Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η τραγική ιστορία πίσω από αυτό το snowmobile

Ελλάδα 1:06
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η τραγική ιστορία πίσω από αυτό το snowmobile

ΝΕΑ

Η τραγική ιστορία πίσω από αυτό το snowmobile

ΝΕΑ

Η απώλεια του 2χρονου γιου του, εξαιτίας της αμέλειας της καναδικής κυβέρνησης, έμελλε να αλλάξει τη ζωή του Joseph-Armand Bombardier.

Advertisement
Advertisement

Είναι αυτές οι στιγμές που αρκεί ένα ερέθισμα ή ένα παιχνίδι της μοίρας ώστε να αλλάξει εκ βάθρων η ζωή σου. Που ένα απρόοπτο, κατεδαφίζει την κοσμοθεωρία σου, και το σοκ είτε σε οδηγεί στα πιο σκοτεινά μονοπάτια, είτε ξυπνάει τα πιο δημιουργικά σου ένστικτα.

«Τι σχέση, όμως, έχουν όλα αυτά με το συμπαθέστατο 7θέσιο snowmobile της κεντρικής φωτογραφίας του άρθρου που έχει βγει στο σφυρί;», θα αναρωτηθεί εύλογα κανείς. Η απάντηση δίνεται στις γραμμές που ακολουθούν.

O πόνος και η δημιουργικότητα

Advertisement
Advertisement

Η ιστορία ξεκινά γύρω στα μέσα της δεκαετίας του 1930, όταν ο 30χρονος αυτοδίδακτος μηχανικός Joseph-Armand Bombardier, απολάμβανε μια φιλήσυχη ζωή στην κωμόπολη Valcourt, της επαρχίας Quebec (Κεμπέκ) του Καναδά, απορροφημένος στις μηχανολογικές του αναζητήσεις και πειραματιζόμενος στο προσωπικό του συνεργείο αυτοκινήτων. Τα καλοκαίρια βιοποριζόταν πωλώντας βενζίνη, ενώ κατά τη διάρκεια των σκληρών χειμερινών περιόδων αφιέρωνε μεγάλο μέρος στο χόμπι του, που δεν ήταν άλλο από την ανάπτυξη ενός οχήματος ικανού για απρόσκοπτη περιήγηση στο χιόνι.

Το χόμπι του, όμως, δεν άργησε να μετατραπεί σε αυτοσκοπός, όταν γνώρισε το σκληρό πρόσωπο της ζωής: Ο δίχρονος γιος του, Υvon, ταλαιπωρείται αβάσταχτα από περιτονίτιδα και πρέπει να μετακινηθεί άμεσα στο πλησιέστερο νοσοκομείο. Δυστυχώς, όμως, δεν υπάρχουν οχήματα που θα μπορούσαν να διασχίσουν τα αφημμένα στην τύχη τους – από την επαρχιακή κυβέρνηση του Quebec – χιονισμένα εδάφη, ώστε να γίνει η διακομιδή του μικρού.

Advertisement

Η κατάληξη τραγική. Ο πόνος του Bombardier είναι αβάσταχτος, αλλά και αφυπνιστικός, με τον πενθούντα πατέρα να αφιερώνεται ολοκληρωτικά στην εξέλιξη αυτού του οχήματος που χρειαζόταν τόσο πολύ ο γιος του.

Αφού πέρασε ατελείωτες ώρες στο συνεργείο του, ο Bombarider είδε το όραμά να παίρνει σάρκα και οστά το 1935. Επρόκειτο για το Bombardier B7 ένα 7θέσιο snowmobile (γνωστό και ως λεωφορείο χιονιού), το οποίο βγήκε στην παραγωγή γνωρίζοντας τεράστια εμπορική επιτυχία, μέρος της οποίας πιστώνεται στη δομή του: Στο πίσω μέρος ενσωματώνονταν ερπύστριες, ενώ μπροστά μπορούσε κανείς να τοποθετήσει είτε τροχούς είτε πέδιλα σκι – αναλόγως των εδαφικών επιφανειών. Για να διατηρηθεί, μάλιστα, το βάρος του σε χαμηλά επίπεδα το αμάξωμά του ήταν κατασκευασμένο από ξύλο.

Advertisement

Το 1940 δημιουργήθηκε ένα εργοστάσιο που μπορούσε να κατασκευάσει έως και 200 B7 ετησίως, ενώ ένα χρόνο αργότερο το φως είδε και το snowmobile Β12 που μετέφερε έως και 12 επιβάτες. Τα οχήματα έγιναν γνωστά σε κάθε γωνιά του Καναδά, με τον Bombardier να δέχεται πρόθυμος την πρόσκληση της καναδικής ομοσπονδιακής κυβέρνησης, συνεισφέροντας στην ανάπτυξη ειδικά διαμορφωμένων στρατιωτικών οχημάτων για την ενίσχυση του επιχειρησιακού έργου των Συμμάχων κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Το γνωστότερο δημιούργημα, ωστόσο, της εταιρείας του Bombardier ήταν τα Ski-Doο, ένα ατομικό όχημα χιονιού που ουσιαστικά αντικατέστησε τα έλκηθρα με σκυλιά.

Ο Bombardier απεβίωσε το 1964, αλλά το όνομά του έμεινε χαραγμένο στην καναδική ιστορία, και σήμερα θεωρείται ένας από τους κορυφαίους εφευρέτες της χώρας.  

Advertisement

Ένα σπάνιο Bombardier B7

Το Bombardier B7 που βλέπετε στις φωτογραφίες κατασκευάστηκε το 1940 και αποτελεί ένα σπάνιο αντίτυπο, δεδομένου ότι τα περισσότερα B7… έπεσαν μαχόμενα σε αντίξοες καιρικές συνθήκες και υπό ιδιαίτερα σκληρή χρήση. Φυσικά, για να διατηρηθεί το όχημα ζωντανό έπρεπε να λάβει την απαραίτητη φροντίδα.

Πηγή τροφοδότησής του είναι ένας V8 Ford Flathead κινητήρας των 3,6 λίτρων, χωρίς, ωστόσο, να γνωρίζουμε αν πρόκειται για το αυθεντικό μοτέρ, δεδομένου ότι τα περισσότερα snowmobiles χρησιμοποιούν δίχρονες μονάδες. Η ισχύς φτάνει τους 90 ίππους, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα μέσω μηχανικού κιβωτίου 3 σχέσεων.

Το συγκεκριμένο B7 έχει βγει στο «σφυρί» από την εταιρεία Amelia Island Auction και έχει αρχική τιμή 24.760 ευρώ.

[Με πληροφορίες από Silodrome.com]

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τρένα: Αλλάζουν τα δικαιώματα των επιβατών – Τι θα γίνει με τα ποδήλατα
Επιδότηση σε πούλμαν, ΚΤΕΛ και τρένα – Πως θα εισπράξετε τα ποσά
Ποιοι δικαιούνται έκπτωση 50% σε τρένα και ΚΤΕΛ