Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τι… τέκνα θα φέρει ο γάμος της χρονιάς;

Ελλάδα 17:17
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τι… τέκνα θα φέρει ο γάμος της χρονιάς;

ΝΕΑ

Τι… τέκνα θα φέρει ο γάμος της χρονιάς;

ΝΕΑ

Η αναμενόμενη συνεργασία της FIAT Chrysler Automobiles με τον όμιλο της PSA δίνει ελπίδες για την ανανέωση μοντέλων ιστορικών κατασκευαστών, όπως της Alfa Romeo.

Advertisement
Advertisement

 

Τα τελευταία χρόνια, σχεδόν μία δεκαετία, το θέμα που αφορά το λανσάρισμα νέων μοντέλων της Alfa Romeo δεν έχει τέλος. Θα μπορούσε να γίνει εύκολα μία πρώτης τάξεως τηλεοπτική σειρά με ευφάνταστο σενάριο και πλοκή. Μεταφερόμαστε στο 2011, όταν ο αείμνηστος πρόεδρος της FCA, Sergio Marchionne, είχε υποσχεθεί στους φίλους της Alfa Romeo την αναβάθμιση της γκάμας, με επίκεντρο ένα πισωκίνητο κόμπακτ μοντέλο, τη MiTo, τη νέα γενιά της Giulietta, την επιστροφή της Spider και ένα μεγάλο SUV.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, οι οικονομικοί αναλυτές και οι λογιστές της φίρμας από το Arese, ήλπιζαν ότι οι συνολικές πωλήσεις μέχρι το 2014 θα ξεπερνούσαν τις 400.000. Γνωρίζουμε ότι ο Marchionne είχε διαλέξει τη λάθος στιγμή, όταν το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας δεν είχε και την καλύτερη διαχείριση. Αλλά αυτό δεν τον εμπόδισε να υπογράψει τέσσερα χρόνια αργότερα (2015) ένα επενδυτικό σχέδιο συνολικού ύψους 5 δισ. ευρώ, που περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, την κατασκευή μιας νέας έκδοσης αμαξώματος για την Giulietta, καθώς και ένα supercar.

Advertisement
Advertisement

Το 2018 και λίγο πριν από τον θάνατό του ο εμβληματικός Marchionne ανακοίνωσε τα νέα πλάνα της Alfa, τα οποία περιελάμβαναν εννέα νέα μοντέλα, μεταξύ των οποίων και εκδόσεις με αυξημένα μεταξόνια των Giulia και Stelvio. Η προσδοκία ήταν και πάλι για 400.000 οχήματα τον χρόνο. Οπως δείχνουν όμως τα νούμερα, ο συγκεκριμένος αριθμός θα παραμείνει ουτοπικός.  Το 2015 η διείσδυση στην αγορά έπεσε σε νέα χαμηλά επίπεδα, με μόλις 65.000 παγκόσμιες πωλήσεις. Τρία χρόνια αργότερα, ο αριθμός είχε σχεδόν διπλασιαστεί σε 120.000, γεγονός που έφερε αισιοδοξία.

Στις 31 Οκτωβρίου του 2019, η νέα διοίκηση κατέγραψε όλες τις προηγούμενες εκτιμήσεις μειώνοντας δραστικά τις δαπάνες, με στόχο να «επιβιώσει» με μια σειρά μοντέλων, όπως οι ανανεωμένες Giulia και Stelvio το 2021, καθώς και το λανσάρισμα του crossover Tonale το 2022. Από την άλλη, η Giulietta θα συνεχίζει να παράγεται μέχρι και το 2023, ενώ σε ό,τι αφορά την επόμενη γενιά της Giulia όλα είναι ρευστά.

Advertisement

Ενα σημαντικό στοιχείο για την επιβίωση της Alfa Romeo είναι η συνεργασία της με τον γαλλικό κολοσσό της PSA. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τα μελλοντικά μοντέλα του Ιταλού κατασκευαστή να χρησιμοποιούν εξαρτήματα των αντίστοιχων Peugeot και Citroën, όπως η πλατφόρμα EMP2, επάνω στην οποία θα κατασκευαστεί η νέα Giulia, αφήνοντας πίσω την αρχιτεκτονική «Giorgio» που χρησιμοποιεί η τωρινή γενιά. Η συγκεκριμένη αρθρωτή πλατφόρμα θα τοποθετηθεί επίσης στο νέο Opel Insignia, καθώς και στα επόμενα μοντέλα κύρους της PSA, ενώ επάνω σε αυτή θα μπορούν να τοποθετηθούν εσωτερικής καύσης V6 μοτέρ, υβριδικά σύνολα, όπως και τετρακίνηση. Πάντως, εάν συμβεί αυτό -δυστυχώς για τους απανταχού Alfisti-, το τέλος παραγωγής της κορυφαίας Giulia Quadrifoglio θα είναι αναπόφευκτο, με τη θέση της να παίρνει η έκδοση GTA που θα συνδυάζει ένα θερμικό σύνολο +300 PS με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 135 PS που θα κινεί τους πίσω τροχούς. Το συγκεκριμένο σύνολο πιθανόν να τοποθετηθεί και στο πολυαναμενόμενο σπορ μοντέλο της Maserati. Η πλατφόρμα EMP2 θα αποτελέσει βάση για την κατασκευή και της νέας γενιάς Stelvio, με το εν λόγω SUV να μοιράζεται επίσης στοιχεία με τα Peugeot 5008, DS 7 και Opel Grandland X. Πάντως όλοι περιμένουν τη νέα Tonale, ένα premium μοντέλο με συμπαγείς διαστάσεις. Η Alfa Romeo έχει ανακοινώσει ότι η παραγωγή του θα γίνεται στο εργοστάσιο του Pomigliano d’ Arco, όπου θα μοιράζεται την ίδια γραμμή συναρμολόγησης με το νέας γενιάς FIAT Panda. H Tonale θα προσφέρεται και σε έκδοση PHEV.

Advertisement

 

ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ

Η συνεργασία με τη Nissan στις αρχές της δεκαετίας του ’80 έφερε το Arna, ουσιαστικά την ιταλική εκδοχή του Cherry, με κινητήρες boxer που προήλθαν από τη μιλανέζικη φίρμα.

Advertisement

Οι πρώτες Alfa μετά την εξαγορά της εταιρείας από τη FIAT δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο. Αλλά μετά εμφανίστηκαν ορισμένα εξαιρετικά μοντέλα, κυρίως σε οδηγική συμπεριφορά, όπως η 156 και η GTV.

Η Alfa Romeo 164 ήταν το ένα από τα τέσσερα μοντέλα που μοιράζονταν την πλατφόρμα «Type Four», μαζί με τις Lancia Thema, Fiat Chroma και Saab 9000. Αυτό έγινε στο πλαίσιο της χρήσης κοινών μηχανικών εξαρτημάτων μέσα στον όμιλο της FIAT ταυτόχρονα με μια συνεργασία με τη Saab.

H Alfa Romeo 159 2011, οπότε και σταμάτησε η παραγωγή της, βασιζόταν στην πλατφόρμα GM/Fiat Premium.