Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οι Κινέζοι θα περιορίσουν την απότομη επιτάχυνση των ηλεκτρικών

Ελλάδα 21:51
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(118) "Οι Κινέζοι θα περιορίσουν την απότομη επιτάχυνση των ηλεκτρικών"
    

Οι Κινέζοι θα περιορίσουν την απότομη επιτάχυνση των ηλεκτρικών

ΝΕΑ

Βάσει δημοσιευμάτων στον κινεζικό Τύπο, το καθεστώς της χώρας επιθυμεί να περιορίσει την έντονη επιτάχυνση των αυτοκινήτων κατά την εκκίνηση.

Advertisement
Advertisement

Οι Κινέζοι είναι αυτοί που συνέβαλαν σημαντικά στην εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης και όπως φαίνεται θα επηρεάσουν ξανά την Ευρώπη.

Αυτή τη φορά σε ό,τι αφορά στον τομέα της έντονης επιτάχυνσης κατά την εκκίνηση του οχήματος, αυτό που λέμε «από στάση».

Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον Τύπο της ασιατικής χώρας, στελέχη του Υπουργείου Βιομηχανίας και Πληροφορικής σχεδιάζουν έναν νέο κανονισμό ο οποίος θα προβλέπει και θα επιβάλλει τον περιορισμό της απόδοσης του ηλεκτροκινητήρα (ή των ηλεκτροκινητήρων) των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων σε κάθε εκκίνηση.

Advertisement
Advertisement

Είναι γεγονός ότι ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα έχει μεγάλη ροπή σε σχέση με ένα αντίστοιχο με θερμικό κινητήρα και η επιτάχυνσή του από στάση είναι έντονη -ακόμα και στα μικρών διαστάσεων- και σε κάποιες περιπτώσεις ακραία έως και… τρομακτική (στα μεγαλύτερα και ισχυρότερα).

Σύμφωνα με το προσχέδιο του νέου προτύπου που τιτλοφορείται «Τεχνικές Προδιαγραφές για Οχήματα Κινούμενα με Ισχύ σε Δημόσιους Δρόμους», κάθε επιβατικό αυτοκίνητο θα πρέπει να διαθέτει προεπιλεγμένη λειτουργία στην οποία η επιτάχυνση από τα 0-100 χλμ./ώρα δεν θα είναι μικρότερη από πέντε δευτερόλεπτα, εκτός αν ο οδηγός επιλέξει χειροκίνητα πιο γρήγορη ρύθμιση.

Η διάταξη αυτή περιλαμβάνεται στο άρθρο 10.5.4 του σχετικού σχεδίου που επεξεργάζονται στο κινεζικό Υπουργείο, στην οποία ορίζεται το εξής:

Advertisement

«Μετά από κάθε ενεργοποίηση ή εκκίνηση ενός επιβατικού οχήματος (εξαιρουμένης της αυτόματης λειτουργίας start/stop), το όχημα πρέπει να βρίσκεται σε κατάσταση όπου ο χρόνος επιτάχυνσης από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα δεν είναι μικρότερος των πέντε δευτερολέπτων».

Η ρύθμιση αυτή εντάσσεται σε μια ευρύτερη πρωτοβουλία της κινεζικής κυβέρνησης για την ασφάλεια και τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς, αντικαθιστώντας το ισχύον πρότυπο «GB 7258-2017», το οποίο δεν προέβλεπε τέτοιους περιορισμούς.

Advertisement

Η εφαρμογή του καινούργιου κανονισμού θα επιτυγχάνεται μέσω λογισμικού, με τρόπο παρόμοιο με τη λειτουργία «Eco» που διαθέτουν ήδη πολλά ηλεκτρικά οχήματα στο σύστημα παραμετροποίησης απόδοσης της ροπής στους τροχούς, μειώνοντας προσωρινά την ισχύ και την απόκριση του ηλεκτροκινητήρα.

Πάντως, οι οδηγοί θα μπορούν να ενεργοποιούν χειροκίνητα τη μέγιστη απόδοση, αλλά θα χρειάζεται να το κάνουν εκ νέου κάθε φορά που θα επανεκκινούν το αυτοκίνητο.

Αν εγκριθεί, η νέα κινεζική διάταξη θα ισχύει για όλα τα επιβατικά οχήματα ανεξαρτήτως τύπου κινητήρα, επηρεάζοντας κυρίως τα εξαιρετικά γρήγορα ηλεκτρικά μοντέλα που κυριαρχούν στην αγορά, όπως τα Xiaomi SU7 Ultra, Zeekr 001 FR, BYD Yangwang U9 και Tesla Model S Plaid.

Advertisement

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, στο κινεζικό Υπουργείο επεξεργάζονται και ένα δεύτερο σχέδιο κανονισμού με τίτλο «Προδιαγραφές Ασφαλείας για Οχήματα Κινούμενα με Ισχύ σε Δημόσιους Δρόμους».

Αυτό προβλέπει ένα ειδικό σύστημα προειδοποίησης υπέρβασης ταχύτητας για επιβατικά οχήματα με μήκος άνω των έξι μέτρων.

Σύμφωνα με το άρθρο 10.5.1, τα οχήματα αυτά θα πρέπει να διαθέτουν οπτική ή ηχητική προειδοποίηση όταν ξεπερνούν τη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα, η οποία δεν θα υπερβαίνει τα 100 χλμ./ώρα, εκτός αν είναι ήδη εξοπλισμένα με συστήματα περιορισμού ταχύτητας.

Όπως καταλαβαίνουμε το συγκεκριμένο προσχέδιο κανονισμού αφορά σε υπερπολυτελείς λιμουζίνες και σε μοντέλα τα οποία είναι λίγα σε αριθμό.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Χειμώνας με ηλεκτρικό: Πώς να προστατεύσετε τη μπαταρία και να κερδίσετε σε αυτονομία

Renault Megane: Επιστροφή και στη βενζίνη με υβριδική τεχνολογία

Αυτόνομη οδήγηση: Όνειρο ή εφιάλτης;