Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί ο κόσμος γυρίζει την πλάτη στα ηλεκτρικά;

Ελλάδα 22:07
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γιατί ο κόσμος γυρίζει την πλάτη στα ηλεκτρικά;

ΝΕΑ

Γιατί ο κόσμος γυρίζει την πλάτη στα ηλεκτρικά;

ΝΕΑ

Το ξεκίνημα των ηλεκτρικών ήταν έντονα ανοδικό όμως τώρα ο ενθουσιασμός φαίνεται να ξεφουσκώνει. Τι φταίει γι’ αυτό;

Advertisement
Advertisement

Ενώ η ιδιοκτησία ηλεκτρικών οχημάτων μεταξύ των Αμερικανών έχει παρουσιάσει αξιοσημείωτη αύξηση, ο ενθουσιασμός νέων αγοραστών φαίνεται να μειώνεται, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία δημοσκόπησης της Gallup.

Σε διάστημα ενός έτους, το ποσοστό των Αμερικανών που κατέχουν ένα ηλεκτρικό αυξήθηκε από 4% σε 7%, γεγονός που υποδηλώνει την αυξανόμενη παρουσία αυτών των οχημάτων στους δρόμους.

Ωστόσο, η άλλη πλευρά του νομίσματος αποκαλύπτει μια ανησυχητική τάση: το ποσοστό των ατόμων που σκέφτονται σοβαρά να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό έχει μειωθεί από 12% σε 9%.

Advertisement
Advertisement

Επιπλέον, εκείνοι που απλώς σκέφτονται μια τέτοια αγορά μειώθηκαν από 43% σε 35%. Το πιο αξιοσημείωτο είναι ότι ένα σημαντικό 48% των Αμερικανών οδηγών δεν εκφράζει πλέον καμία διάθεση για την απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, φορτηγού ή SUV στο ορατό μέλλον.

Για τους υποστηρικτές των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων τόσο των εταιρειών όσο και των κυβερνητικών φορέων που υποστηρίζουν την ταχύτερη μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια, αυτά τα ανάμεικτα ευρήματα των ερευνών δημιουργούν επιπλέον προκλήσεις.

Ενώ η άνοδος της ιδιοκτησίας ηλεκτρικών μπορεί να προσφέρει μια αχτίδα ελπίδας, το μειωμένο ενδιαφέρον για μελλοντικές αγορές παρουσιάζει εμπόδια για την επίτευξη φιλόδοξων στόχων, όπως το να κυκλοφορούν 60% ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030.

Advertisement

Είναι ενδιαφέρον ότι δημογραφικοί παράγοντες όπως η ηλικία, το εισόδημα και οι πολιτικές πεποιθήσεις διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της στάσης απέναντι στην ιδιοκτησία ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι νεότεροι οδηγοί κάτω των 50 ετών επιδεικνύουν μεγαλύτερη ευκολία να προχωρήσουν στην ιδιοκτησία ηλεκτρικών οχημάτων από ό,τι τα άτομα άνω των 50 ετών.

Advertisement

Επιπλέον, οι οικονομικές ανισότητες είναι εμφανείς, με τα άτομα με χαμηλότερο εισόδημα, που κερδίζουν λιγότερα από 40.000 δολάρια, να δείχνουν μικρότερη προθυμία για την ιδιοκτησία ηλεκτρικών οχημάτων, πιθανότατα λόγω του υψηλότερου αρχικού κόστους που συνδέεται με αυτά τα οχήματα.

Επιπλέον, υπάρχει μια αξιοσημείωτη απόκλιση στις στάσεις για τα ηλεκτρικά και με βάση τις πολιτικές πεποιθήσεις , με τους ψηφοφόρους των Δημοκρατικών και τους αυτοπροσδιοριζόμενους ως φιλελεύθερους να εμφανίζουν μεγαλύτερη δεκτικότητα προς την ιδιοκτησία ηλεκτρικών.

Αυτό ευθυγραμμίζεται με μια ευρύτερη τάση όπου η ανησυχία για περιβαλλοντικά ζητήματα, ιδίως για την κλιματική αλλαγή, συσχετίζεται έντονα με τις προθέσεις ιδιοκτησίας EV.

Advertisement

Όσοι ανησυχούν ελάχιστα ή καθόλου για την κλιματική αλλαγή είναι λιγότερο πιθανό να κατέχουν ή να σκέφτονται να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αντανακλώντας διαφορετικές προτεραιότητες και στάσεις απέναντι στη βιωσιμότητα.