Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η συγχώνευση FCA με τη Renault γεννήθηκε από… απελπισία

Ελλάδα 16:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η συγχώνευση FCA με τη Renault γεννήθηκε από… απελπισία

ΝΕΑ

Η συγχώνευση FCA με τη Renault γεννήθηκε από… απελπισία

ΝΕΑ

Από απόγνωση εκτιμούν οι αναλυτές πως ο όμιλος FCA θέλει να συγχωνευθεί με την Renault καθώς οι πωλήσεις της μειώνονται, δεν έχει νέα μοντέλα και οι νέοι αυστηροί κανόνες που θα τεθούν σε ισχύ για τις εκπομπές ρύπων είναι πολύ πιθανό να της επιβληθούν υπέρογκα πρόστιμα.

Advertisement
Advertisement

Μέσα σε ένα τόσο ασφυκτικό πλαίσιο ο όμιλος FCA αναγκάστηκε να κάνει… «πρόταση γάμου» στην Renault ώστε να εκμεταλλευτεί τόσο τις τεχνολογικές καινοτομίες της γαλλικής αυτοκινητοβιοηχανίας όσο και την τόνωση των πωλήσεων της στη Γηραιά Ήπειρο.

Άλλωστε το «κρυφό» πάθημα της GM το 2008 όταν έκανε πρόταση συγχώνευσης στη Ford και δεν κατέληξε σε συμφωνία παραλίγο να είναι καταστραφικό και για τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ο όμιλος FCA δήλωσε ότι ελπίζει να συγχωνευθεί με τη Renault για να αποτελέσει τον τρίτο μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων παγκοσμίως.

Advertisement
Advertisement

Ωστόσο αυτή η πρόταση συγχώνευσης ξεπερνά κατά πολύ μια απλή σχέση συνεργασίας αλλά όπως φαίνεται η Fiat προσπαθεί να μοιραστεί το οικονομικό βάρος των προκλήσεων εξαιτίας των περιορισμένων οικονομικών πόρων ενώ παράλληλα έχει μείνει πολύ πίσω στον τομέα της ηλεκτροκίνησης όπου η Renault είναι αναγνωρισμένος ηγέτης στην κατηγορία.

Ωστόσο, χάρη στις μάρκες Jeep και Ram ο όμιλος FCA καταγράφει κέρδη στις ΗΠΑ ενώ στην Ευρώπη οι δραστηριότητες της Fiat είναι ελάχιστα επικερδείς.

Παράλληλα μέσω της συγχώνευσης ο όμιλος FCA επιζητεί να εξοικονομήσει 5 δισ. ευρώ ετησίως από επενδύσεις αλλά και στο κόστος παραγωγής.

Σύμφωνα με τον αμερικανικο-ιταλικό όμιλο δεν θα κλείσουν εργοστάσια παραγωγής ώστε να εξοικονομηθούν χρήματα αλλά οι αποταμιεύσεις αναμένονται να προέλθουν από τις κοινές πλατφόρμες οχημάτων αλλά και τις κοινές επενδύσεις σε έρευνα.

Advertisement

Οι κίνδυνοι της διοίκησης

Η συγχώνευση των δύο ομίλων θα δημιουργούσε τεράστια περιπλοκότητα και η διοίκησή του νέου ομίλου θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθεί χωρίς προβλήματα.

Advertisement

Άλλωστε από τη στιγμή που οι δύο όμιλοι θα είναι ισότιμοι αλλά η αποτίμηση των δύο εταιρειών είναι εντελώς διαφορετικοί και κάποιοι θα έπρεπε να λάβουν και μετρητά.

Όπως όμως έχει αποδειχθεί στο παρελθόν οι συγχωνεύσεις ίσων ευκαιριών σπάνια δουλεύουν και όλοι θυμούνται την καταστροφική εξαγορά της Chrysler από την Daimler.

Τώρα με τη δαιμονοποίηση των οχημάτων diesel και τις νέες χαμηλές εκπομπές ρύπων που υιοθετεί η ΕΕ είναι ξεκάθαρο πως κάποια αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε… απόγνωση!