Η Volkswagen θα επιτεθεί με 10 καινούργια μοντέλα
ΝΕΑ
Η γερμανική μάρκα ετοιμάζεται για την πιο καθοριστική προϊοντική επίθεση της σύγχρονης ιστορίας της, με δέκα νέα μοντέλα να κάνουν την εμφάνισή τους μέσα στην επόμενη τριετία.
Σε μια περίοδο που η Volkswagen αντιμετωπίζει πτώση πωλήσεων και προχωρά σε δραστικές περικοπές κόστους και αναδιάρθρωση προσωπικού, ο στόχος είναι ξεκάθαρος: η επιστροφή στην κορυφή της κερδοφορίας και της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας.
WHAT CAR
Στην καρδιά αυτής της νέας στρατηγικής βρίσκονται τα νέα ID.1, ID.2 και ID.2X, τρία προσιτά ηλεκτρικά που φιλοδοξούν να γίνουν οι διάδοχοι των Up, Polo και T-Cross, αντίστοιχα.

Η VW τα βλέπει ως το κλειδί για τη μαζική υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη. Το ID.1, που θα βγει στην παραγωγή το 2027 με τιμή λίγο κάτω από τις 20.000 ευρώ, έχει χαρακτηριστεί από τον CEO, Τόμας Σάφερ ως «το αυτοκίνητο που περίμενε ο κόσμος».
Με μήκος 3,88 μέτρων, ηλεκτροκινητήρα 95 ίππων και αυτονομία τουλάχιστον 250 χλμ. από μπαταρία LFP με χωρητικότητα 38 kWh, στοχεύει κατευθείαν στην καρδιά της κατηγορίας των μικρών EV πόλης.
Το ID.2, που θα παρουσιαστεί σε έκδοση παραγωγής στη φετινή Έκθεση του Μονάχου, εγκαινιάζει τη νέα πλατφόρμα MEB Entry, έχοντας ηλεκτρικό μοτέρ εμπρός, σημαντική ευρυχωρία για την κατηγορία και αυτονομία έως 450 χλμ. από μπαταρία NMC 56 kWh.

Θα κοστίζει περίπου 25.000 ευρώ, η ισχύς του θα κυμαίνεται μεταξύ 160 και 190 ίππων και θα φτάνει μέχρι και τους 226 ίππους στην έκδοση GTI. Το ID.2 θα αποτελέσει τη βάση μιας ολόκληρης οικογένειας μοντέλων του VW Group, όπως το Cupra Raval και το Skoda Epiq. Ένα χρόνο αργότερα, θα ακολουθήσει το ID.2X, ένα υπερυψωμένο, «crossover» αδελφάκι.
Παράλληλα, η VW ανανεώνει την υπάρχουσα γκάμα της. Το 2025 θα δούμε facelift στα ID.3 και ID.4, με νέο σχεδιασμό και πιο σύγχρονο εσωτερικό, ενώ το 2027 το ID.5 θα αποσυρθεί.
Η μεγάλη στιγμή όμως έρχεται το 2028, όταν το θρυλικό Golf θα περάσει στην ηλεκτρική εποχή, βασιζόμενο στη νέα αρχιτεκτονική SSP με τεχνολογία 800V, ταχύτερη φόρτιση και πλήρως αναβαθμισμένο software. Το όνομα «ID Golf» βρίσκεται ήδη στο τραπέζι, ενώ θα ακολουθήσουν και GTI και R εκδόσεις.

Η επόμενη γενιά T-Roc θα έχει διπλή υπόσταση: ηλεκτρική εκδοχή με βάση την SSP που θα παράγεται μαζί με το Golf στο Wolfsburg, αλλά και νέα θερμική έκδοση -η τελευταία που θα παρουσιάσει η VW- με ένα καινούργιο full hybrid σύστημα.
Το ίδιο υβριδικό σύνολο θα περάσει και σε Golf, Tiguan και άλλα μοντέλα της πλατφόρμας MQB Evo, επεκτείνοντας τη ζωή τους τουλάχιστον μέχρι το 2033.
Η στρατηγική της VW δείχνει ρεαλιστική: ηλεκτρικά για το μέλλον, αλλά και θερμικά-υβριδικά για το παρόν. Σε μια αγορά που η μετάβαση δεν προχωρά όσο γρήγορα αναμενόταν και οι υποδομές για τη φόρτιση παραμένουν ελλιπείς, ο γερμανικός κολοσσός δεν εγκαταλείπει τους παραδοσιακούς της πυλώνες – Golf, Tiguan, T-Roc – αλλά τους προσαρμόζει στη νέα εποχή.
Με επενδύσεις άνω των 60 δισ. ευρώ έως το 2028 και στόχο μισό εκατομμύριο ετήσιες πωλήσεις μόνο από τα μελλοντικά Golf και T-Roc, η Volkswagen δείχνει αποφασισμένη να ξαναχτίσει την αυτοκρατορία της, συνδυάζοντας την κληρονομιά με την ηλεκτρική και ψηφιακή καινοτομία.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Πώς θα κάνεις το VW ID.3 πιο δυνατό
Tensor Robocar: Σύνταγμα-Βενιζέλος χωρίς οδηγό
Οι ταχυφορτιστές βλάπτουν σοβαρά την υγεία!