H εξέλιξη των ειδών και της ηλεκτροκίνησης
ΝΕΑH εξέλιξη των ειδών και της ηλεκτροκίνησης
ΝΕΑΠοιο είδος έχει σημειώσει την μεγαλύτερη πρόοδο τα τελευταία χρόνια; Αυτά που κινούνται από υδρογονάνθρακες ή εκείνα από ηλεκτρόνια;
ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ (nima244@gmail.com)
WHAT CAR
Πρόσκαιρα ή όχι, αυτή η δεκαετία ανήκει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV ή Electric Vehicle) και συγκεκριμένα στην πιο αγνή τους μορφή, στην μπαταριοκίνητη (BEV ή Battery Electric Vehicle). Όσοι παρακολουθείτε την επικαιρότητα, θα έχετε διαβάσει διάφορες απόψεις και αναλύσεις για την ηλεκτροκίνηση. Τι λέτε, αυτή την φορά, να ξεκινήσουμε πίσω στον χρόνο για εκτιμήσουμε τι έπεται;
Αρχές 1976 τραβήχτηκε η φωτογραφία με τα σταθμευμένα πρωτότυπα ηλεκτρικά Golf να γεμίζουν τις μπαταρίες του με ηλεκτρική ενέργεια, κάπου στο Recklinghausen (κοντά στο Dortmund). Ήταν Golf Mk1 τα οποία είχαν κατά πάσα πιθανότητα μπαταρίες νατρίου-χλωριούχου νικελίου προσφέροντας αυτονομία μερικών δεκάδων χιλιομέτρων, με ηλεκτροκινητήρα 20 kW. Οι δοκιμές κράτησαν μέχρι το 1986 με διάφορους τύπους συσσωρευτών και σερβοκινητήρων.
Το 1989 παρουσιάστηκε το Golf CityStromer βασισμένο στην 2η γενιά με κινητήρα AC ισχύος 18,5 kW, υπήρχε 4-άρι σαζμάν (αντί τύπου CVT που επέλεγαν άλλοι κατασκευαστές), η επιτάχυνση για το 0-50 km/h διαρκούσε 13 sec και είχε τελική 100 km/h. Η μπαταρία ήταν μολύβδου με ειδική ζελατίνη (lead-gel), απαρτιζόταν από 16 στοιχεία, λειτουργούσε στα 96 volts με ενεργειακή χωρητικότητα 120 Ah. Η αυτονομία έφτανε τα 50 km, ενώ για να εξασφαλιστεί και τον χειμώνα, υπήρχε ανεξάρτητο σύστημα θέρμανσης για την καμπίνα που λειτουργούσε με πετρέλαιο!