Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ηλεκτρικά: Γιατί οι ιδιώτες ακόμα διστάζουν να κάνουν το βήμα

Ελλάδα 0:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
        string(112) "Ηλεκτρικά: Γιατί οι ιδιώτες ακόμα διστάζουν να κάνουν το βήμα"
    

Ηλεκτρικά: Γιατί οι ιδιώτες ακόμα διστάζουν να κάνουν το βήμα

ΝΕΑ

Παρά τη σημαντική αύξηση των ταξινομήσεων, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καταλαμβάνουν πολύ μικρό ποσοστό του ιδιωτικού στόλου. Πού οφείλεται αυτή η επιφυλακτικότητα;

Advertisement
Advertisement

Η ηλεκτροκίνηση κερδίζει έδαφος στη δημόσια συζήτηση, όμως η υιοθέτησή της από ιδιώτες παραμένει υποτονική. Σύμφωνα με το HUK-E-Barometer, μια τριμηνιαία έκθεση που βασίζεται σε δεδομένα της HUK-Coburg, της μεγαλύτερης ασφαλιστικής εταιρείας αυτοκινήτων στη Γερμανία, μόλις το 3% των ασφαλισμένων ιδιωτικών οχημάτων είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Επιπλέον, μόνο σε 4 από κάθε 100 αλλαγές αυτοκινήτου καταγράφεται μετάβαση από συμβατικό σε ηλεκτρικό μοντέλο.

Οι αριθμοί αυτοί έρχονται σε αντίθεση με τις επίσημες στατιστικές του Κρατικού Γραφείου Οχημάτων (KBA), που δείχνουν ότι σχεδόν 47.000 νέα ηλεκτρικά ΙΧ ταξινομήθηκαν τον Ιούνιο του 2025. Η εξήγηση είναι απλή: η ώθηση προέρχεται κυρίως από εταιρικές ταξινομήσεις, καθώς οι ιδιώτες κρατούν στάση αναμονής.

Οι λόγοι για αυτή την επιφυλακτικότητα είναι σύνθετοι. Πολλοί καταναλωτές εξακολουθούν να ελπίζουν σε νέες κρατικές επιδοτήσεις, ενώ τα φθηνότερα ηλεκτρικά μοντέλα –προτιμώμενη επιλογή των ιδιωτών– εξακολουθούν να υστερούν σε αυτονομία και ταχύτητα φόρτισης. Η κατάργηση του περιβαλλοντικού μπόνους (για τη Γερμανία και όχι μόνο) στο τέλος του 2023, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA), λειτούργησε αποτρεπτικά, δημιουργώντας σύγχυση και ανασφάλεια στους καταναλωτές.

Advertisement
Advertisement

Επιπλέον, τα στοιχεία δείχνουν έντονες περιφερειακές διαφορές: στη Βαυαρία και τη Κάτω Σαξονία, το ποσοστό των μεταβάσεων σε ηλεκτροκίνηση φτάνει το 4,7%, ενώ σε περιοχές όπως η Σαξονία περιορίζεται στο 2,3%.

Το HUK-E-Barometer αναδεικνύει όμως και έναν κρίσιμο μοχλό αλλαγής: τον μεταχειρισμένο στόλο. Οι εταιρικοί στόλοι, που συχνά διαθέτουν ηλεκτρικά εταιρικά οχήματα, τροφοδοτούν την αγορά μεταχειρισμένων μετά τη λήξη των μισθώσεων. Έτσι, οι ιδιώτες αποκτούν πρόσβαση σε πιο προσιτά και αποδεδειγμένα αξιόπιστα ηλεκτρικά οχήματα.

Η HUK-Coburg προτείνει την επανασχεδίαση των κρατικών κινήτρων με έμφαση στην υποστήριξη των μεταχειρισμένων αγορών και των πραγματικών μεταβάσεων από θερμικά σε ηλεκτρικά οχήματα, τονίζοντας ότι τέτοιες επιλογές είναι πιο προσιτές, πιο περιβαλλοντικά αποδοτικές και δημιουργούν ευρύτερες κοινωνικές επιρροές.

Advertisement

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση στον ιδιωτικό τομέα δεν έχει ακόμα επιταχυνθεί με τον αναμενόμενο ρυθμό. Για να αλλάξει αυτό, απαιτείται στοχευμένη πολιτική στήριξη, ιδιαίτερα στην αγορά μεταχειρισμένων, και μεγαλύτερη εμπιστοσύνη των καταναλωτών μέσω εμπειρίας και σταθερών κινήτρων.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Η παρουσία της αναστάτωσε τη Χίο
JUMBO έγκλημα μπροστά στα μάτια των παιδιών
Η Ferrari του Στεφανάκη και τα 3 sec επιτάχυνσης