Η τεχνητή νοημοσύνη τρελαίνει τους οδηγούς!
ΝΕΑ
Πολλοί πιστεύουν ότι το ΑΙ θα λύσει όλα τα προβλήματα των οδηγών. Προς το παρόν όμως αυτό που κάνει είναι να δημιουργεί πονοκέφαλο.
Η τεχνητή νοημοσύνη έχει εισβάλει σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς μας, από τα κινητά και τις διαδικτυακές υπηρεσίες, μέχρι, πλέον, και τα ίδια μας τα αυτοκίνητα.
WHAT CAR
Μια νέα έρευνα της J.D. Power αποκαλύπτει ότι οι οδηγοί υποδέχονται θερμά αρκετές από τις AI λειτουργίες που υπόσχονται άνεση και ευκολία, ωστόσο άλλες παραμένουν περίπλοκες, αδέξιες και συχνά… εκνευριστικές.
Στην τελευταία έκδοση της ετήσιας έρευνας U.S. Tech Experience Index (TXI), εξετάστηκαν επτά AI τεχνολογίες. Η μεγάλη επιτυχία είναι τα «έξυπνα» συστήματα κλιματισμού, τα οποία ρυθμίζουν αυτόματα θερμοκρασία και αερισμό για άνεση και αποδοτικότητα.
Οι οδηγοί αναφέρουν 6,3 λιγότερα προβλήματα ανά 100 οχήματα σε σχέση με παλαιότερα, ενώ αυτά τα συστήματα αντισταθμίζουν την αφαίρεση των φυσικών κουμπιών από πολλά σύγχρονα μοντέλα.
Θετικές εντυπώσεις καταγράφονται επίσης για την «έξυπνη εκκίνηση» και τις ρυθμίσεις προσαρμογής στον οδηγό, ενώ οι in-car πληρωμές συγκεντρώνουν αυξανόμενο ενδιαφέρον: 62% των κατόχων θα ήθελαν να πληρώνουν απευθείας για καύσιμα, διόδια ή φόρτιση EV μέσα από το όχημα. Αρκεί, βέβαια, η διαδικασία να γίνει απλή και άμεση.
Από τα πιο δημοφιλή χαρακτηριστικά ξεχωρίζουν οι κάμερες τυφλού σημείου: 93% των οδηγών τις χρησιμοποιούν συστηματικά, ενώ 74% δηλώνουν ότι θα τις ήθελαν στο επόμενό τους αυτοκίνητο. Δεν είναι τυχαίο ότι τα μοντέλα που τις διαθέτουν πωλούνται ταχύτερα.
Υπάρχουν όμως και λειτουργίες που απογοητεύουν. Οι λεγόμενες car wash modes, που προετοιμάζουν το αυτοκίνητο για πλύσιμο, συχνά κρύβονται βαθιά στα μενού και μπερδεύουν το 38% των χρηστών.
Ακόμα χειρότερα, οι τεχνολογίες αναγνώρισης (βιομετρική ταυτοποίηση, χειρισμοί χωρίς άγγιγμα, παρακολούθηση οδηγού) εμφανίζουν τα υψηλότερα ποσοστά προβλημάτων – πάνω από 29 ανά 100 οχήματα μόνο για τα biometrics.
Στην κορυφή της καινοτομίας βρέθηκε για πέμπτη χρονιά η Genesis, με Cadillac και Lincoln να ακολουθούν.
Στην κατηγορία μαζικής αγοράς, πρώτη ήταν η Hyundai, μπροστά από Kia και τη μάλλον απρόσμενη Mitsubishi.
Στον αντίποδα, μάρκες του ομίλου Stellantis – Jeep, Ram και Chrysler – σημείωσαν τις χαμηλότερες επιδόσεις, ενώ στους premium κατασκευαστές η Jaguar έμεινε ουραγός.
Η μεγάλη εικόνα είναι σαφής: οι Αμερικανοί θέλουν την τεχνητή νοημοσύνη στο αυτοκίνητό τους, αλλά μόνο όταν αυτή κάνει τη ζωή τους πιο εύκολη κι όχι πιο περίπλοκη.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
Επέστρεψαν οι εκδρομείς, επέστρεψε και η κίνηση στους δρόμους
Πως πιάνονται οι κλέφτες καλωδίων στα πράσα;
Video: Υπερπολυτελές γιοτ βυθίστηκε μετά την καθέλκυσή του