Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Autobahn: Ένα σύμβολο χωρίς… όρια!

Ελλάδα 6:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Autobahn: Ένα σύμβολο χωρίς… όρια!

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Autobahn: Ένα σύμβολο χωρίς… όρια!

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ένα όριο ταχύτητας περιορίζει σχεδόν κάθε δρόμο στον πλανήτη, αλλά στη Γερμανία υπάρχει κάτι το εξαιρετικό, που ονομάζεται Autobahn.

Advertisement
Advertisement

Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία χωρίς… όριο ταχύτητας.

Τι είναι η Autobahn; Έχει οφέλη, αλλά και μία σκοτεινή πλευρά από τότε που άνοιξε για πρώτη φορά.

Ο αυτοκινητόδρομος ταχείας κυκλοφορίας ή autobahn αποτελεί τη βάση του πρώτου σύγχρονου εθνικού συστήματος, δρόμων. Για το 2022, η έκτασή της είναι πάνω από 13.192 χιλιόμετρα.

Advertisement
Advertisement

Είναι το τρίτο μεγαλύτερο σύστημα δρόμων στον κόσμο πίσω από αυτό των ΗΠΑ και της Κίνας. Αν σκεφτείτε το μέγεθος της Ευρωπαϊκής χώρας και των άλλων δύο εθνών, η δουλειά των Γερμανών προκαλεί δέος.

Το συναρπαστικό χαρακτηριστικό της είναι πως ταξιδεύετε όσο γρήγορα θέλετε, επειδή στο μεγάλο κομμάτι τους δεν έχουν  κανένα όριο ταχύτητας.

Η ιστορία

Η πρώτη Autobahn εμφανίστηκε το 1932, οι αρχές της ιδέας βασίστηκαν πολύ καιρό πριν. Μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, η Γερμανία είχε πολύ υψηλή ανεργία και πάλεψε να ξεκινήσει ξανά τις βιομηχανίες της.

Advertisement

Ως αποτέλεσμα, η κατασκευή του συστήματος Autobahn θεωρήθηκε ως ένας τρόπος τόνωσης της ανάπτυξης και της ευημερίας στη χώρα. Η Γερμανία είχε ήδη πειραματιστεί με τον αυτοκινητόδρομο Avus κοντά στο Βερολίνο, ο οποίος άνοιξε το 1921 και ήταν στην πραγματικότητα ένα είδος… πίστας.

Advertisement

Κατασκευάστηκε ειδικά για καθημερινή χρήση μεταξύ του 1929 και 1932, συνδέοντας την Κολωνία με τη Βόννη. Ωστόσο, θεωρούνταν ακόμα επαρχιακός δρόμος όταν ολοκληρώθηκε και δεν του δόθηκε επίσημο καθεστώς μέχρι το 1958.

Όταν ο Αδόλφος Χίτλερ ανέλαβε την εξουσία το 1933, η ιδέα ενός συστήματος αυτοκινητοδρόμων μεγάλης κλίμακας ήταν ήδη στα σκαριά. Ο Χίτλερ είδε τα οφέλη που θα έφερνε, γι’ αυτό ξεκίνησε τα έργα αμέσως.

Advertisement

Για πολλούς ήταν ο ιδανικός τρόπος μείωσης του υψηλού ποσοστού ανεργίας της Γερμανίας, που αποτελούσε σημαντικό πρόβλημα εκείνη την εποχή. Το… αστείο ήταν πως η χώρα ετοιμαζόταν να δημιουργήσει ένα κολοσσιαίο οδικό δίκτυο, αλλά δεν είχαν αυτοκίνητα. Όμως ο Χίτλερ είχε ένα σχέδιο. Σκόπευε να προσφέρει στους Γερμανούς φθηνά και καλά αυτοκίνητα για όλους.

Μπορείτε να μαντέψετε το όνομα αυτών των αυτοκινήτων; Ναι, Volkswagen (που μεταφράζεται ως το αυτοκίνητο του λαού). Το 1938, ο μηχανικός Ferdinand Porsche ολοκλήρωσε το σχέδιό του για το μοντέλο Beetle.

Δυστυχώς, καθώς πολλοί Γερμανοί περίμεναν τα αυτοκίνητά τους, ξεκίνησε ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος και όλα τα εργοστάσια άλλαξαν τα σχέδιά τους σε στρατιωτικά οχήματα.Κανείς δεν παρέλαβε κανένα αυτοκίνητο ή επιστροφή χρημάτων.

Tο έργο συνεχιζόταν με αιχμαλώτους, οι οποίοι μεταφέρθηκαν από διάφορα στρατόπεδα και ολοκλήρωσαν τους δρόμους με καταναγκαστική εργασία.

Στην αρχή του, το έργο απασχολούσε περίπου 120.000 άτομα και μέχρι το 1942 είχαν κατασκευαστεί 3.800 χιλιόμετρα Autobahn. Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, οι κατεστραμμένοι δρόμοι επισκευάστηκαν και η κατασκευή νέων αυτοκινητόδρομων ξεκίνησε ξανά τη δεκαετία του 1950.

Η διαφορά μεταξύ των ανατολικών και δυτικών δρόμων ήταν ορατή λόγω διαφοράς υλικών στα δυτικά.

Τα τελευταία χρόνια

Η Γερμανία έχει περάσει σε ένα πρόγραμμα διεύρυνσης και αποκατάστασης την τελευταία δεκαετία στο σύστημα Autobahn της. Τα περισσότερα τμήματα τους έχουν δύο ή τρεις, μερικές φορές τέσσερις λωρίδες προς κάθε κατεύθυνση, εκτός από μια λωρίδα έκτακτης ανάγκης.

Με την βοήθεια επιχορηγήσεων οι Autobahn είναι ένα από τα καλύτερα διατηρημένα συστήματα αυτοκινητοδρόμων στον κόσμο.

Χωρίς όρια ταχύτητας και χωρίς… ατυχήματα;

Κάνουν τελικά καλό αυτές οι ζώνες χωρίς όρια ταχύτητας στις Autobahn; Οι κατά κεφαλήν, θάνατοι που σχετίζονται με την κυκλοφορία στη Γερμανία είναι από τους χαμηλότερους στον κόσμο, με μόλις 3,7 θανάτους ανά 100.000, ενώ στις Ηνωμένες Πολιτείες (που έχουν αυστηρά όρια ταχύτητας σε όλη τη χώρα), υπάρχουν 12,4 θάνατοι ανά 100.000.

Είναι επίσης πιο δύσκολο να πάρεις άδεια οδήγησης στη Γερμανία, επομένως οι οδηγοί μπορεί να είναι πιο προσεκτικοί και πειθαρχημένοι.

Ωστόσο, περισσότερο από το ήμισυ του Γερμανικού πληθυσμού υποστηρίζει την ιδέα ενός ορίου στις Autobahn. Ακόμη και ο Sebastian Vettel είναι… θερμός υποστηρικτής αυτής της ιδέας. Εξάλλου, η θέσπιση ορίου ταχύτητας θα μπορούσε να εξοικονομήσει τόνους καυσίμων κάθε χρόνο, κάτι που αυτές τις μέρες μπορεί να βοηθήσει πολύ τη Γερμανία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΪΣΗΣ:
Πόσα χιλιόμετρα βγάζει ένα ηλεκτρικό με τέρμα γκάζι;
Γιατί αθωώθηκε ο επιχειρηματίας που πήγε με 417 σε δημόσιο δρόμο
Σε μπελάδες ο επιχειρηματίας που έκανε story με 417 χλμ./ώρα (+video)