Ηλεκτρικά στον καύσωνα: Να ανάψω τον κλιματισμό ή θα ξεμείνω;
ΝΕΑ
Στο μποτιλιάρισμα της εξόδου για τις καλοκαιρινές διακοπές με συνθήκες καύσωνα, η χρήση του air condition μπορεί να αδειάσει τη μπαταρία του ηλεκτρικού;
Καθώς οι καλοκαιρινές ουρές στους αυτοκινητόδρομους επιστρέφουν δριμύτερες και οι θερμοκρασίες χτυπούν κόκκινο, πολλοί οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναρωτιούνται: «Μήπως το air condition μου «ρουφήξει» την μπαταρία και με αφήσει στη μέση της εθνικής;»
WHAT CAR
Ο γερμανικός αυτοκινητιστικός οργανισμός ADAC έβαλε στο μικροσκόπιο (ή μάλλον στην… κλιματική του κάψουλα) ένα Tesla Model Y και το υπέβαλε σε μια δοκιμασία διάρκειας 8 ωρών υπό συνθήκες που μιμούνταν καύσωνα 35°C και έντονη ηλιακή ακτινοβολία.
Το αποτέλεσμα; Με τη θερμοκρασία στο ταμπλό να αγγίζει τους 45°C και το παρμπρίζ να «ψήνεται» στους 60°C, το εσωτερικό του οχήματος παρέμεινε δροσερό κάτω από τους 25°C, και η κατανάλωση ενέργειας ήταν εντυπωσιακά χαμηλή.
Σύμφωνα με τις μετρήσεις, η λειτουργία της κλιματιστικής μονάδας απαιτούσε μόλις 1,2 έως 1,5 kW ηλεκτρικής ισχύος, δηλαδή περίπου όσο ένας φούρνος κουζίνας σε μέτρια λειτουργία.
Σε οκτώ ώρες, το air condition «έκαψε» 12 kWh, μεταφραζόμενο σε απώλεια λιγότερη από 10 χιλιόμετρα αυτονομίας ανά ώρα. Με άλλα λόγια: το να κάθεστε με άνεση και δροσιά στο ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σας κοστίζει λιγότερο από ό,τι νομίζατε.
Το συμπέρασμα είναι σαφές: δροσιστείτε χωρίς ενοχές και άγχος. Το air condition στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν πρόκειται να σας αφήσει χωρίς ενέργεια, εκτός κι αν ξεκινήσατε ήδη με σχεδόν άδεια μπαταρία.
Μάλιστα, το ενεργειακό του αποτύπωμα είναι μικρότερο σε σχέση με τα θερμικά οχήματα, που σε παρόμοιες συνθήκες καταναλώνουν 1 έως 1,5 λίτρα καυσίμου την ώρα (ήτοι 10-15 kWh).
Αφήστε λοιπόν την αγωνία στο ράφι και τη θερμοπληξία στο παρελθόν. Τα σύγχρονα ηλεκτρικά μοντέλα αντέχουν τις θερινές δοκιμασίες χωρίς ιδρώτα, κυριολεκτικά και μεταφορικά.