Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η άδεια για αυτοκίνητο κοστίζει 72.000 ευρώ

Ελλάδα 7:46
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η άδεια για αυτοκίνητο κοστίζει 72.000 ευρώ

ΝΕΑ

Η άδεια για αυτοκίνητο κοστίζει 72.000 ευρώ

ΝΕΑ

Για όσους τα βάζουν με την Ελλάδα και τους φόρους της υπάρχουν και χώρες που το αυτοκίνητο είναι πραγματικά απαγορευμένος καρπός.

Advertisement
Advertisement

Πολλά και παράξενα συμβαίνουν στον πλανήτη σε ότι αφορά το αυτοκίνητο, όμως μία χώρα το έχει κυριολεκτικά… τερματίσει.

Στη Σιγκαπούρη, το προνόμιο της κατοχής ενός αυτοκινήτου συνοδεύεται από αστρονομικές τιμές, καθιστώντας την ένα από τα πιο ακριβά μέρη στον κόσμο για την αγορά και την οδήγηση ενός οχήματος.

Το σημείο εισόδου για την ιδιοκτησία αυτοκινήτου στη Σιγκαπούρη είναι η απόκτηση πιστοποιητικού δικαιώματος (COE) μέσω μιας διαδικασίας υποβολής προσφορών.

Advertisement
Advertisement

Αυτά τα COE παρέχουν στα άτομα το δικαίωμα οδήγησης ενός οχήματος για μια δεκαετία, ένα σύστημα που εισήχθη το 1990 για τη διαχείριση του περιορισμένου αριθμού αυτοκινήτων στους δρόμους.

Από τον τελευταίο γύρο υποβολής προσφορών, το κόστος έχει εκτοξευθεί σε πρωτοφανή ύψη. Για μικρότερα οχήματα με κινητήρες έως 1,6 λίτρα ή κάτω από 130 ίππους (κατηγορία Α), το COE ξεκινά πλέον από 72.000 ευρώ.

Τα μεγαλύτερα οχήματα που υπερβαίνουν τα 1,6 λίτρα ή τους 130 ίππους (κατηγορία D) απαιτούν το ιλιγγιώδες ποσό των 100.000 ευρώ.

Advertisement

Η κατηγορία “Open”, η οποία δεν επιβάλλει περιορισμούς ως προς τον τύπο του οχήματος, έφτασε στο υψηλό ρεκόρ των σχεδόν 110.000 ευρώ.

Για να έχουμε μία εικόνα, το μέσο εισόδημα ενός πολίτη της Σιγκαπούρης είναι κάτω από τα 50.000 ευρώ τον χρόνο.

Advertisement

Η κυβέρνηση της Σιγκαπούρης έχει περιορίσει τον αριθμό των οχημάτων που επιτρέπονται στους τοπικούς δρόμους σε περίπου 950.000.

Η πανδημία COVID-19 οδήγησε αρχικά σε μείωση της χρήσης αυτοκινήτων, μειώνοντας την τιμή του COE σε περίπου 20.000 ευρώ το 2020. Ωστόσο, με την οικονομική ανάκαμψη μετά την πανδημία, το κόστος αυτό αυξήθηκε περισσότερο από τρεις φορές.

Αυτές οι υπέρογκες τιμές έχουν καταστήσει την ιδιοκτησία αυτοκινήτου μια πολυτέλεια απρόσιτη για πολλούς κατοίκους.

Advertisement

Παρόλα αυτά, η Σιγκαπούρη διατηρεί μια ζωντανή κουλτούρα αυτοκινήτων, με ορισμένους λάτρεις της να έχουν στην κατοχή τους συλλογές εξωτικών αυτοκινήτων αξίας εκατομμυρίων δολαρίων.

Η ζήτηση για οχήματα, ιδίως για πολυτελή αυτοκίνητα, παραμένει απίστευτα υψηλή, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται συνεχείς ουρές έξω από τις αντιπροσωπείες.

Παρά την εκπληκτική οικονομική επένδυση που απαιτείται, η κατοχή αυτοκινήτου στη Σιγκαπούρη αποτελεί σύμβολο κύρους, αν και με εξαιρετικά υψηλό κόστος.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ποιο μοντέλο της Skoda επιβαρύνεται με φόρους 21.885 ευρώ;
Ο φόρος που προσβάλλει όλους τους Ελληνες
Στοπ στις ραγδαίες αυξήσεις των αυτοκινήτων