Live Κίνηση
Περισσότερα
Car Gadget

H Breitling γιορτάζει τα 70 χρόνια από το πρώτο Co-Pilot

Ελλάδα 11:51
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

H Breitling γιορτάζει τα 70 χρόνια από το πρώτο Co-Pilot

Car Gadget

H Breitling γιορτάζει τα 70 χρόνια από το πρώτο Co-Pilot

Car Gadget

Η Breitling παρουσίασε τρεις νέες κυκλοφορίες με αναφορές στο αυθεντικό 765 AVΙ.

Advertisement
Advertisement

Η αποκάλυψη του Classic AVI 42mm ολοκληρώνει την συλλογή στιβαρών aviator χρονογράφων, εμπνευσμένους από το πρωτότυπο του 1953 Ref. 765 AVI Co-Pilot και από τέσσερα θρυλικά αεροπλάνα. Εν τω μεταξύ, η συλλογή Super AVI 46mm αποκτά μια τολμηρή νέα προσθήκη με την εισαγωγή του μαύρου κεραμικού Mosquito Night Fighter. Η Breitling εξέπληξε επίσης τους συλλέκτες με μια εξαιρετικά περιορισμένη επανέκδοση μιας εκτέλεσης του 1964 του AVI Co-Pilot, αναβιώνοντας ένα κλασικό σπορ ρολόι.

Το πρωτοποριακό ρολόι pilot της Breitling έγινε πολύ πιο προσιτό

Η νέα σειρά Classic AVI παίρνει τους διάσημους σχεδιαστικούς κώδικες που καθιέρωσε το Super AVI 46 mm και τους τοποθετεί σε κάσες 42 mm. Το αποτέλεσμα είναι ένα στιβαρό, εύκολο στη χρήση ρολόι, που λειτουργεί για τα περισσότερα μεγέθη καρπών. Αλλά ας κάνουμε ένα βήμα πίσω εκεί που ξεκίνησαν τα AVI.

Advertisement
Advertisement

Στη δεκαετία του 1930, το τμήμα αεροπορίας Breitling‘s Huit έγινε διάσημο δημιουργώντας ρολόγια ακριβείας και χρονογράφους καρπού για τον τότε αναδυόμενο τομέα της αεροναυπηγικής. Δύο δεκαετίες αργότερα, το 1953, η Breitling παρουσίασε ένα ακόμη όργανο πτήσης, το Ref. 765 AVI, έναν χρονογράφο pilot με περιστρεφόμενη στεφάνη 12 ωρών για καταγραφή χρόνων πτήσης. Το εύχρηστο, εξαιρετικά ευανάγνωστο ρολόι αποδείχτηκε απαραίτητο εργαλείο πτήσης για τους αεροπόρους και γρήγορα μετονομάστηκε σε AVI «Co-Pilot».

Το 2021, αυτό το πρωτοποριακό ρολόι πιλότου έγινε η έμπνευση για το Super AVI, μια συλλογή από ευμεγέθη ρολόγια 46 mm που με τους χρωματισμούς και τα σχέδιά τους τιμούν τέσσερα από τα πιο γνωστά αεροσκάφη της ιστορίας: το North American Aviation P-51 Mustang, το Vought F4U Corsair, το Curtiss P-40 Warhawk και το Mosquito de Havilland.

Advertisement

«Οι άνθρωποι αγαπούν τη στιβαρή, ανεπιτήδευτη εμφάνιση του Super AVI, αλλά δεν έχουν όλοι τον καρπό να φορέσουν το εξαιρετικά μεγάλο μέγεθος κάσας που δίνει την αυθεντική αίσθηση του ρολογιού – εργαλείου», λέει ο CEO της Breitling, Georges Kern. «Το Classic AVI ανταλλάσσει ορισμένες λειτουργίες για να επιτύχει την μικρότερη φόρμα που έχουν ζητήσει οι πελάτες μας. Τα μοντέλα Classic και Super θα ζουν πλέον δίπλα-δίπλα, παρέχοντας περισσότερες επιλογές».

Advertisement

Το Classic AVI έρχεται χωρίς τη λειτουργία GMT που δίνει στο Super λίγο παραπάνω όγκο. Η εισαγωγή του χρονογράφου Breitling Caliber 23 βοηθάει στο μικρότερο προφίλ και κάνει το Classic AVI ελκυστικό και από άποψη αξίας. Αυτό που οι λάτρεις της σειράς θα βρουν αμετάβλητο είναι οι χρωματικοί συνδυασμοί που είναι αφιερωμένοι στα τέσσερα θρυλικά αεροσκάφη: μαύρο καντράν και καφέ δερμάτινο λουράκι που αντιπροσωπεύει το ευέλικτο Mustang, ένα μπλε καντράν με μαύρο λουράκι ως φόρο τιμής στον ναυτικό Corsair, ένα καντράν χακί με καφέ λουράκι για την καμουφλαρισμένη εμφάνιση του Warhawk και μαύρο καντράν με μαύρη κεραμική στεφάνη σε καφέ λουράκι για να αιχμαλωτίσει το design του Mosquito γνωστό ως «Ξύλινο Θαύμα».

Χρώματα από τα διακριτικά του αεροσκάφους και τα μοτίβα τους προσθέτουν στοιχεία στους δείκτες και τα subdials. Οι χαραγμένες σιλουέτες των αεροπλάνων εμφανίζονται στο πίσω μέρος των ρολογιών που διατίθενται σε ανοξείδωτο ατσάλι για όλα τα μοντέλα, με μια επιπλέον έκδοση κόκκινου χρυσού 18 καρατίων στο Mustang. Όλα μπορούν να φορεθούν με δερμάτινο λουράκι με εξώραφα ή μεταλλικό bracelet πέντε σειρών.

Advertisement

Και ένα pro tip για τα Classic AVI: εξετάστε προσεκτικά το καντράν για να εντοπίσετε τις «κρυμμένες» συντεταγμένες GPS του εργοστάσιού της Breitling. Είναι ένα κλείσιμο ματιού στις σφραγίδες των προδιαγραφών που εμφανίζονταν στα vintage ρολόγια πιλοτηρίου, συμπεριλαμβανομένων αυτών που έγιναν από το Τμήμα Breitling Huit.

Ισχυρό και μονόχρωμο: το Super AVI Mosquito Night Fighter

Σε μια εποχή που οι ελλείψεις αλουμινίου και χάλυβα ήταν συχνές, οι μηχανικοί πίσω από το de Havilland Mosquito αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν ένα υλικό που υπήρχε σε αφθονία: το ξύλο. Το «Ξύλινο Θαύμα» συγκλόνισε τους πάντες όταν ξεπέρασε σε επιδόσεις τα σύγχρονα τότε μεταλλικά αεροσκάφη και έγινε ένα από τα ταχύτερα αεροπλάνα που κατασκευάστηκαν μεταξύ 1940 και 1950.

Υπήρξαν πολλές εκτελέσεις του Mosquito, συμπεριλαμβανομένου ενός ελαφριού βομβαρδιστικού, ενός μεταφορικού και ενός φωτογραφικού αεροπλάνου αναγνώρισης. Αλλά το Super AVI Mosquito Night Fighter λαμβάνει τον σχεδιασμό του από το Night Fighter 2, ένα ολόμαυρο διθέσιο αεροσκάφος που προοριζόταν για να πετάει στα κρυφά μέσα στη νύχτα. Αυτό το ρολόι αποτίει φόρο τιμής στο σκούρο χρώμα του αεροπλάνου με μαύρη κεραμική κάσα, μαύρο στρατιωτικό δερμάτινο λουράκι και μαύρο καντράν με ανθρακί υποκαντράν. Η συνολικά μονόχρωμη εμφάνιση έρχεται σε εντυπωσιακή αντίθεση με τα μπουτόν, την κορώνα και την πόρπη στο λουράκι, όλα φτιαγμένα από τιτάνιο.

Όπως με όλα τα Super AVI, η χαρακτηριστική τους σχεδίαση περιλαμβάνει μεγάλους, ευανάγνωστους αραβικούς αριθμούς και στιβαρή κάσα διαστάσεων 46 mm. Η ραβδωτή στεφάνη και η αυλακωτή κορώνα τους παρέχουν βέλτιστο κράτημα, ακόμα και με γάντια. Οι πιλότοι και άλλοι ταξιδιώτες θα εκτιμήσουν την ικανότητά τους να παρακολουθούν μια δεύτερη ζώνη ώρας χρησιμοποιώντας την 24ωρη κλίμακα στο εσωτερικό πλαίσιο και τον δείκτη GMT με τη γκρι μύτη. Ο κινητήρας του Super AVI είναι, ο πιστοποιημένος από την COSC, Breitling Manufacture Caliber B04, ο οποίος παρέχει περίπου 70 ώρες ισχύος. Η κίνηση είναι ορατή μέσα από την ανοιχτή πλάτη από τιτάνιο, χαραγμένη με το περίγραμμα του Night Fighter.

Ένας ζωντανός θρύλος: Η επανέκδοση του Ref. 765 AVI από το 1964

Το πρωτότυπο Ref.765 AVI, που ονομάστηκε Co-Pilot, κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1953 και ήταν ένα στιβαρό ρολόι εργασίας σχεδιασμένο για να εξυπηρετεί τους πιλότους στις συχνά αδυσώπητες συνθήκες ενός μονοθέσιου πιλοτηρίου. Το μέγεθός του, η αναγνωσιμότητα και η ευκολία χρήσης το έκαναν αξιόπιστο όργανο πτήσης.

Μέχρι τη δεκαετία του 1960, το απλό του στυλ και οι μεγάλες αναλογίες του AVI το έκαναν ένα ρολόι που φοριέται και πέρα από τους αεροπορικούς κύκλους. Ένα συγκεκριμένο 765 AVI από το 1964, με μαύρη στεφάνη και ανεστραμμένο panda dial, ήταν το αγαπημένο των διασημοτήτων και των αστέρων του αθλητισμού, συμπεριλαμβανομένου του Γάλλου σκιέρ Jean-Claude Killy, που το φορούσε όταν κέρδισε το χρυσό και στα τρία αγωνίσματα αλπικού σκι στους χειμερινούς αγώνες του 1968. Σήμερα, αυτό το ρολόι αποτελεί αντικείμενο εξαιρετικά περιορισμένης επανέκδοσης.

Κάθε ένα από τα 164 κομμάτια αναπαράγει πιστά το σχέδιο της πρώτης έκδοσης. O κρύσταλλος είναι επίσης από hesalite και όλα τα στοιχεία του καντράν έχουνε τον ίδιο σχεδιασμό και είναι φωτεινά όπως στο πρωτότυπο. Η επανέκδοση περιλαμβάνει όμως και σύγχρονες βελτιώσεις, όπως ή ανθεκτική επίστρωση από ADLC που δίνει στη στεφάνη μαύρο φινίρισμα. Για να διατηρηθεί ο vintage χαρακτήρας του, το ρολόι τροφοδοτείται από τον Caliber B09, έναν τρέχοντα μηχανισμό κατασκευής Breitling που είναι κουρδιστός. Ο περιορισμένος αριθμός της φετινής επανέκδοσης κάνει αναφορά στο 1964, την χρονιά έκδοσης του πρωτότυπου ρολογιού και κάθε ένα έχει την εγχάραξη στη πλάτη «One of 164».

Όπως λέει ο Georges Kern: «Τα πάντα σχετικά με αυτήν την επανέκδοση είναι τόσο Breitling γιατί μπορείτε να δείτε σε αυτό τις ρίζες μας στα ρολόγια-εργαλεία αεροπορίας, ωστόσο είναι ακριβώς αυτή η απλότητα που το κάνει καθολικά ελκυστικό. Αυτός είναι επίσης ο λόγος που το AVI, σε όλες τις μορφές του, έχει αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου για να γίνει μια από τις πιο εμβληματικές συλλογές μας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Breitling Top Time Classic Cars: Ώρα νοσταλγίας
Tο Breitling Premier επέστρεψε!
Breitling: Tο Ford Thunderbird στη συλλογή Top Time Classic Cars