Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πόσο επιβαρύνουν το περιβάλλον τα τρακαρίσματα και ποια είναι η λύση στο πρόβλημα;

Ελλάδα 14:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πόσο επιβαρύνουν το περιβάλλον τα τρακαρίσματα και ποια είναι η λύση στο πρόβλημα;

ΝΕΑ

Πόσο επιβαρύνουν το περιβάλλον τα τρακαρίσματα και ποια είναι η λύση στο πρόβλημα;

ΝΕΑ

Κατά μέσο όρο 4,5 οχήματα «μένουν» καθημερινά στον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο του λεκανοπεδίου, χωρίς να υπολογιστεί σε αυτά η τελευταία «προσθήκη», τα οχήματα που μένουν από βενζίνη.

Advertisement
Advertisement

Μπορούμε να συμπεράνουμε πως ο αριθμός αυτός δεν είναι σταθερός όλες τις ημέρες της εβδομάδας, καθημερινές και Σαββατοκύριακα, ωστόσο σίγουρα είναι πιο υψηλός τις ώρες αιχμής Δευτέρα με Παρασκευή. Σε κάθε περίπτωση, ένα ακινητοποιημένο όχημα -ή και περισσότερα- προκαλεί ντόμινο καθυστερήσεων, μποτιλιάρισμα και επιπλέον επιβάρυνση στην ήδη αυξημένη κίνηση τις ώρες αιχμής.

Ουρές χιλιομέτρων και σταμάτα – ξεκίνα

Το ζήτημα είναι πως σε έναν δρόμο με ήδη αυξημένο κυκλοφοριακό φορτίο, όπως ο Κηφισός, ακόμα κι ένα μικροτρακάρισμα μπορεί να προκαλέσει δυσανάλογη ταλαιπωρία και καθυστερήσεις και μάλιστα όχι μόνο στους εμπλεκόμενους οδηγούς αλλά και σε όσους ακολουθούν. Ακόμα και το πιο ελαφρύ «μπαμ» σημαίνει οχήματα ακίνητα που καταλαμβάνουν μέρος του οδοστρώματος και άρα περιορίζουν τον χώρο στον οποίο μπορούν να κινηθούν οι υπόλοιποι οδηγοί. Κι αυτό για πολλή ώρα, μέχρι να καταφέρει να φτάσει η Φροντίδα Ατυχήματος, για να κάνει καταγραφή, ή και η Οδική Βοήθεια, αν χρειάζεται. Η οποία είναι πιθανό να δυσκολεύεται να φτάσει – η αναμονή φτάνει κατά μέσο όρο τα 45’ με μία ώρα- ακριβώς λόγω του μποτιλιαρίσματος που έχει προκαλέσει το περιστατικό στο οποίο σπεύδει να βοηθήσει.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με τα στοιχεία, τις ώρες αιχμής (8-10 το πρωί και 3-5 το απόγευμα) κινούνται κατά μέσο όρο και ανά ώρα 16.000 αυτοκίνητα στον Κηφισό. Η μέση καθυστέρηση, ακριβώς λόγω ωρών αιχμής, κυμαίνεται στα 25 λεπτά. Εκτιμούμε πως κάθε μία από τις ώρες αυτές «μένει» και ένα αυτοκίνητο. Και αυτή είναι μια μάλλον συντηρητική εκτίμηση, αν σκεφτούμε πως ακόμα και σε ένα μικροατύχημα τα εμπλεκόμενα οχήματα είναι πάνω από ένα.

Advertisement

Ο παράγοντας καύσιμο

Αν βάλουμε στην εξίσωση τα καύσιμα, είναι προφανές πως η κατανάλωση αυξάνεται όσο ένα όχημα είναι κολλημένο στην κίνηση και προχωρά σημειωτόν. Η αύξηση αυτή υπολογίζεται στο 40 με 60%. Εάν προσδιορίσουμε τη μέση κατανάλωση καυσίμου στα 8 λίτρα, για ένα όχημα ακινητοποιημένο σε μποτιλιάρισμα, η επιπλέον κατανάλωση υπολογίζεται στα 3,2 με 4,8 λίτρα την ώρα.

Advertisement

Μπορεί για το ένα αυτοκίνητο αυτό το στοιχείο από μόνο του να μην εντυπωσιάζει – αν και με τις τωρινές τιμές των καυσίμων σίγουρα θα αφήνει το αποτύπωμά του στην τσέπη του οδηγού. Σε κάθε περίπτωση, αν το υπολογίσουμε στο σύνολο των αυτοκινήτων που επιβαρύνονται με έξτρα καθυστέρηση τις ήδη δύσκολες ώρες αιχμής, τα αποτελέσματα είναι σίγουρα εντυπωσιακά και ανησυχητικά.

Στις τέσσερις ώρες που είναι οι πιο δύσκολες στην κυκλοφορία στον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο υπολογίζουμε σύνολο 64.000 αυτοκίνητα. Με μέση τιμή βενζίνης στα 2,3 ευρώ το λίτρο και επιπλέον κατανάλωση 3,2 – 4,8 λίτρα για κάθε όχημα, τα έξτρα 40 λεπτά καθυστέρησης σημαίνουν συνολικά 321.026 έως 471.040 ευρώ!

Το «περιβαλλοντικό αποτύπωμα» του τρακαρίσματος

Advertisement

Και κάπως έτσι αυτό που μοιάζει σχετικά μικρό, όταν το υπολογίζουμε για ένα αυτοκίνητο μόνο, αρχίζει να μεγαλώνει σημαντικά και να μας επιβαρύνει όλους. Γιατί αν κάθε λίτρο βενζίνης παράγει περίπου 2,3 κιλά διοξειδίου του άνθρακα, αυτά τα επιπλέον 40 λεπτά καθυστέρησης στη διάρκεια των ωρών αιχμής στον Κηφισό μεταφράζονται σε 314 με 471 τόνους!

Πώς μπορεί το Fast Track της Hellas Direct να δώσει λύση

Η διαχείριση ζημιών της Hellas Direct, με την υπηρεσία Fast Track, αναδεικνύει το πώς μια μικρή αλλαγή για τον καθένα μπορεί να συμβάλει σε μεγαλύτερη αλλαγή για όλους. Με την τηλεφωνική καταγραφή ατυχήματος οι εμπλεκόμενοι οδηγοί δεν χρειάζεται να περιμένουν μία ώρα στο σημείο του ατυχήματος. Οι ίδιοι μπορούν γρήγορα να φύγουν και να συνεχίσουν τη μέρα τους- σύμφωνα με στοιχεία του 2021 η τηλεφωνική καταγραφή είχε διάρκεια τα 6 λεπτά. Με τον τρόπο αυτό είναι πρώτα απ’ όλα οι ίδιοι πιο ασφαλείς αλλά ταυτόχρονα αφήνουν και τον δρόμο ελεύθερο στην κυκλοφορία. Οπότε περιορίζεται στο ελάχιστον η επιβάρυνση και οι καθυστερήσεις σε όσους ακολουθούν. Αν λοιπόν όλα τα μικροατυχήματα αντιμετωπίζονταν σε 10 λεπτά, αντί για 40, και η περιβαλλοντική επίπτωση θα περιοριζόταν αυτόματα στο ¼.

Πώς λειτουργεί το Fast Track

Με το Fast Track ένα μικροατύχημα αντιμετωπίζεται εύκολα και γρήγορα. Οι οδηγοί τηλεφωνούν στη Γραμμή Ζημιών της Hellas Direct, που λειτουργεί 24/7, 365 μέρες τον χρόνο. Δηλώνουν τηλεφωνικά τις απαραίτητες πληροφορίες και στέλνουν ηλεκτρονικά συγκεκριμένες φωτογραφίες που θα ζητηθούν. Ό,τι ακριβώς δηλαδή θα έκανε και ο συνεργάτης της Φροντίδας Ατυχήματος- αλλά περίπου 40 λεπτά με μία ώρα αργότερα. Κι έτσι μπορούν μέσα σε λίγα λεπτά να φύγουν, προκαλώντας θετικό «ντόμινο»: ελάχιστη καθυστέρηση για τους ίδιους, ελάχιστη και για τους υπόλοιπους οδηγούς. Άρα όχι έξτρα μποτιλιάρισμα, όχι επιπλέον κατανάλωση καυσίμου και όχι επιπλέον περιβαλλοντική επιβάρυνση. Έτσι απλά, μια μικρή αλλαγή για τον καθένα μας φέρνει μια μεγάλη θετική αλλαγή για όλους.