Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ford Mustang Mach-E RWD 294 PS: Το απόλυτο αγχολυτικό

Ελλάδα 23:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ford Mustang Mach-E RWD 294 PS: Το απόλυτο αγχολυτικό

ΝΕΑ

Ford Mustang Mach-E RWD 294 PS: Το απόλυτο αγχολυτικό

ΝΕΑ

Έχεις μπροστά σου την ένδειξη με 600 χιλιόμετρα αυτονομίας, ένα εορταστικό τριήμερο πολλών χιλιομέτρων και μία Mustang Mach-E με τη μεγάλη μπαταρία να σε περιμένει. Πόσο πιο καλά μπορεί να πάει αυτό;

Advertisement
Advertisement

Έχουν περάσει κοντά δυο χρόνια και ακόμα την χαζεύεις και βρίσκεις να έχει ένα πηγαίο χάρισμα. Έχεις οδηγήσει κάμποσα ηλεκτρικά με τρελά γκάζια και ασύλληπτες πριν λίγα χρόνια ιπποδυνάμεις, έχει πάει η ψυχή σου στις πατούσες σου για το που θα ξεμείνεις από ρεύμα στη μέση του πουθενά, όμως εδώ πατάς τον διακόπτη και βλέπεις φαρδιά-πλατιά 600 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Οι πρόσφατες απόπειρες για μεγάλο ταξίδι στην Ελλάδα του 2023 με ηλεκτρικό αυτοκίνητο σπάνια δεν κατέληξαν σε εμπειρίες τύπου “Εφιάλτης στον δρόμο με τους φορτιστές” και ευφάνταστες ιστορίες τρόμου.

Όμως εδώ τα πράγματα είναι διαφορετικά. Και αυτή η έκδοση της Mustang με το ιδανικό πακέτο κινητήρα-μπαταρίας δείχνει να αψηφά τα δεδομένα. Και να σε προκαλεί να την επιλέξεις για το εκδρομικό τριήμερο που ανοίγεται μπροστά σου.

Advertisement
Advertisement

Με την Mach-E η Ford είχε μία από τις καλύτερες εμπνεύσεις του μάρκετινγκ του 21ου αιώνα. Αντί να επιλέξει ένα φουτουριστικό όνομα ή ένα -ας πούμε- «Mondeo-something-Electric», προτίμησε να κάνει το αναπάντεχο. Να τραβήξει από τα ιερά και όσια μισού και πλέον αιώνα αυτοκίνησης το όνομα Mustang και να το μεταβιβάσει στη νέα εποχή.

Ο σκεπτικισμός και οι αντιδράσεις ήταν βέβαια αναμενόμενες. Και για όσους μεγάλωσαν με τα γαλόνια του V8 και τις δοξασίες του μεγάλου αμερικάνικου ονείρου που αντιπροσώπευε η Mustang (όχι πάντα με επιτυχία σε κάποιες από τις γενιές της), έμοιαζε με ιεροσυλία. Όμως στην Ford είχαν προβλέψει σωστά. Και τελικά δικαιώθηκαν.

Advertisement

Η Mustang Mach-E κουβαλά όλο το συναισθηματικό φορτίο μιας εποχής που φεύγει, και το φέρνει ανανεωμένο και με νέα πνοή σε μια εποχή που έρχεται. Χωρίς ενδιάμεσα να μην έχει χαθεί σχεδόν τίποτα, εκτός από τις προπατορικές εμμονές της βενζίνης και το γουργουρητό του V8.

Η επιτυχία της είναι η καλύτερη απόδειξη ότι οι άνθρωποι της Ford έκαναν το colpo grosso της ηλεκτρικής εποχής. Και η γενικευμένη αποδοχή της από κοινό και ειδικούς επιβεβαιώνεται και στην πράξη κάθε φορά που θα έρθει η ώρα να την πάρουμε για μία βόλτα. Ή ακόμα καλύτερα για ένα μακρινό ταξίδι.

Advertisement

Όπως εδώ, στην περίπτωση της γκρι-σιέλ Mach-E, στην πιο ταξιδιάρικη διαμόρφωσή της. Με κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς και τη μεγάλη μπαταρία των 99 kWh. Συνδυασμός που πραγματικά κάνει την διαφορά σε σχέση με οτιδήποτε άλλο υπάρχει στην ελληνική αγορά για όποιον κάνει τακτικά μεγάλες διαδρομές και θέλει να απολαμβάνει το ταξίδι και όχι να είναι κολλημένος στις διάφορες εφαρμογές για σημεία -και τέρατα…- φόρτισης.

Γιατί, ας μην το κρύβουμε, όσο και αν εξοικειωνόμαστε με τα δεδομένα της νέας εποχής, όσο και αν τα αυτοκίνητα εξελίσσονται, η αλήθεια είναι ότι το ταξίδι με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραμένει περισσότερο μία υπόθεση υπολογισμών και αγχωτικών σκέψεων, παρά μία απλή διαδικασία οδηγικής απόλαυσης.

Η συγκεκριμένη Mach-E κάνει τα πάντα για να μετριάσει στο μέγιστο δυνατό βαθμό όλα αυτά τα φαινόμενα. Ο συνδυασμός του ενός ηλεκτροκινητήρα με την μετάδοση πίσω και τη μεγάλη μπαταρία λειτουργεί καταλυτικά στο να νιώθεις μαζί του σχεδόν όπως σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Advertisement

To ηλεκτρικό υπόβαθρο λειτουργεί τέλεια, εκμεταλλευόμενο ιδανικά τη μεγάλη μπαταρία και κρατώντας την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα. Και σίγουρα αρκετά χαμηλότερα από αντίστοιχου μεγέθους μοντέλα είτε με έναν είτε (ακόμα περισσότερο) με δύο κινητήρες.

Επίσης δεν σε βάζει να παρακολουθείς εμμονικά τις ενδείξεις της κατανάλωσης και του υπολοίπου της αυτονομίας. Τα χιλιόμετρα που υπολείπονται μειώνονται σε πολύ αργούς ρυθμούς και με μία ευπρόσδεκτη αναλογικότητα, έτσι ώστε να αισθάνεσαι σίγουρος για τις αποφάσεις που έχεις πάρει και τον προγραμματισμό που έχεις κάνει για τον ανεφοδιασμό.

Η μέση κατανάλωση στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο δεν ξεπέρασε τις 20 kWh/100 χλμ. με κανονική αλλά όχι ληθαργική οδήγηση, με το cruise στα 120-130 χλμ/ώρα, με θερμοκρασίες περιβάλλοντος μεταξύ 15 και 20 βαθμών Κελσίου και χωρίς μεγάλο φορτίο.

Σε χαλαρές διαδρομές για καφέ και βόλτες στα πέριξ, το νούμερο αυτό μπορεί να κατέβει και έως τις 13-14 kWh/100 χλμ, ιδίως αν εκμεταλλεύεται κανείς το πολύ καλό σύστημα ανάκτησης της ενέργειας.

Τι σημαίνουν όλα τα παραπάνω; Ότι απλά μπορείς να ζήσεις με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο απολαμβάνοντας το ταξίδι και να μην τρέμει το φυλλοκάρδι σου να πατήσεις το γκάζι για να προσπεράσεις. Μπορείς επίσης να απολαμβάνεις τις «μικρές χαρές» ενός κανονικού αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα να λειτουργείς χωρίς ενοχές και τρόμο τον κλιματισμό.

Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και κάτι ακόμα εξίσου σημαντικό. Ότι οι μηχανικοί της Ford κατάφεραν να φτιάξουν ένα απολαυστικό στην οδήγηση αυτοκίνητο που δείχνει να έχει προσαρμοστεί ιδανικά στα δεδομένα της ηλεκτροκίνησης.

Άνετο, ποιοτικό, φουλ σε εξοπλισμό και επί της ουσίας premium στον χαρακτήρα του, θα χωρέσει τους πάντες και τα πάντα, θα ταξιδέψει αθόρυβα και αρχοντικά, και όταν θα χρειαστεί θα βγάλει και μπόλικο από το DNA μιας Mustang στα στροφιλίκια. Έστω και χωρίς τον ήχο του V8 και με το -αναπόφευκτο- βάρος ενός ψηλωμένου SUV να κάνει αισθητή αλλά όχι ενοχλητική την παρουσία του.

Κάναμε πολλά χιλιόμετρα ταξιδεύοντας στην Δυτική Ελλάδα το τριήμερο της Αποκριάς και της Καθαρής Δευτέρας. Και πουθενά ούτε για μια στιγμή δεν νιώσαμε ότι η τύχη και η ψυχική μας ηρεμία κρέμεται από μια κλωστή. Ούτε χρειάστηκε να γίνουμε σκλάβοι ενός προγραμματισμού για του που θα φορτίσουμε, πως θα φτάσουμε, τι θα κάνουμε αν συμβεί ετούτο, αν μας τύχει το άλλο.

Η αλήθεια είναι ότι οι υποδομές στην χώρα μας αυξάνονται γρήγορα αν και κάπως άναρχα. Όμως βάζοντας το καλώδιο από τον 300άρη DC ταχυφορτιστή της ΔΕΗ Blue λίγο έξω από την Πάτρα νιώθεις πραγματικά το “ρεύμα” της επόμενης ημέρας να σε παρασέρνει.

Είναι μοναδική η εμπειρία να βλέπεις τη Mach-E να τραβάει αρκετά πάνω από 100 kW (μάξιμουμ ικανότητα DC φόρτισης στα 150 kW) και να φθάνει σε χρόνο dt στο 80% (όπου φυσιολογικά πέφτει αισθητά ο ρυθμός) μέχρι να κάνουμε τα ψώνια για το «σαρακοστιανό τραπέζι» από το παρακείμενο super market.

Το κόστος σε αυτή την περίπτωση δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο, καθώς πληρώσαμε περίπου 25 ευρώ για σχεδόν 38 kWh και 200 χιλιόμετρα από την Αθήνα. Όμως η φόρτιση αυτού του επιπέδου είναι πραγματικά game changer για το πως μπορεί να συμβιώσει κανείς με ένα ηλεκτρικό στα μεγάλα ταξίδια. Γι’ αυτό και λογικό είναι να πιο “τσιμπημένη”.

Άλλωστε υπάρχει και η φόρτιση στο σπίτι-εξοχικό αλλά και πιο φθηνές επιλογές σε AC φορτιστές, όπου το κόστος μειώνεται δραματικά. Ιδίως αν σκεφτούμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα μεγάλο ευρύχωρο SUV με 294 άλογα και επιδόσεις σπορ μοντέλου (0-100 χλμ/ώρα σε 6,2΄΄).

Έχοντας κάνει πάνω από χίλια χιλιόμετρα με μία μόνο μεγάλη στάση για φόρτιση (συν φόρτιση σε οικιακό ρεύμα στο εξοχικό τη νύχτα), αυτή η έκδοση της Mustang Mach-E είναι η πιο ξεκάθαρη απάντηση για όσους έχουν ακόμα αμφιβολίες για το αν τα ηλεκτρικά μπορούν να είναι αυτοκίνητα λειτουργικά και εκτός πόλης.

Με πραγματική αυτονομία που μπορεί χωρίς πολλή προσπάθεια να ξεπεράσει και τα 450 χιλιόμετρα, η πισωκίνητη Mach-E με την μεγάλη μπαταρία, είναι η απόλυτη επιλογή για την χώρα μας όπου οι μέσες αποστάσεις ενός τυπικού ελληνικού ταξιδιού των 300-400 χιλιομέτρων είναι πραγματικό παιχνιδάκι στο τιμόνι της.

Το πιο σημαντικό από όλα όμως είναι ότι αποτελεί έναν μοναδικό συνδυασμό στιλ, ποιότητας και οδηγικής ουσίας, διαθέτοντας και ως bonus την αύρα του μοναδικού pedigree και του exlusive προϊόντος που παντού τραβάει τα βλέμματα.

Εκείνο όμως που την κάνει ξεχωριστή ανάμεσα στο σύνολο των ηλεκτρικών μοντέλων της ελληνικής αγοράς είναι ότι είναι ένα αυτοκίνητο που απαιτεί τους λιγότερους δυνατούς συμβιβασμούς που δημιουργεί η ηλεκτροκίνηση.

Που δεν ζητά να προσαρμόσεις τη ζωή και το ταξίδι του πάνω του, αλλά συμπεριφέρεται όσο πιο κοντά γίνεται σε ένα «κανονικό» αυτοκίνητο όπως τα γνωρίζαμε μέχρι τώρα.

Επιστρέφοντας αργά το βράδυ στην Αθήνα, αυτή εδώ η ηλεκτρική Mustang κάνει ξεκάθαρο ότι αποτελεί το καλύτερο αγχολυτικό για όσους θέλουν να μπουν στην ηλεκτροκίνηση με τις λιγότερες υποχωρήσεις.

Έχοντας ξεχάσει την αγωνία της αυτονομίας και την οδηγική αποστείρωση της ηλεκτροκίνησης, με τα 294 άλογα να σε τινάζουν εμπρός ανά πάσα στιγμή και τη μπαταρία να αδειάζει καθησυχαστικά αργά, η Mach-E μας κλείνει το μάτι για το επόμενο μεγάλο ταξίδι. Καλά πήγε αυτό. Πολύ καλά!

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Ford Mustang Mach-E RWD 294 PS
Ισχύς: 294 PS
Ροπή: 430 Nm
Κινητήρες:1
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,2 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 16,5 kWh/100 km / 19 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή/ δοκιμής: 610 km/ 470 km
Εκπομπές CO2: 0
Βάρος: 2.182 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.713/ 1.881/ 1.597 mm
Μεταξόνιο: 2.984 mm
Χώρος αποσκευών: 402-1.420 lt (+81 lt μπροστά)
Τιμή: Από 63.779 ευρώ