Η επέλαση των Κινέζων στην Ευρώπη συνεχίζεται
ΝΕΑ
Αύξηση 5,5% στο μερίδιο αγοράς των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη τον Ιούνιο, με μετατόπιση από τα ηλεκτρικά προς τα υβριδικά και plug-in μοντέλα.
Παρά την επιβράδυνση στον ρυθμό ανάπτυξης, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατέγραψαν νέο ιστορικό υψηλό στο μερίδιο αγοράς της Ευρώπης, φτάνοντας στο 5,5% τον Ιούνιο, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce. Οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 48% σε ετήσια βάση, με 65.110 νέες ταξινομήσεις, σε μια αγορά που συνολικά υποχώρησε κατά 6%.
WHAT CAR
MG μπροστά στα υβριδικά – BYD πρωταγωνιστής στα plug-in
Η MG, παρά τη μείωση 19% στις πωλήσεις (25.027 μονάδες), παραμένει πρώτη μεταξύ των κινεζικών brands, χάρη στο MG3, ένα πλήρως υβριδικό μοντέλο που σημείωσε 9.508 ταξινομήσεις τον Ιούνιο. Αντίθετα, το αμιγώς ηλεκτρικό MG4 κατέγραψε πτώση 72%.

Η BYD ενισχύθηκε εντυπωσιακά με άνοδο 303% (14.968 πωλήσεις), κυρίως μέσω του plug-in hybrid Seal U, που αντιστοιχεί σε πάνω από 6.000 μονάδες. Η Chery δεκαπλασίασε τις πωλήσεις της, φτάνοντας τις 8.860, ενώ η Geely επίσης σημείωσε σημαντική πρόοδο.
Μετατόπιση από BEV σε υβριδικά και PHEV
Η επιβολή πρόσθετων δασμών στα κινεζικά BEV από την Ε.Ε. είχε αποτέλεσμα την μείωση του ποσοστού των ηλεκτρικών μοντέλων στο 36% (από 48% πέρυσι), ενώ αυξήθηκε η παρουσία των plug-in υβριδικών στο 22% (από 4%) και των πλήρως υβριδικών στο 15% (από 5%). Αντίστοιχα, η συμμετοχή των βενζινοκίνητων έπεσε στο 23% (από 38%).

Άνοδος 72% στο εξάμηνο
Στο πρώτο εξάμηνο του 2025, οι συνολικές ταξινομήσεις κινεζικών κατασκευαστών στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 72%, φτάνοντας τις 327.712, σε μια γενικά στάσιμη αγορά (-1,1%). Το μερίδιό τους ανέβηκε στο 4,8% από 2,8% την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Πρώτη η MG με 151.435 πωλήσεις (+18%), ακολουθούμενη από τη BYD (69.953, +312%), τη Chery (38.402, +1.389%) και τη Geely (30.232, +68%) – οι τέσσερις εταιρείες συγκεντρώνουν το 88% των κινεζικών πωλήσεων στην Ευρώπη.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Γιατί μένουν ή καίγονται τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα; Η αλήθεια πίσω από μία βουβή κατάρρευση
To νέο Dacia Sandero Stepway θα μπορούσε να είναι έτσι
Η Jaguar Land Rover καθυστερεί τα ηλεκτρικά της