Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

ΝΕΑ

Γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται στις online πωλήσεις

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Η υψηλή τεχνολογία αλλά και η αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος αλλάζει τα δεδομένα στην αγορά.

Οι καταναλωτές έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο ξοδεύουν τα χρήματά τους είτε πρόκειται για τρόφιμα, είτε για υπηρεσίες Ταξί, είτε για διακοπές ωστόσο η αγορά αυτοκινήτων αντιστέκεται ακόμη…

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κινηθεί προς τις online πωλήσεις όμως η πραγματική αγορά συνδέεται ακόμα με τις επίσημες αντιπροσωπείες.

Άλλωστε η απουσία ενός αυτοκινήτου Uber ή Deliveroo στην αγορά αυτοκινήτου σημαίνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν αισθάνονται την πίεση να αλλάξουν ουσιαστικά ένα μοντέλο που ναι μεν είναι παλιό αλλά αποδοτικό.

Ωστόσο η τεχνολογική επανάσταση φαίνεται πως δεν επηρεάζει την αγορά αυτοκινήτου αλλά δημιουργεί νέα δεδομένα στη χρήση του αυτοκινήτου και οι αυτοκινητοβιομηχανίες μέσω των νέων υπηρεσιών χρήσης των οχημάτων τους ξεκινούν να μεταφέρουν όλες τις διαδικασίες κτήσης και χρήσης online.

Η μετάβαση στις online πωλήσεις, λένε οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ανταποκρίνεται στη ζήτηση των πελατών.

«Πρέπει να προσφέρουμε στους πελάτες μας και έναν άλλο τρόπο απόκτησης των αυτοκινήτων» αναφέρει στο Automotive News Europe ο Roelant de Waard, γενικός διευθυντής της Ford Ευρώπης για τα επιβατικά οχήματα.

Το εφαλτήριο για την ανάπτυξη του συστήματος online παραγγελίας της Ford θα είναι η επόμενη χρονιά όποτε και θα κυκλοφορήσει το πρώτο αυτόνομο ηλεκτρικό όχημα το οποίο θα αποτελέσει και ορόσημο για την εταιρεία καθώς θα προωθηθεί με μια νέα νοοτροπία.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου PSA Carlos Tavares είπε στους επενδυτές τον Φεβρουάριο ότι επιθυμεί οι πωλήσεις στο Διαδίκτυο να αυξηθούν από 6.000 το 2018 σε 100.000 μέχρι το 2021.

Και σε ολόκληρη την Ευρώπη, αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Hyundai, η Volvo, η Jaguar Land Rover, η Mitsubishi, η BMW, η Dacia και η Mini λειτουργούν ήδη πυλωτικά προγράμματα σε επιλεγμένες αγορές.

Η εταιρεία Zhejiang Geely Holding Lynk & CO, εν τω μεταξύ, υπόσχεται να ξεκινήσει τον επόμενο χρόνο στην Ευρώπη με μια στρατηγική που βασίζεται κυρίως στις πωλήσεις μέσω Διαδικτύου.

«Κανονικός τρόπος πώλησης»

Οι αντιπρόσωποι προωθούν την αλλαγή. Στη Βρετανία, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά στην Ευρώπη υπάρχουν ήδη πολλά προγράμματα online πωλήσεων από πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες και το 60% των αντιπροσώπων δηλώνουν ότι θα έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν ηλεκτρονικές πωλήσεις μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

«Οι online πωλήσεις αυτοκινήτων θα είναι ο κανονικός τρόπος πώλησης σε 10 ή 20 χρόνια, χωρίς αμφιβολία», δήλωσε ο Marion David, διευθυντής της μάρκας DS Automobiles.

Οι αγοραστές αυτοκινήτων είναι ήδη συνδεδεμένοι στο Διαδίκτυο. Η έρευνα της Ford στην Ευρώπη δείχνει ότι οι πελάτες της επισκέπτονται μια αντιπροσωπεία μόλις 1,2 φορές κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αγοράς, ενώ μεγάλο μέρος της διαδικασίας λήψης αποφάσεων ενημερώνεται από έρευνες που γίνονται στο Διαδίκτυο.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αναπτύξει και λειτουργούν ολοένα και πιο εξελιγμένους online διαμορφωτές, όπου οι πελάτες μπορούν να δημιουργήσουν μια εικονική έκδοση του αυτοκινήτου τους, βλέποντας κατευθείνα τον τρόπο με τον οποίο κάθε αλλαγή επηρεάζει την τιμή.

«Στο μέλλον, θα προσπαθήσουμε να αποφύγουμε αυτά τα σημεία διακοπής», δήλωσε ο Juergen Stackmann, επικεφαλής των πωλήσεων, μάρκετινγκ και aftersales της Volkswagen.

Αυτή τη στιγμή το online ταξίδι του πελάτη διακόπτεται και συνεχίζεται στον πλησιέστερο αντιπρόσωπό τους.

Το νέο σύστημα που προτείνεται από τη VW δίνει στον πελάτη έναν αριθμό ταυτότητας που αναγνωρίζει όλο το δίκτυο αντιπροσώπων της VW αλλά και το εργοστάσιο.

Όχι μόνο θα επιτρέψει την ηλεκτρονική αγορά, αλλά θα αποτελεί και έναν μόνιμο σύνδεσμο επικοινωνίας με το εργοστάσιο που θα αφορά είτε σε υπενθυμίσεις είτε σε καταγγελίες.

Το νέο σύστημα ωστόσο η VW ξεκαθαρίζει ότι το δημιούργησε προς όφελος των αντιπροσώπων.

«Οι αντιπρόσωποι συνειδητοποιούν ότι το μέλλον της σύνδεσης με τους πελάτες είναι μέσα στο σύστημά μας, όχι μέσα σε κάθε έμπορο. Δεν μπορούν να δημιουργήσουν ένα ταξίδι για έναν πελάτη μόνοι τους», δήλωσε ο Stackmann.

Οι αντιπροσωπείες παραμένουν το πρόσωπο της μάρκας στους πελάτες και οι online πωλήσεις σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστούν τις παραδοσιακές πωλήσεις σε φυσικό κατάστημα.

Ο Matthew Harrison, επικεφαλής πωλήσεων και μάρκετινγκ στην Toyota Europe, συμφωνεί. «Η αγορά είναι μόνο το πρώτο μέρος του ταξιδιού. Είναι σημαντικό να τους φροντίσουμε μέσα από την ιδιοκτησία των αυτοκινήτων με τη χρήση της υψηλής τεχνολογίας. Οι λιανικοί μας συνεργάτες βρίσκονται στο επίκεντρο αυτής της σχέσης».

Στη Νορβηγία η online λειτουργία της Toyota επικεντρώθηκε ειδικά στο Aygo με αποτέλεσμα να κερδίσει πελάτες από άλλες μάρκες ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία έμαθε ότι η χρηματοδότηση με τη μορφή μίσθωσης ήταν το κλειδί της επιτυχίας.

Η Volvo ξεκίνησε την ηλεκτρονική πλατφόρμα πωλήσεων στη Βρετανία τον Απρίλιο, με το Volvo Online.

Μεταξύ των υπηρεσιών της Volvo υπάρχει και η αποτίμηση του οχήματος που έχει στην κατοχή του ο ενδιαφερόμενος, υπάρχουν τρεις διαφορετικές προτάσεις χρηματοδότησης και τέλος όλα τα παραπάνω επαληθεύονται με μια ηλεκτρονική διαδικασία και ηλεκτρονική υπογραφή.

Επίσης το σύστημα Volvo Online απαιτεί από τους αγοραστές να επιλέξουν έναν αντιπρόσωπο πρώτα και στη συνέχεια να δεχθούν την προσφορά του αντιπροσώπου για τα πακέτα χρηματοδότησης. Η Volvo ανέφερε επίσης ότι το σύστημα δεν αγκαλιάζει μόνο τους αντιπροσώπους, αλλά τους ωφελεί.

Η Tesla επίσης έχει σύστημα online πωλήσεων και έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα κλείσει το φυσικό δίκτυο καταστημάτων της και θα μεταφέρει όλες τις πωλήσεις στο Διαδίκτυο.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto