Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η VW χαιρετίζει το «πακέτo» των 54 δισ. ευρώ για τη μείωση των εκπομπών CO2

Ελλάδα 19:06
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η VW χαιρετίζει το «πακέτo» των 54 δισ. ευρώ για τη μείωση των εκπομπών CO2

ΝΕΑ

Η VW χαιρετίζει το «πακέτo» των 54 δισ. ευρώ για τη μείωση των εκπομπών CO2

ΝΕΑ

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εκτιμά πως οι επιδοτήσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα βοηθήσει τα μέγιστα στην ανάπτυξη του κλάδου.

Advertisement
Advertisement

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen, Herbert Diess, χαιρέτισε το τεράστιο πακέτο 54 δισ. ευρώ της γερμανικής κυβέρνησης για το κλίμα που αποσκοπεί στη μείωση των εκπομπών CO2 με υψηλότερα κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το σχέδιο θα αυξήσει τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κοστίζουν λιγότερο από 40.000 ευρώ από το 2023, ενώ στα συμβατικά και πιο ρυπογόνα αυτοκίνητα θα επιβληθούν υψηλότεροι φόροι και οι τιμές των καυσίμων θα αυξηθούν.

Advertisement
Advertisement

Ο Diess ξεκαθάρισε ότι το πακέτο είναι ένα θετικό μήνυμα το οποίο επιβεβαιώνει και τη στρατηγική της αυτοκινητοβιομηχανίας.

«Χρειαζόμαστε μια αλλαγή στο σύστημα ηλεκτρικής κινητικότητας, το αυτοκίνητο θα χάσει τα αρνητικά χαρακτηριστικά του τα επόμενα χρόνια, θα είναι ήσυχο, ασφαλές και καθαρό, ενώ το πακέτο για το κλίμα περιέχει σημαντικές αποφάσεις για την ανάπτυξή του», δήλωσε ο Diess.

Το VW Group σχεδιάζει να εισαγάγει σχεδόν 70 ηλεκτροκίνητα μοντέλα παγκοσμίως μέχρι το 2028, και να διαθέσει 22 εκατομμύρια οχήματα με μπαταρίες.

Advertisement

Η προώθηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων ξεκίνησε στο φετινό Auto Show της Φρανκφούρτης με το λανσάρισμα του συμπαγούς hatchback ID3 , το οποίο αποτελεί και το πρώτο μοντέλο μιας νέας γενιάς ηλεκτροκίνητων μοντέλων.

Το τελευταίο πακέτο για την κλιματική αλλαγή στην Γερμανία έρχεται αφού η Καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ αντιμετώπισε φέτος μια σειρά διαμαρτυριών που απαιτούν δράση για την μείωση  των εκπομπών CO2.

Advertisement

Το πράσινο κόμμα της Γερμανίας έχει πληγεί στις δημοσκοπήσεις, καθώς ο αντίκτυπος της υπερθέρμανσης του πλανήτη γίνεται ολοένα και πιο αισθητός.

Ο Diess δήλωσε ότι η κυβέρνηση είχε δίκιο να αυξήσει λίγο τις τιμές βενζίνης και πετρελαίου για να προστατεύσει τα άτομα με χαμηλό εισόδημα, τον κλάδο των μεταφορών αλλά και τις μικρές επιχειρήσεις.

Από την άλλη μεριά οι οικολόγοι της Γερμανίας εξέφρασαν την δυσαρέσκειά τους για τις μικρές αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων.

Advertisement

Ο στόχος πρέπει να είναι να «καταστούν τα καύσιμα καθαρότερα» παρά να αυξηθούν οι τιμές των καυσίμων ξεκαθάρισαν.

Οι άλλες βασικές πρωτοβουλίες του «πράσινου» πακέτου των 54 δις. ευρώ της Γερμανίας περιλαμβάνουν:

Αεροπλάνα – Σιδηρόδρομοι: Οι φόροι θα αυξηθούν για τις αεροπορικές πτήσεις και θα μειωθούν για τα εισιτήρια των σιδηροδρόμων και ο κρατικός σιδηροδρομικός φορέας Deutsche Bahn θα λάβει επιπλέον 1 δις. ευρώ ετησίως σε κεφάλαια για τη δημιουργία της σιδηροδρομικής υποδομής και των δημόσιων συγκοινωνιών της χώρας.

Κτίρια: Η κυβέρνηση θα προσφέρει επιχορηγήσεις και φορολογικές εκπτώσεις για την εγκατάσταση νέων καυστήρων, παραθύρων αλλά και μονώσεων ενώ θα απαγορεύεται η λειτουργία καυστήρων πετρελαίου από το 2026!

Η συμφωνία μεταξύ των κυβερνητικών εταίρων του συνασπισμού επιτεύχθηκε μετά από περισσότερες από 16 ώρες ολονύκτιων διαπραγματεύσεων.

Οι ηγέτες της Γερμανίας ήταν υπό πίεση να σφραγίσουν μια συμφωνία, με τη χώρα να μην ανταποκρίνεται στους κλιματικούς της στόχους.

Δεκάδες χιλιάδες διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν και πραγματοποίησαν πορεία στο Βερολίνο, στο Αμβούργο, στο Μόναχο και σε περίπου 500 άλλες τοποθεσίες σε ολόκληρη τη Γερμανία.

Ο υπουργός Οικονομικών Olaf Scholz δήλωσε ότι οι διαδηλώσεις ήταν «ένα κάλεσμα αφύπνισης».

Η Μέρκελ δήλωσε ότι η Γερμανία θα συνεχίσει να αξιολογεί το πρόγραμμα για να εξασφαλίσει ότι η χώρα θα εκπληρώσει τους στόχους της για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

«Δημιουργήσαμε πολλά κίνητρα, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να συμπεριφέρονται με πιο περιβαλλοντικά υπεύθυνο τρόπο. Πιστεύουμε ότι μπορούμε να επιτύχουμε αυτούς τους στόχους», δήλωσε η Μέρκελ.

Η Γερμανία δεν αναμένει το σχέδιο να αυξήσει το χρέος ή να επιβαρύνει τον Προϋπολογισμό καθώς το κόστος για τα κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων ή την αναβάθμιση παλαιότερων καυστήρων πετρελαίου θα εξισορροπηθούν με τα έσοδα από τους φόρους στα καύσιμα αλλά και τις εκπομπές ρύπων.

Πάντως σήμερα κυκλοφορούν περίπου 480.000 ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα στην Γερμανία αριθμός που απέχει πάρα πολύ από το στόχο των 6 εκατ. που έχει θέσει η Μέρκελ για το 2030.