Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Fiat Dino με καρδιά από Ferrari

  • Γιάννης Τσιρογιάννης (gt@carmgz.gr)

Η ιστορία πίσω από το Fiat Dino είναι θρυλική. Είναι ένα αυτοκίνητο που υπάρχει μόνο λόγω αλλαγής κανονισμών των αγώνων της Formula 2 στα τέλη της δεκαετίας του 1960.

Το γεγονός ότι ασχολήθηκε με αυτό ο Enzo Ferrari, δόθηκε το έναυσμα προκειμένου να δημιουργηθεί ένα Fiat Grand Tourer εξοπλισμένο με κινητήρα Ferrari. Το αγωνιστικό αυτοκίνητο της Formula 2 της εταιρείας.  Η αλλαγή κανονισμών απαιτούσε οι κινητήρες F2 να μην έχουν περισσότερους από έξι κυλίνδρους, ενώ έπρεπε να βασίζονται σε κινητήρα αυτοκινήτων παραγωγής με τουλάχιστον 500 από αυτούς ανά έτος έτος.

Η συγκεκριμένη απαίτηση ήταν πέρα από τις δυνατότητες παραγωγής της Ferrari εκείνη την εποχή και έτσι ο Enzo Ferrari έψαχνε απεγνωσμένα την κατάλληλη λύση. Αυτή δεν θα ήταν άλλη από τη Fiat, η διάσημη ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία που χρειαζόταν ένα νέο αυτοκίνητο-φωτοστέφανο στην κορυφή της γκάμας.

Έτσι επιτεύχθηκε μια συμφωνία που περιλάμβανε μηχανικούς της Ferrari που σχεδίασαν μια έκδοση του κινητήρα F2 για αυτοκίνητα δρόμου. Αυτός ο κινητήρας θα κατασκευαζόταν τότε από τη Fiat και θα χρησιμοποιούνταν από κοινου τόσο στο Fiat Dino όσο και στη Ferrari Dino.

Λάτρεις της ιστορίας της αυτοκινητοβιομηχανίας το αναφέρουν ως Ferrari Dino για το απλό γεγονός ότι κατασκευάστηκε από τη Ferrari και αυτό το όνομα βοηθά να το διαφοροποιήσουμε από το έτερο αυτοκίνητο – το Fiat Dino. Το Dino που σχεδίασε η ομάδα της Ferrari θα είχε τον κινητήρα πίσω από τον οδηγό όπως η 911.
Αν και κεντρομήχανο με έξι κυλίνδρους, θα ήταν φθηνότερο από μια Ferrari, και ταχύτερο από την Porsche.

Το Fiat Dino σχεδιάστηκε από τον Giorgetto Giugiaro στο Bertone και δεν έμοιαζε με τον αδελφό του της Ferrari. Φυσικά το επίκεντρο του Fiat Dino είναι ο κινητήρας του, ο σχεδιασμός του σχετίζεται με κινητήρα V6 Formula 2 που σχεδιάστηκε από τον Alfredo Ferrari τη δεκαετία του 1950 πριν από το θάνατό του.

Στην αρχική του μορφή ο 2λιτρος κινητήρας απέδιδε 180 ίππους που κατέληγαν στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου πέντε σχέσεων και ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.

Το Fiat Dino διέθετε ανεξάρτητα εμπρός ψαλίδια στην ανάρτηση, φύλλα σούστας στην πίσω ανάρτηση και τέσσερα δισκόφρενα. Η απόδοση και η άνεση του Fiat Dino εξασφάλισαν τη δημοφιλία του, παρά το γεγονός ότι αρχικά κατασκευάστηκαν μόνο 500 για το ομολογκάρισμα.

Η Fiat πούλησε 1.133 στην πρώτη γενιά και 424 στη δεύτερη. Αυτό που βλέπετε εδώ είναι βαμμένο στο σωστό χρώμα, με λίγα χιλιόμετρα στο οδόμετρο και άριστα συντηρημένο σε σημείο να θυμίζει καινούργιο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αναβιώνει η Ferrari Dino; 
Fiat: Ζητάει τη βοήθεια του κοινού για το όνομα του νέου της SUV
Ferrari 812 Competizione & Αperta: Sold out σε χρόνο… dt

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto