Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί έπεσαν τόσο έξω οι προβλέψεις για πλήρη επικράτηση των υβριδικών;

Ελλάδα 6:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γιατί έπεσαν τόσο έξω οι προβλέψεις για πλήρη επικράτηση των υβριδικών;

ΝΕΑ

Γιατί έπεσαν τόσο έξω οι προβλέψεις για πλήρη επικράτηση των υβριδικών;

ΝΕΑ

Oι προβλέψεις των ειδικών το 2008 έλεγαν ότι το 2020 τα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούσαν στους δρόμους θα ήταν μόνο υβριδικά. Τι πήγε λάθος με αυτή την εκτίμηση;

Advertisement
Advertisement

Αν θέλεις να προβλέψεις το μέλλον η καλύτερη μέθοδος είναι να κοιτάξεις προς το παρελθόν. Και αν σήμερα όλοι προβλέπουν ότι στα μέσα της επόμενης δεκαετίας, όλα τα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά, ας δούμε ποιες ήταν οι προβλέψεις που είχαν γίνει το 2008 για τα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούσαν το 2020.

Εκείνη την χρονιά, πάνω από 125 στελέχη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας είχαν συμμετάσχει σε μία έρευνα της IBM όπου έδιναν τις προβλέψεις τους για το μέλλον των αυτοκινήτων. Και το συμπέρασμα ήταν ότι το 2020 η αγορά θα είχε κατακλυσθεί από υβριδικά αυτοκίνητα.

Βλέποντας την κατάσταση σήμερα, η πρόβλεψη έχει πέσει εντελώς έξω. Στην πιο σημαντική αγορά του κόσμου τις ΗΠΑ, το 2002, μόλις το 3% των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν ήταν υβριδικά, ποσοστό που δεν έχει αλλάξει σημαντικά μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια.

Advertisement
Advertisement

Η αισιοδοξία που επικρατούσε εκείνη την εποχή είχε να κάνει με την εκτόξευση των τιμών των καυσίμων και την μεγάλη οικολογική ευαισθητοποίηση που είχε προκαλέσει ο πρώην αντιπρόεδρος των ΗΠΑ, Αl Gore. Οι ΗΠΑ είχαν στραφεί τότε σε μικρότερα και πιο καθαρά αυτοκίνητα, κάτι που είχε οδηγήσει το Toyota Prius σε διπλασιασμό των πωλήσεών του μέσα σε μία χρονιά, ενώ και άλλες μεγάλες αμερικάνικες εταιρίες, όπως η GM, είχαν δημιουργήσει τα δικά τους υβριδικά.

Η υβριδική τεχνολογία όμως δεν έπαψε ποτέ να είναι πιο ακριβή από τις συμβατικές λύσεις ενώ η πτώση των τιμών στα καύσιμα έδωσε την ευκαιρία στους κατασκευαστές να προχωρήσουν σε έξυπνες λύσεις στους συμβατικούς κινητήρες (όπως το downsizing ή συστήματα όπως το start/stop) που μείωναν τις εκπομπές ρύπων.

Advertisement

Οι καταναλωτές έτσι άρχισαν να απομακρύνονται από την λύση των υβριδικών, τα οποία ήταν και πιο ακριβά και πιο βαριά λόγω της ύπαρξης των μπαταριών. Οι μεγάλες εταιρίες συνέχισαν να τα παράγουν, όμως ποτέ τελικά δεν κατάφεραν να κυριαρχήσουν στην αγορά όπως ήταν οι προβλέψεις από το 2008.

Η ερώτηση που προκύπτει είναι αν οι σημερινές προβλέψεις για πλήρη επικράτηση των ηλεκτρικών θα έχουν αντίστοιχη τύχη. Μπορεί ναι, μπορεί και όχι. Οι πιθανότητες πάντως να έχουν μεγαλύτερη ακρίβεια είναι πιο σοβαρές, καθώς η εποχή μας είναι εντελώς διαφορετική από το 2008.

Advertisement

Σήμερα ο καταναλωτής δεν μοιάζει πια και τόσο ελεύθερος να διαμορφώσει ο ίδιος την πορεία της αγοράς. Κυρίως λόγω των απαγορεύσεων των κινητήρων εσωτερικής καύσης σε αρκετές χώρες του κόσμου οι οποίες έχουν ανακοινωθεί με ορίζοντα το 2030 και μετά, είναι προφανές ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν σαφώς περισσότερες πιθανότητες να επικρατήσουν από ότι τα υβριδικά. Πρακτικά δεν μιλάμε για πρόβλεψη αλλά για ένα σχεδόν σίγουρο στοίχημα. Ή μήπως όχι;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ:
Peugeot 3008 Hybrid: Όσα το κάνουν ξεχωριστό
Toyota Hybrid: Η πιο εξελιγμένη υβριδική τεχνολογία είναι εδώ
Honda Jazz Hybrid: Η υβριδική τεχνολογία στην καλύτερη στιγμή της