Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Η τελευταία μετακίνηση της Βασίλισσας Ελισάβετ (και άλλων διάσημων)

Ελλάδα 22:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η τελευταία μετακίνηση της Βασίλισσας Ελισάβετ (και άλλων διάσημων)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Η τελευταία μετακίνηση της Βασίλισσας Ελισάβετ (και άλλων διάσημων)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Το αυτοκίνητο που «οδήγησε την Βασίλισσα Ελισάβετ στην τελευταία της κατοικία, φτιάχτηκε ειδικά για αυτήν. Εμείς στο newsauto.gr, το βρήκαμε και μαζί κάποια από τα αυτοκίνητα με τα οποία κάποιες μεγάλες προσωπικότητες έκαναν την τελευταία τους… βόλτα.

Advertisement
Advertisement

Διάσημοι ως τον θάνατο. Όταν η μεταφορά ακόμη και στην τελευταία κατοικία, δεν είναι κάτι απλό.

Από τον Μέγα Αλέξανδρο ως την μακροβιότερη Βασίλισσας της Αγγλίας και τον Βασιλιά Elvis και από τον JFK στον Γεώργιο Παπανδρέου και την Edith Piaf. Mercedes, Cadillac ακόμη και μία μοναδική Citroen – U23 Calandre Delahaye Corbillard, συμπρωταγωνιστούν στο τέλος των κεφαλαίων της ζωής των προσώπων που μετέφεραν στην τελευταία τους κατοικία.

Ο θάνατος της Βασίλισσας Ελισάβετ εκτός από το μεγάλο γεγονός των ημερών, για εμάς τους μανιακούς με τα τετράτροχα είναι μία ευκαιρία να δούμε αυτοκίνητα ταμπού. Ναι, μιλάμε για τις νεκροφόρες.

Advertisement
Advertisement

Είναι σα να σας βλέπω: Χτυπάτε ξύλα, «φτύνετε τον κόρφο σας» και κάποιοι έχετε κλείσει την σελίδα. Όσοι μείνατε ετοιμαστείτε να διαβάσετε μερικές όμορφες ιδιαίτερες και μοναδικές ιστορίες.

Μία Mercedes για την Βασίλισσα

Advertisement

Η νεκροφόρα της βασίλισσας Ελισάβετ, προσαρμόστηκε για εκείνη. Την εξασφάλισε στην Βασιλική οικογένεια το γραφείο τελετών William Purve Funeral Directors, της οποίας το site «έπεσε» όταν το όνομά φάνηκε στο παράθυρο του αυτοκινήτου. Η Mercedes είχε αρχικά ασημί χρώμα όπως όλα τα αυτοκίνητα του γραφείου αλλά με τη χρήση μεμβράνης, έγινε μαύρο, για το πρωτόκολλο.

Advertisement

«Μπορώ να επιβεβαιώσω ότι η νεκροφόρα είναι μία Silver E-Class Mercedes-Benz, στην οποία αλλάξαμε χρώμα με μεμβράνη για να συμμορφώνεται με το βασιλικό πρωτόκολλο», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας που εδρεύει στο Εδιμβούργο .

Το αυτοκίνητο βασίζεται σε μια Mercedes-Benz E-Class και κατασκευάστηκε από τη γερμανική Binz International. Η εταιρεία δραστηριοποιείται από το 1936, αρχικά κατασκεύαζε ασθενοφόρα και νεκροφόρες με άλογα, αλλά άρχισε να μετατρέπει πολυτελή οχήματα (κυρίως Mercedes-Benz) τη δεκαετία του 1950.

Advertisement

Το μοντέλο που χρησιμοποιήθηκε για την πομπή της Βασίλισσας διαθέτει μεγαλύτερο μεταξόνιο, για δύο σειρές καθισμάτων επιβατών. Η Binz χρησιμοποιεί ακόμη και ανταλλακτικά από την Mercedes-Benz για να διατηρήσει την εμφάνιση και την ποιότητά της. Αντίθετα με την Ελισάβετ το φέρετρο της Μητέρας της μεταφέρθηκε το 2002 από μία Jaguar που κατασκεύασε η βρετανική Wilcox Limousines.

Η αρχή έγινε από… Έλληνες

Την αρχή για μία εντυπωσιακή νεκροφόρα έκανε ο Μέγας Αλέξανδρος. Σύμφωνα με τον Διόδωρο τον Σικελιώτη, η άμαξα που μετέφερε τη σορό του Μεγάλου Αλεξάνδρου ζύγιζε πάνω από 100 τόνους και την έσερναν 64 ημίονοι. Ήταν διακοσμημένη με χρυσό και χιλιάδες πολύτιμους λίθους. Είχε τέσσερα τιμόνια και το καθένα ήταν συνδεδεμένο με τέσσερις σειρές αλόγων.

Υπάρχουν δύο θεωρίες για τον σκοπό της ύπαρξης της: Η πρώτη είναι ότι οι διάδοχοι ήθελαν να δώσουν ένα μήνυμα ενότητας προς τους λαούς του βασιλείου. Η δεύτερη εκδοχή αναφέρει ότι οι διάδοχοι ήθελαν να μεταφέρουν κάποιους από τους θησαυρούς της Ανατολής στη Μακεδονία. Για τον λόγο αυτό προστατευόταν από πολυάριθμο σώμα στρατού. Για την προφύλαξη του σώματος του Αλέξανδρου από την αποσύνθεση χρησιμοποίησαν αρώματα ή μέλι, τεχνικές συντήρησης της αρχαιότητας.

Τι συνέβη με τη νεκροφόρα του Elvis;

Σε όλους αρέσει μια καλή ιστορία φαντασμάτων και σε αυτή συμμετείχε ο βασιλιάς του… rock and roll. Ο Elvis Presley ήταν μόλις 42 ετών όταν βρέθηκε νεκρός στο μπάνιο της έπαυλής του Graceland στις 16 Αυγούστου 1977. Καθώς οι θαυμαστές του σε όλο τον κόσμο θρηνούσαν τον θάνατό του, οι managers της δισκογραφικής του είχαν βάλει σε εφαρμογή σχέδια για την κηδεία του Βασιλιά, σε αληθινό στυλ Elvis. Μία φανταχτερή λευκή νεκροφόρα που θα πλαισιωνόταν από λευκές λιμουζίνες για να μεταφέρουν τους πιο στενούς φίλους και την οικογένειά του.

Ενώ η κηδεία του Elvis ήταν σε εξέλιξη εκατοντάδες θαυμαστές συνωστίστηκαν έξω από την Graceland όταν ένα αυτοκίνητο έπεσε πάνω στο πλήθος. Δύο γυναίκες σκοτώθηκαν και μία τραυματίστηκε σοβαρά. Ποιος περίμενε ότι όταν ο Elvis έμπαινε στον παράδεισο θα έπαιρνε μερικούς θαυμαστές μαζί του;

Η νεκροφόρα του Elvis ήταν μια Cadillac Miller-Meteor Landau του 1977. Αυτό το αυτοκίνητο ήταν μέρος ενός στόλου γραφείου τελετών. Μετά την κηδεία του Βασιλιά, η νεκροφόρα άλλαξε χέρια μερικές φορές και κατέληξε στην κατοχή της Crain S&S Sales. Το 1984, ο ιδιοκτήτης της Crain S&S Sales ζήτησε από τον γιο του, Chuck Houston και ένα φίλο του να οδηγήσουν τη νεκροφόρα σε ένα γραφείο τελετών στη Νότια Φλόριντα. Ο Houston και ο φίλος του, σχεδίαζαν να παραδώσουν το αυτοκίνητο στο γραφείο τελετών και στη συνέχεια να περάσουν μερικές μέρες στις παραλίες της Φλόριντα.

Ξεκίνησαν το ταξίδι με γεμάτο ρεζερβουάρ και μετά από λίγα χλμ. στον εθνικό δρόμο έμειναν από καύσιμο. Το αυτοκίνητο ακινητοποιήθηκε και παραλίγο να τους χτυπήσει φορτηγό. Όταν σταμάτησαν με ασφάλεια στην άκρη του δρόμου μύρισαν καπνό και σε λίγα λεπτά το αυτοκίνητο τυλίχθηκε στις φλόγες. Ευτυχώς, ο Houston και ο φίλος του πρόλαβαν να βγουν αλλά η Cadillac καταστράφηκε ολοσχερώς.

 Η Cadillac του JFK

Πολύ διαφορετική… μοίρα είχε η Cadillac που μετέφερε τη σορό του προέδρου John F. Kennedy στο Air Force One μετά τη δολοφονία του στο Ντάλας. Το αυτοκίνητο πουλήθηκε σε δημοπρασία στο Scottsdale της Αριζ για 160.000 ευρώ το 2012.

Η Cadillac του 1964 κατασκευάστηκε από την εταιρεία Miller-Meteor Company. Αγοράστηκε από το Γραφείο Τελετών O’Neal και μερικές εβδομάδες αργότερα, στις 22 Νοεμβρίου, ο John F. Kennedy δολοφονήθηκε. Οι αρχές ζήτησαν από τον O’Neal να μεταφέρει το σώμα του προέδρου από το Parkland Memorial Hospital στο προεδρικό τζετ.

Το γραφείο τελετών O’Neal κράτησε τη νεκροφόρα μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1960, όταν αγοράστηκε από έναν διάσημο συλλέκτη αυτοκινήτων τελετών, ο οποίος, δεκαετίες αργότερα, την πούλησε σε δημοπρασία του οίκου Barrett-Jackson.

Η Ολλανδική Cadillac του Γεωργίου Παπανδρέου

Στις 3 Νοεμβρίου 1968 η Αθήνα —και μαζί της όλη η Ελλάδα— ζει μια ιστορική μέρα: Με αφορμή την κηδεία του Γεωργίου Παπανδρέου, ο Ελληνικός λαός βρίσκει την ευκαιρία να εκφράσει την καθολική του αντίθεση στη δικτατορία. Ένα εκατομμύριο κόσμος ξεχύνεται στους δρόμους της πρωτεύουσας και διαδηλώνει τα δημοκρατικά του φρονήματα, διαλύοντας τους μηχανισμούς τρομοκρατίας που επί ενάμιση χρόνο οικοδομούσε το καθεστώς για να στεριώσει τη θέση του. Το γεγονός αυτό θα συγκλονίσει την παγκόσμια κοινή γνώμη και θα αποτελέσει την πρώτη και πιο τρανταχτή απόδειξη πως οι συνταγματάρχες δεν είχαν ριζώσει στο λαό και πως δε θα ρίζωναν ποτέ.

Μαζί με τον κόσμο στις φωτογραφίες πρωταγωνιστούσε και μία Cadillac από τον… αμαξοποιό Versteegen, που είχε δημιουργηθεί πάνω σε σασί Series 60 Special του 1964. Ξεχωρίζει από τα μοντέλα της Miller-Meteor και Eurika από τo τετράγωνο τελείωμα  στην οροφή (οι άλλες δύο είχαν καμπύλη πίσω).

Η Edith Piaf και η μοναδική Citroen – U23 Calandre Delahaye Corbillard

Η ταραχώδη ζωή της Edith Piaf σταμάτησε, όταν ήταν μόλις 47 ετών. Πέθανε στη βίλα της στη Γαλλική Ριβιέρα και η σορός της μεταφέρθηκε αμέσως στο Παρίσι. Περισσότεροι από 40.000 χιλιάδες παρατάχθηκαν στους δρόμους για να παρακολουθήσουν την πομπή προς το νεκροταφείο Pere Lachaise.

Το σώμα της μετέφερε μία μοναδική Delahaye. Όταν η εταιρία είχε σταματήσει να παράγει πολυτελή αυτοκίνητα συνέχισε με ελαφρά φορτηγά αλλά και λεωφορεία. Εδώ έχουμε μία δημιουργία σε πλαίσιο Citroen U23. Η μάσκα αλλά και το περίεργο εμπρός μέρος το κάνουν να ξεχωρίζει. Το αυτοκίνητο φτιάχτηκε για ένα γραφείο τελετών πολυτελείας στο Παρίσι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Απίστευτο: Πιτσιρικάδες ανακάλυψαν θησαυρό εκατομμυρίων ευρώ (+video)
Επίσημο: Τα κλασικά Mini θα βιώνουν δεύτερη νιότη
Απίθανη συλλογή από εγκαταλειμμένα αυτοκίνητα σε δημοπρασία (+video)