Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί θα καταγραφεί το οδικό δίκτυο της χώρας;

Ελλάδα 12:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γιατί θα καταγραφεί το οδικό δίκτυο της χώρας;

ΝΕΑ

Γιατί θα καταγραφεί το οδικό δίκτυο της χώρας;

ΝΕΑ

Ο υφυπουργός Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος αποκάλυψε ότι στόχος είναι η κατηγοριοποίηση των οδών.

Advertisement
Advertisement

Οι τεχνικές προδιαγραφές, τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις για το πώς θα καταγραφεί το υπάρχον οδικό δίκτυο της χώρας ανά Δημοτική Ενότητα, στις περιοχές εκτός σχεδίου, εκτός των ορίων οικισμών προ του 1923 και των οικισμών μέχρι 2.000 κατοίκους, περιλαμβάνει υπουργική απόφαση που υπογράφει ο υφυπουργός Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Νίκος Ταγαράς.

Όπως δήλωσε ο κ. Ταγαράς: «Επιλύουμε άλυτα, χρονίζοντα ζητήματα δεκαετιών, με ασφάλεια Δικαίου, καθώς οι μελέτες που θα εκπονηθούν, θα τεθούν υπό την έγκριση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Έτσι, για πρώτη φορά στη χώρα μας θα επιτευχθεί η οριστική και συνολική αντιμετώπιση του ζητήματος: ποιος πραγματικά είναι κοινόχρηστος δημοτικός δρόμος και ποιος όχι χωρίς διαφορετικές ερμηνείες. Στόχος μας είναι να μπει τάξη στον χώρο, με έλεγχο και εξορθολογισμό στην εκτός σχεδίου δόμηση.

Advertisement
Advertisement

Τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις που τίθενται για την εκπόνηση αυτών των εξειδικευμένων μελετών επιβεβαιώνουν την ορθή -και απολύτως αναγκαία- επιλογή μας να χρηματοδοτηθούν ως μείζονες μεταρρυθμίσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης».

Όπως έγινε γνωστό, σκοπός των μελετών καταγραφής του οδικού δικτύου ανά Δημοτική Ενότητα είναι η κατηγοριοποίηση των οδών, με βάση τον χαρακτήρα τους, τα επιμέρους γεωμετρικά χαρακτηριστικά τους και τον ρόλο που επιτελούν στο συνολικό οδικό δίκτυό της, ώστε να αποτελέσουν τη βάση δεδομένων για την περαιτέρω ιεράρχησή τους και τον καθορισμό του κοινόχρηστου οδικού δικτύου με βάση τις ειδικότερες προϋποθέσεις και τα κριτήρια του προεδρικού διατάγματος της περιπτώσεως γ’ της παραγράφου 15 του άρθρου 20 του ν.3937/2011.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις, ο χαρακτηρισμός μιας οδού ως κοινόχρηστης είναι καταρχήν απαραίτητη πολεοδομική προϋπόθεση για τη δομησιμότητα των γηπέδων στην εκτός σχεδίου περιοχή ενώ αποτελεί διαχρονικό πρόβλημα η διαφορετική αντιμετώπιση και ερμηνεία του.

Advertisement

Υπενθυμίζεται ότι προ ολίγων ημερών το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ξεκίνησε τη διαδικασία εκπόνησης των αυτοτελών πολεοδομικών μελετών για τις οριοθετήσεις οικισμών προ του 1923 ή κάτω των 2.000 κατοίκων και για την καταγραφή/αναγνώριση οδών (ΦΕΚ B 2504/20.05.2022) που εντάσσονται στο Πρόγραμμα Πολεοδομικών Μεταρρυθμίσεων «Κωνσταντίνος Δοξιάδης» με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έργα-μαμούθ σε όλη την Ελλάδα!
Τέλος τα «γλιστρήματα» στις παλαιές εθνικές οδούς!
Ασύρματα δίκτυα 5G στους 6 ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους!

Advertisement