Η Ελλάδα ανάμεσα στις πιο οικονομικές χώρες για leasing ηλεκτρικών
ΝΕΑ
Η Ayvens δημοσίευσε τη φετινή ανάλυση του Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index), μιας ολοκληρωμένης μελέτης που αναλύει το συνολικό κόστος χρήσης αυτοκινήτων σε 28 ευρωπαϊκές χώρες.
Η ανάλυση για το 2025 αναδεικνύει την Ελλάδα ως μία από τις πιο οικονομικές χώρες στην Ευρώπη για μίσθωση και χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV), ενισχύοντας τη θέση της στην αναπτυσσόμενη ευρωπαϊκή αγορά της ηλεκτροκίνησης.
WHAT CAR
Σύμφωνα με τον Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου, στην ελληνική αγορά, το μέσο μηνιαίο κόστος leasing αυτοκινήτου διαμορφώνεται στα 815 ευρώ, ενώ για τα ηλεκτρικά οχήματα το συνολικό κόστος χρήσης είναι σημαντικά χαμηλότερο, στα 751 ευρώ μηνιαίως.
Η τιμή αυτή τοποθετεί την Ελλάδα κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο των 1.090 ευρώ, μαζί με χώρες όπως η Φινλανδία, η Ουγγαρία και η Πολωνία, όπου το κόστος BEV κυμαίνεται κάτω από τα 730 ευρώ.
Η αυξανόμενη ευθυγράμμιση με τα αυστηρότερα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών (CAFE), σε συνδυασμό με ευνοϊκές φορολογικές πολιτικές για τα ηλεκτρικά οχήματα, ενισχύουν περαιτέρω τη δυναμική των BEV ως οικονομική και βιώσιμη επιλογή.
Σε ευρωπαϊκή κλίμακα, το κόστος χρήσης παρουσιάζει μεγάλες αποκλίσεις. Ενδεικτικά, το μηνιαίο κόστος κυμαίνεται από 684 ευρώ στην Πολωνία έως 1.242 ευρώ στην Ελβετία, επιβεβαιώνοντας τις διαφοροποιήσεις ανά χώρα, τόσο στο φορολογικό καθεστώς όσο και στις συνθήκες της αγοράς.
Η ελληνική αγορά αναδεικνύει ξεκάθαρα την οικονομική δυναμική των ηλεκτρικών οχημάτων. Στην κατηγορία sub-compact (B1 και SUV B1), το μέσο μηνιαίο κόστος χρήσης ενός BEV φτάνει τα 688 ευρώ, έναντι 584 ευρώ για τα βενζινοκίνητα.
Παρότι τα BEV διατηρούν ελαφρώς υψηλότερο κόστος στην κατηγορία αυτή, η εξοικονόμηση σε καύσιμα και συντήρηση τα καθιστά ιδιαιτέρως ανταγωνιστικά, ειδικά για εταιρείες με στόχους ESG και περιβαλλοντική στρατηγική.
Ακόμη πιο ανταγωνιστικά εμφανίζονται τα BEV στην κατηγορία compact (C1 και SUV C1), με κόστος χρήσης στα 731 ευρώ, σχεδόν ισότιμο με τα 717 ευρώ των βενζινοκίνητων και τα 753 ευρώ των plug-in υβριδικών (PHEV). Η σύγκλιση αυτή δείχνει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν πλέον να σταθούν ισότιμα στην αγορά, προσφέροντας χαμηλότερο κόστος χρήσης σε βάθος χρόνου.
Η εικόνα είναι ακόμα πιο ευνοϊκή στην κατηγορία μεσαίου μεγέθους (D1 και SUV D1), όπου το συνολικό κόστος χρήσης για ηλεκτρικά οχήματα διαμορφώνεται στα 789 ευρώ, χαμηλότερα από τα 803 ευρώ των βενζινοκίνητων, καθιστώντας τα BEV την οικονομικότερη επιλογή στην κατηγορία.
Η σταδιακή εξισορρόπηση του κόστους μεταξύ ηλεκτρικών και συμβατικών οχημάτων δείχνει ότι στην Ελλάδα, η ηλεκτροκίνηση έχει περάσει από το στάδιο της εναλλακτικής λύσης και καθιερώνεται ως μία ρεαλιστική και οικονομικά βιώσιμη επιλογή για εταιρικούς στόλους κάθε μεγέθους.