Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Euro NCAP: Όλα τα νέα ασφαλή αυτοκίνητα

Ελλάδα 5:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Euro NCAP: Όλα τα νέα ασφαλή αυτοκίνητα

ΝΕΑ

Euro NCAP: Όλα τα νέα ασφαλή αυτοκίνητα

ΝΕΑ

Τα αποτελέσματα από τις δοκιμές πρόσκρουσης συνολικά 15 μοντέλων ανακοίνωσε ο Euro NCAP. Ο ανεξάρτητος οργανισμός επιβράβευσε 11 αυτοκίνητα με 5 αστέρια (την ανώτατη διάκριση), έδωσε σε δύο αυτοκίνητα 4 αστέρια, σε ένα 3 αστέρια και σε άλλο ένα μόλις 2 αστέρια.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ

Πριν περάσουμε στα αναλυτικά αποτελέσματα, να υπενθυμίσουμε ότι από το 2015 τα κριτήρια του Euro NCAP έχουν γίνει αρκετά αυστηρά. Δεν αρκεί ένα αυτοκίνητο να είναι ασφαλές δομικά, αλλά θα πρέπει να περιλαμβάνει στον εξοπλισμό του και ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (π.χ. αυτόματη πέδηση – ΑΕΒ) προκειμένου να πάρει τα 5 αστέρια.

Ακολουθούν αλφαβητικά τα αυτοκίνητα που απέσπασαν 5 αστέρια:

Advertisement
Advertisement

BMW X1

Το γερμανικό compact SUV πήρε 90% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 87% σε αυτή των παιδιών, 74% στην προστασία πεζών και 77% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Advertisement

Infiniti Q30

Advertisement

Το πρώτο μικρομεσαίο μοντέλο στην ιστορία της Infiniti βαθμολογήθηκε με 84% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 86% στην προστασία των παιδιών, 91% στων πεζών και 81% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Jaguar XE

Advertisement

Το μεσαίο sedan της βρετανικής μάρκας πήρε 92% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 82% σε αυτή των παιδιών, 81% στην προστασία πεζών και 82% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Jaguar XF

Το πολυτελές sedan εξασφάλισε 92% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 84% στην προστασία των παιδιών, 80% σε αυτή των πεζών και 83% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Kia Optima

Το μεσαίο sedan των Κορεατών πήρε 89% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 86% σε αυτή των παιδιών, 67% στην προστασία πεζών και 71% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Kia Sportage

Το compact SUV πήρε 90% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 83% σε αυτή των παιδιών, 66% στην προστασία πεζών και 71% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Lexus RX

Η νέα γενιά του μεγάλου και πολυτελούς SUV έφθασε το 91% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 82% σε αυτή των παιδιών, 79% στην προστασία πεζών και 77% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Mercedes GLC

Το μεσαίο SUV που αντικατέστησε την GLK στη γκάμα της Mercedes πήρε 95% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 89% σε αυτή των παιδιών, 82% στην προστασία πεζών και 71% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Opel Astra

Το νέο μικρομεσαίο οικογενειακό βαθμολογήθηκε με 86% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 84% στην προστασία των παιδιών, 83% στων πεζών και 75% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Renault Megane

Η νέα γενιά του δημοφιλούς γαλλικού compact αυτοκινήτου εξασφάλισε 88% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 87% στην προστασία των παιδιών, 71% σε αυτή των πεζών και 71% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Renault Talisman

Το μεσαίο sedan που αντικατέστησε τη Laguna έφθασε το 86% στην προστασία ενήλικων επιβατών, το 84% σε αυτή των παιδιών, το 68% στην προστασία πεζών και το 76% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Με 4 αστέρια βαθμολογήθηκαν δύο αυτοκίνητα.

MINI Clubman

Το μεγαλύτερο σε μήκος μοντέλο στη γκάμα της ΜΙΝΙ δεν κατάφερε να αποσπάσει 5 αστέρια, αλλά βαθμολογήθηκε με 4, κυρίως λόγω της (90% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 68% στην προστασία των παιδιών, 68% στων πεζών και 67% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού).

Η απώλεια της ανώτατης βαθμολογίας οφείλεται κυρίως στην απουσία τόσο διακόπτη απενεργοποίησης αερόσακου οδηγού στο στάνταρ εξοπλισμό (για τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά) όσο και συστήματος για ειδοποίηση στην περίπτωση ακούσιας αλλαγής λωρίδας.

Nissan NP300 Navara

Είναι άκρως ικανοποιητική επίδοση για ένα επαγγελματικό όχημα. Άλλωστε στην ίδια πλατφόρμα θα βασίζεται και το pick up της Mercedes. Το Navara εξασφάλισε 79% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 78% στην προστασία των παιδιών, 78% σε αυτή των πεζών και 68% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Με 3 αστέρια βαθμολογήθηκε ένα αυτοκίνητο.

BMW Z4

Το γερμανικό roadster ανανεώθηκε το 2013, οπότε έχει μείνει λίγο… πίσω στις εξελίξεις. Πχ, δεν εφοδιάζεται με συστήματα αυτόνομης πέδησης, ενημέρωσης για ακούσια αλλαγή λωρίδας και ρύθμισης ανώτατης ταχύτητας (69% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 61% στην προστασία των παιδιών, 91% σε αυτή των πεζών και μόλις 46% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού).

Με 2 αστέρια βαθμολογήθηκε ένα αυτοκίνητο.

Lancia Ypsilon

Το ιταλικό σουπερμίνι μπορεί να ανανεώνεται σχεδιαστικά κάθε τόσο, όμως δεν ακολουθεί τις εξελίξεις στον τομέα της παθητικής ασφάλειας και των ηλεκτρονικών συστημάτων. Επιπλέον δεν είναι στάνταρ η υπενθύμιση για τη χρήση ζωνών στα πίσω καθίσματα. Έτσι, η Lancia Ypsilon βαθμολογήθηκε με μόλις 2 αστέρια.