Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ferrari 288 GTO Evoluzione: Μία από τις πιο σπάνιες, σημαντικές και… άσχημες Ferrari

Ελλάδα 8:06
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ferrari 288 GTO Evoluzione: Μία από τις πιο σπάνιες, σημαντικές και… άσχημες Ferrari

ΝΕΑ

Ferrari 288 GTO Evoluzione: Μία από τις πιο σπάνιες, σημαντικές και… άσχημες Ferrari

ΝΕΑ

Μία από τις πέντε αγωνιστικές Ferrari GTO, η 288 GTO Evoluzione, δημιουργήθηκε, σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA, για να «μπει» η Scuderia στο Group B.

Advertisement
Advertisement

Θα δημοπρατηθεί από τον οίκο RM Sotheby’s μεταξύ 19 και 21 Οκτωβρίου.

Οι δρόμοι των αυτοκινήτων Group B και της Ferrari είναι μια πολυσυζητημένη ιστορία, κυρίως επειδή δεν συναντήθηκαν ποτέ. Η 288 GTO Evoluzione του 1987 είναι μια υπενθύμιση ότι η Ferrari ήθελε να συμμετέχει στην πιο ακραία αγωνιστική κατηγορία της δεκαετίας του ’80.

Όμως, το Group B ακυρώθηκε μετά από μια σειρά από τραγικά ατυχήματα, έτσι η Ferrari αποχώρησε αφού κατασκεύασε μόλις πέντε από τα 20 μοντέλα αναγνώρισης που έπρεπε να φτιάξει και να διαθέσει. Αν και δεν συμμετείχαν ποτέ σε καμία διοργάνωση, όλα δείχνουν ότι είναι ένα εντυπωσιακό θηρίο.

Advertisement
Advertisement

Ο κινητήρας Tipo F114 CK, ήταν ικανός να αποδώσει 659 ίππους, 60% περισσότερο από την… απλή 288 GTO . Με βάρος μόλις 940 κιλά είχε την καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππων από οποιονδήποτε αντίπαλο στην εποχή της και ήταν σε θέση να φτάσει τα 369,9 χλμ/ώρα.

Αν και είναι εντυπωσιακό (και ίσως άσχημο), το αμάξωμα είναι σχεδιασμένο από τον  Pininfarina και κατασκευασμένο από Kevlar και fiberglass. Βάλτε τη δίπλα σε μία F40 και θα δείτε πως η 288 GTO Evoluzione ήταν ένα σημαντικό πεδίο δοκιμών για την F40.

Advertisement

Αυτό το μοντέλο, με αριθμό πλαισίου 79888, είναι το τέταρτο από τα πέντε και αγοράστηκε για πρώτη φορά από τον Jean Blaton, έναν πλούσιο Βέλγο βιομήχανο που ήταν επίσης ερασιτέχνης οδηγός αγώνων.

Από τότε, το αυτοκίνητο πέρασε σε αρκετούς συλλέκτες όλα αυτά τα χρόνια. Πριν φτάσει στη δημοπρασία, η 288 GTO Evoluzione «πέρασε» από τον  Michelotto στην Πάδοβα, ο οποίος βοήθησε τη Ferrari στην αρχική κατασκευή, προκειμένου να γίνει service. Η πλειονότητα των αναλώσιμων εξαρτημάτων αντικαταστάθηκαν. Αμορτισέρ, φρένα, αντλία νερού και τα δύο turbo επισκευάστηκαν, τοποθετήθηκαν νέα ελαστικά και το αρχικό κιβώτιο ταχυτήτων φτιάχτηκε από την αρχή.

Advertisement

Η τιμή της 288 GTO Evoluzione δεν έχει ανακοινωθεί και για να την μάθετε θα πρέπει να εκδηλώσετε τον ενδιαφέρον σας εγγράφως. Αν βρεθεί αγοραστής το ποσό θα είναι πολύ μεγάλο. Πάντως στους κύκλους της αγοράς συζητιέται πως ίσως η συμμετοχή στη δημοπρασία γίνεται για να φανεί πως το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο και δεν θα πουληθεί. Σκοπός είναι να γίνει αργότερα μία ιδιωτική συμφωνία με ποσό που δεν θα γίνει γνωστό.

Advertisement