Η MG Motor αναδιοργανώνει τη δομή της στην Ευρώπη
ΝΕΑ
Η αύξηση των πωλήσεων της MG Motor στην Ευρώπη αναγκάζει τα στελέχη της να κάνουν οργανωτικές αλλαγές στην επιχειρηματική δομή της.
Όπως έγινε γνωστό η MG Motor πρόκειται να ενοποιήσει την παρουσία της στις αγορές των 26 κρατών της Ευρώπης στις οποίες δραστηριοποιείται εμπορικά με σκοπό να γίνει πιο αποτελεσματική αλλά και να ενοποιήσει και να ενισχύσει το επικοινωνιακό μήνυμά της προς τους πελάτες της (ήδη υπάρχοντες ή εν δυνάμει).
WHAT CAR
Όπως δήλωσε ο Έιντεν Χι, ο νέος επικεφαλής Μάρκετινγκ της εταιρείας στην Ευρώπη, η αυτοκινητοβιομηχανία περνά πλέον στο στάδιο «MG 2.0», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Ο Χι ανέλαβε τη συγκεκριμένη θέση από την 1η Απριλίου (2025), διατηρώντας παράλληλα τα καθήκοντά του ως Διευθύνων Σύμβουλος της MG Motor στις αγορές της Νότιας Σκανδιναβίας και των χωρών της «Benelux».
Κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Σαγκάης, ερωτηθείς σχετικά δήλωσε: «Θέλουμε να κάνουμε το επόμενο βήμα. Πρέπει να αποκτήσουμε μια ομάδα που να είναι περισσότερο ευθυγραμμισμένη. Στο παρελθόν, ορισμένες αγορές λειτουργούσαν αυτόνομα. Χρειαζόμαστε μια ενιαία φωνή».
Σε αυτή την απόφαση σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε η μεγάλη ζήτηση για τα μοντέλα της στην ευρωπαϊκή αγορά από την αρχή του έτους που διανύουμε. Σύμφωνα με στοιχεία της «Dataforce», η MG Motor αναδείχθηκε ως μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες στη Γηραιά Ήπειρο.

Αναλυτικότερα, το πρώτο τετράμηνο του 2025 πούλησε 99.627 μονάδες, αριθμός που αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 32% σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να καταταγεί στη 19η θέση της σχετικής λίστας με τις εταιρείες με τις περισσότερες πωλήσεις.
Αυτή η επίδοση την έκανε τη δημοφιλέστερη κινεζική μάρκα στην Ευρώπη (η MG Motor ανήκει στη SAIC Motor), με εξαίρεση τη Volvo η οποία αν και ανήκει στον Όμιλο Geely έχει έδρα στη Σουηδία.
Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η αγορά με τις περισσότερες πωλήσεις της MG Motor στη ευρωπαϊκή ήπειρο στο πρώτο τετράμηνο του έτους, που έφτασαν τις 28.430. Ωστόσο, εντυπωσιακή άνοδο σημείωσε στην Ιταλία, με 20.867 πωλήσεις (+53%) και στην Ισπανία, όπου βρέθηκε στην 9η θέση με 16.555 πωλήσεις (+80%), ξεπερνώντας μάρκες όπως οι Audi, BMW, Citroën, Mercedes-Benz, Nissan, και Skoda.

Βάσει των στοιχείων, η Ευρώπη αποτελεί πλέον τη μεγαλύτερη παγκόσμια αγορά της εταιρείας, απορροφώντας περίπου το 25% των συνολικών ετήσιων πωλήσεών της. Το γεγονός αυτό προσδίδει μεγαλύτερη επιρροή στην ευρωπαϊκή ομάδα των στελεχών της, αναφορικά με τον γενικότερο σχεδιασμό των νέων μοντέλων της που θα απευθύνονται στη συγκεκριμένη αγορά.
Η αύξηση των πωλήσεών της στη Γηραιά Ήπειρο οφείλεται στα μοντέλα της με συμβατικής τεχνολογίας κινητήρα αλλά και στα εξηλεκτρισμένα (υβριδικά και Plug-in Hybrid), αλλά όχι στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα.

Αιτία γι’ αυτό είναι η επιβολή δασμών 35% (συνολικά, για την MG Motor) από την Ε.Ε. στα ηλεκτρικά που κατασκευάζονται στην Κίνα και εισάγονται στην Ευρώπη. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν οι πωλήσεις τους κατά 46% στο τετράμηνο, σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι. Τη μεγαλύτερη πτώση κατέγραψε το MG4.
Η εταιρεία έχει ανακοινώσει την πρόθεσή της να κατασκευάζει αυτοκίνητά της και στην Ευρώπη, χωρίς να έχει αποκαλύψει τοποθεσία ή χρονοδιάγραμμα. Ο Χι ρωτήθηκε σχετικά, απαντώντας: «Αν θες να μείνεις στην Ευρώπη, πρέπει να έχεις εργοστάσιο εδώ», χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.