Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

«Γάμος» FCA – Renault: Χάος με εργαζόμενους, δίκτυα και… πολιτικούς

Ελλάδα 11:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

«Γάμος» FCA – Renault: Χάος με εργαζόμενους, δίκτυα και… πολιτικούς

ΝΕΑ

«Γάμος» FCA – Renault: Χάος με εργαζόμενους, δίκτυα και… πολιτικούς

ΝΕΑ

Οι πολιτικοί από Γαλλία και Ιταλία ανακοινώνουν ο καθένας ξεχωριστά πως δεν θα δεχθούν απολύσεις αλλά οι αναλυτές και οι τραπεζίτες τους διαψεύδουν.

Advertisement
Advertisement

Mπορεί η διοίκηση της Renault να απάντησε στην FCA πως θα εξετάσει προσεκτικά το σχέδιο συγχώνευσης που της προτείνει αλλά τόσο οι αναλυτές όσο και οι τραπεζίτες βλέπουν πολλά «αγκάθια» στον γάμο των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών.

Ειδικότερα οι αναλυτές είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σχετικά με την πρόταση συγχώνευσης που κατέθεσε ο όμιλος FCA στη Renault και μάλιστα προειδοποιούν για μεγάλες επιπλοκές!

Advertisement
Advertisement

Ειδικότερα οι αναλυτές προειδοποιούν πως οι πολιτικοί αλλά και οι εργαζόμενοι θα αποτελέσουν τα μεγαλύτερα «αγκάθια» σε μια πιθανή συγχώνευση με τυχόν περικοπές καθώς το γαλλικό κράτος είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Renault ενώ παράλληλα υπάρχει και μια υπάρχουσα συμμαχία με τη Nissan.

Ήδη ο Ιταλός αναπληρωτής πρωθυπουργός Matteo Salvini δήλωσε ότι η προτεινόμενη συγχώνευση θα μπορούσε να είναι καλή είδηση ​​για την Ιταλία εάν βοηθούσε την FCA να αναπτυχθεί, αλλά η διατήρηση των θέσεων εργασίας είναι θέμα αδιαπραγμάτευτο.

Η γαλλική κυβέρνηση, που είναι και ο μεγαλύτερος μέτοχος της Renault, υποστηρίζει αρχικά μια συγχώνευση υπό όρους με την FCA κατ ‘αρχήν, αλλά θα χρειαστεί να δουν όλες τις λεπτομέρειες, δήλωσε ο κύριος εκπρόσωπος της Renault.

Advertisement

Η Γαλλία θα είναι «ιδιαίτερα προσεκτική όσον αφορά την απασχόληση και το βιομηχανικό αποτύπωμα», δήλωσε άλλος αξιωματούχος του Παρισιού.

Κάθε συμφωνία πρέπει να διασφαλίσει τη συμμαχία της Renault με τη Nissan, η οποία πρόσφατα απέρριψε πρόταση συγχώνευσης από τον εταίρο της, πρόσθεσε ο αξιωματούχος.

Advertisement

Πέραν των παραπάνω μια πιθανή συγχώνευση μεταξύ FCA και Renault θα δημιουργήσει ένα τεράστιο ζήτημα σε όλο τον κόσμο σχετικά με τους εισαγωγείς με τους οποίους συνεργάζονται τα εργοστάσια, τους εξουσιοδοτημένους εμπόρους αλλά και τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία που από ανταγωνιστικά πλέον θα πρέπει να «συγκατοικήσουν».

Το πλέον δύσκολο όλων βέβαια θα είναι η εξεύρεση λύσης σε περιοχές όπου δραστηριοποιούνται δυνατοί αντίπαλοι παίκτες από FCA και Renault σε ίδιες περιοχές.

Επίσης αν επιτευχθεί συμφωνία μεταξύ FCA και Renault θα χρειαστεί τουλάχιστον ένας χρόνος για να ξεκινήσει η υλοποίησή της.

Advertisement

Μια συγχώνευση επίσης θα μπορούσε να έχει βαθιές επιπτώσεις στη 20ετή συμμαχία της Renault με τη Nissan, που ήδη αποδυναμώθηκε από την κρίση που περιβάλλει τη σύλληψη του πρώην προέδρου Carlos Ghosn στα τέλη του περασμένου έτους. Ωστόσο η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει ακόμη σχολιάσει την πρόταση της FCA.

Επίσης μια πιθανή συγχώνευση δεν θα επιφέρει θετικά αποτελέσματα στην τεράστια αγορά της Κίνας καθώς και οι δύο όμιλοι έχουν περιορισμένη παρουσία στην μεγαλύτερη αγορά του κόσμου.

Η FCA δήλωσε ότι η υπόθεση για συγχώνευση «ενισχύθηκε από την ανάγκη να ληφθούν τολμηρές αποφάσεις για να καταγραφούν σε κλίμακα οι ευκαιρίες που δημιουργούνται από τη μετατροπή της αυτοκινητοβιομηχανίας».

Ο όμιλος FCA για να μετριάσει τις ανησυχίες των υπαλλήλων της τόνισε ότι: «Δημιουργούνται νέες ευκαιρίες για τους εργαζόμενους των δύο ομίλων».

Από την άλλη μεριά όμως τραπεζικοί κύκλοι επισημαίνουν με έμφαση πως οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα μπορέσουν να αποφύγουν τις απώλειες των θέσεων εργασίας στην Ευρώπη!

Μάλιστα πληροφορίες αναφέρουν πως η FCA ήδη έχει προτείνει να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας στα εργοστάσια αλλά να μειωθεί ο αριθμός των στελεχών και υπαλλήλων σε γραφεία…

Με λίγα λόγια Γάλλοι, Ιταλοί, Αμερικανοί και Ιάπωνες θα πρέπει να βρουν τη χρυσή τομή μέσω μιας ολλανδικής εταιρείας όπου το γαλλικό κράτος χάνει τα όποια προνόμοια έχει στη Renault. Αυτό απαιτεί τεράστια δημιουργικότητα αναφέρουν οι αναλυτές!