Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί οι Κινέζοι γυρίζουν την πλάτη στα γερμανικά μοντέλα;

Ελλάδα 7:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γιατί οι Κινέζοι γυρίζουν την πλάτη στα γερμανικά μοντέλα;

ΝΕΑ

Γιατί οι Κινέζοι γυρίζουν την πλάτη στα γερμανικά μοντέλα;

ΝΕΑ

Τα χρόνια που οι Γερμανοί κυριαρχούσαν στην Κίνα έχουν περάσει και ήδη αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες.

Advertisement
Advertisement

Οι μειωμένες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της Porsche στην Κίνα αναδεικνύουν ένα ευρύτερο πρόβλημα για τις ευρωπαϊκές premium μάρκες.

Η οικονομική επιβράδυνση και ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από τις τοπικές μάρκες προκαλούν προβλήματα για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές.

Οι πωλήσεις της Porsche στην Κίνα μειώθηκαν κατά 15% το 2023 και συνεχίζουν να χειροτερεύουν, αναγκάζοντας τους αντιπροσώπους να προσφέρουν εκπτώσεις που οδηγούν σε ζημιές για να επιτύχουν τους στόχους πωλήσεων.

Advertisement
Advertisement

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, τρεις αντιπρόσωποι της Porsche στην Κίνα ζήτησαν αποζημίωση για τις ζημιές τους με τη μορφή επιδοτήσεων, αλλά δεν έλαβαν θετική απάντηση.

Αντιθέτως, η Porsche China σταμάτησε να τους στέλνει νέα αποθέματα. Αυτή η κατάσταση προκαλεί επανεξέταση της στρατηγικής από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές που προσπαθούν να παραμείνουν ανταγωνιστικοί στην Κίνα.

Η αγορά αυτοκινήτων της Κίνας είναι η μεγαλύτερη παγκοσμίως, με περίπου 25.8 εκατομμύρια μονάδες το 2023.

Advertisement

Ωστόσο, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν πτώση πωλήσεων. Οι παραδόσεις της Porsche στο πρώτο τρίμηνο του 2024 στην Κίνα μειώθηκαν κατά 24%, ενώ η Ferrari είδε μείωση 25%.

Η Mercedes-Benz και η BMW επίσης πούλησαν λιγότερα αυτοκίνητα στην Κίνα σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Advertisement

Παράλληλα, οι εγχώριες κινεζικές επιλογές ηλεκτρικών γίνονται πιο προσιτές και ανταγωνιστικές, προσφέροντας νέες τεχνολογίες και προηγμένα χαρακτηριστικά, συμπεριλαμβανομένων των αυτόνομων δυνατοτήτων και της προηγμένης τεχνολογίας μπαταριών και κινητήρων.

Τα γερμανικά brands παραμένουν προτιμητέα για αυτοκίνητα άνω των 45.000 ευρώ, αλλά η αγορά αλλάζει.

Το μερίδιο αγοράς τους στην κατηγορία των 30.000 ευρώ και άνω μειώθηκε από 60% το 2020 σε 45% το 2023, με τον ανταγωνισμό να προέρχεται από εταιρείες όπως η Tesla, η BYD και η Li Auto.

Advertisement

Οι Γερμανοί κατασκευαστές θα πρέπει να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους για να διατηρήσουν την κυριαρχία τους στην premium κατηγορία.