριάκος Κοφινάς, Chief e-Mobility Officer, PPC Group, προσθέτοντας πως «έχουμε νέες ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις στο αυτοκίνητο, τους φορτιστές, τις μπαταρίες και για πρώτη φορά έχουμε τόσους πολλούς εμπλεκόμενους φορείς».

Όπως είπε, «καλούμαστε σε δύο επίπεδα να ορίσουμε νέους τρόπους συνεργασίας το κομμάτι υποδομών-φορτιστών, αλλά και στο κομμάτι της υπηρεσίας, της διαλειτουργικότητας».

Advertisement