Η Mercedes-Benz αλλάζει «έδρα» στην Ευρώπη
ΝΕΑ
Η Mercedes-Benz φεύγει σταδιακά από τη Γερμανία και χτίζει νέα βιομηχανική βάση, με στόχο χαμηλότερο κόστος και πιο ευέλικτη παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει τα δεδομένα. Με την αγορά ηλεκτρικών να μην «γράφει» όσο περίμενε στην Ευρώπη και με τους δασμούς στις ΗΠΑ να πιέζουν τα περιθώρια κέρδους, η Mercedes-Benz αποφασίζει να μεταφέρει σημαντικό κομμάτι της παραγωγής σε πιο φιλικό έδαφος: την Ουγγαρία, όπου το λειτουργικό κόστος είναι χαμηλότερο και οι κρατικές διευκολύνσεις… πιο γενναιόδωρες.
WHAT CAR
Ο CEO Ola Kallenius ταξίδεψε προσωπικά στη Βουδαπέστη, όπου και «έκλεισε» τη συμφωνία με τον Viktor Orbán. Το εργοστάσιο της Kecskemét επεκτείνεται, προσλαμβάνει 3.000 νέους εργαζόμενους και ετοιμάζεται να γίνει η κυρίαρχη μονάδα παραγωγής της Mercedes στην Ευρώπη.
30% της παραγωγής εκτός Γερμανίας – Γιατί το κάνει η Mercedes
Μέχρι σήμερα, η Ουγγαρία κάλυπτε περίπου 15% της παραγωγής. Με την αναβάθμιση, θα φτάσει το 30%, ξεπερνώντας σε δυναμικότητα τις ιστορικές μονάδες της μάρκας σε Sindelfingen, Rastatt και Bremen.
- Εκτίμηση παραγωγής Kecskemét: 300.000 – 400.000 αυτοκίνητα τον χρόνο
- Εκτίμηση γερμανικών εργοστασίων: περίπου 200.000 το καθένα
Η επιλογή δεν είναι τυχαία. Χαμηλότερο εργατικό κόστος, ταχύτερες εγκρίσεις, λιγότερη γραφειοκρατία και –κυρίως– ευελιξία για να «τρέξουν» γρήγορα τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα μικρού και μεσαίου όγκου.

Τι μοντέλα θα φεύγουν από την ουγγρική γραμμή παραγωγής
Σύμφωνα με το πλάνο, η Kecskemét αναλαμβάνει δύο κομβικά λανσαρίσματα:
- Νέα ηλεκτρική C-Class (MB.EA πλατφόρμα) – από 2ο τρίμηνο 2026
- Νέας γενιάς GLB, υβριδική και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση
Το εργοστάσιο στη Γερμανία κρατά την AMG GT, αλλά οι μαζικές σειρές παραγωγής φεύγουν. Η CLA και η Shooting Brake μεταφέρονται πλέον εκτός Ουγγαρίας, πίσω στο Rastatt, για να γίνει το «μοίρασμα» πιο ισορροπημένο εσωτερικά.
Κόβει κόστος στη Γερμανία – Εθελουσία για 40.000 εργαζόμενους
Παράλληλα, η Mercedes έχει ανοίξει πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου για περίπου 40.000 υπαλλήλους μη παραγωγικών τμημάτων στη Γερμανία, κυρίως διοικητικό προσωπικό και R&D. Ο στόχος είναι ξεκάθαρος: εξοικονόμηση €5 δισ. ετησίως μέχρι το 2027.
Η Ουγγαρία γίνεται το επίκεντρο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δεν είναι μόνο η Mercedes. BMW, BYD και Audi επενδύουν επίσης στη χώρα. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ούγγρος Υπουργός Εξωτερικών Peter Szijjarto:
«Με τη νέα μονάδα της Mercedes, η Ουγγαρία θα ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα παραγωγής ετησίως – κάτι που πετυχαίνουν μόνο πέντε χώρες στην Ευρώπη.»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
Πώς θα μπορούσε να είναι ένα ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης
Τα Tesla γίνονται φθηνότερα δια της… πλαγίας
Φοροανάσα για χιλιάδες κατόχους ΙΧ