Euro NCAP: Όλα τα νέα ασφαλή αυτοκίνητα
ΝΕΑEuro NCAP: Όλα τα νέα ασφαλή αυτοκίνητα
ΝΕΑΤα αποτελέσματα από τις δοκιμές πρόσκρουσης συνολικά 15 μοντέλων ανακοίνωσε ο Euro NCAP. Ο ανεξάρτητος οργανισμός επιβράβευσε 11 αυτοκίνητα με 5 αστέρια (την ανώτατη διάκριση), έδωσε σε δύο αυτοκίνητα 4 αστέρια, σε ένα 3 αστέρια και σε άλλο ένα μόλις 2 αστέρια.
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ
WHAT CAR
Πριν περάσουμε στα αναλυτικά αποτελέσματα, να υπενθυμίσουμε ότι από το 2015 τα κριτήρια του Euro NCAP έχουν γίνει αρκετά αυστηρά. Δεν αρκεί ένα αυτοκίνητο να είναι ασφαλές δομικά, αλλά θα πρέπει να περιλαμβάνει στον εξοπλισμό του και ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (π.χ. αυτόματη πέδηση – ΑΕΒ) προκειμένου να πάρει τα 5 αστέρια.
Ακολουθούν αλφαβητικά τα αυτοκίνητα που απέσπασαν 5 αστέρια:
BMW X1
Το γερμανικό compact SUV πήρε 90% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 87% σε αυτή των παιδιών, 74% στην προστασία πεζών και 77% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Infiniti Q30
Το πρώτο μικρομεσαίο μοντέλο στην ιστορία της Infiniti βαθμολογήθηκε με 84% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 86% στην προστασία των παιδιών, 91% στων πεζών και 81% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Jaguar XE
Το μεσαίο sedan της βρετανικής μάρκας πήρε 92% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 82% σε αυτή των παιδιών, 81% στην προστασία πεζών και 82% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Jaguar XF
Το πολυτελές sedan εξασφάλισε 92% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 84% στην προστασία των παιδιών, 80% σε αυτή των πεζών και 83% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Kia Optima
Το μεσαίο sedan των Κορεατών πήρε 89% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 86% σε αυτή των παιδιών, 67% στην προστασία πεζών και 71% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Kia Sportage
Το compact SUV πήρε 90% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 83% σε αυτή των παιδιών, 66% στην προστασία πεζών και 71% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Lexus RX
Η νέα γενιά του μεγάλου και πολυτελούς SUV έφθασε το 91% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 82% σε αυτή των παιδιών, 79% στην προστασία πεζών και 77% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Mercedes GLC
Το μεσαίο SUV που αντικατέστησε την GLK στη γκάμα της Mercedes πήρε 95% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 89% σε αυτή των παιδιών, 82% στην προστασία πεζών και 71% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Opel Astra
Το νέο μικρομεσαίο οικογενειακό βαθμολογήθηκε με 86% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 84% στην προστασία των παιδιών, 83% στων πεζών και 75% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Renault Megane
Η νέα γενιά του δημοφιλούς γαλλικού compact αυτοκινήτου εξασφάλισε 88% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 87% στην προστασία των παιδιών, 71% σε αυτή των πεζών και 71% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Renault Talisman
Το μεσαίο sedan που αντικατέστησε τη Laguna έφθασε το 86% στην προστασία ενήλικων επιβατών, το 84% σε αυτή των παιδιών, το 68% στην προστασία πεζών και το 76% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Με 4 αστέρια βαθμολογήθηκαν δύο αυτοκίνητα.
MINI Clubman
Το μεγαλύτερο σε μήκος μοντέλο στη γκάμα της ΜΙΝΙ δεν κατάφερε να αποσπάσει 5 αστέρια, αλλά βαθμολογήθηκε με 4, κυρίως λόγω της (90% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 68% στην προστασία των παιδιών, 68% στων πεζών και 67% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού).
Η απώλεια της ανώτατης βαθμολογίας οφείλεται κυρίως στην απουσία τόσο διακόπτη απενεργοποίησης αερόσακου οδηγού στο στάνταρ εξοπλισμό (για τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά) όσο και συστήματος για ειδοποίηση στην περίπτωση ακούσιας αλλαγής λωρίδας.
Nissan NP300 Navara
Είναι άκρως ικανοποιητική επίδοση για ένα επαγγελματικό όχημα. Άλλωστε στην ίδια πλατφόρμα θα βασίζεται και το pick up της Mercedes. Το Navara εξασφάλισε 79% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 78% στην προστασία των παιδιών, 78% σε αυτή των πεζών και 68% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Με 3 αστέρια βαθμολογήθηκε ένα αυτοκίνητο.
BMW Z4
Το γερμανικό roadster ανανεώθηκε το 2013, οπότε έχει μείνει λίγο… πίσω στις εξελίξεις. Πχ, δεν εφοδιάζεται με συστήματα αυτόνομης πέδησης, ενημέρωσης για ακούσια αλλαγή λωρίδας και ρύθμισης ανώτατης ταχύτητας (69% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 61% στην προστασία των παιδιών, 91% σε αυτή των πεζών και μόλις 46% στην αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού).
Με 2 αστέρια βαθμολογήθηκε ένα αυτοκίνητο.
Lancia Ypsilon
Το ιταλικό σουπερμίνι μπορεί να ανανεώνεται σχεδιαστικά κάθε τόσο, όμως δεν ακολουθεί τις εξελίξεις στον τομέα της παθητικής ασφάλειας και των ηλεκτρονικών συστημάτων. Επιπλέον δεν είναι στάνταρ η υπενθύμιση για τη χρήση ζωνών στα πίσω καθίσματα. Έτσι, η Lancia Ypsilon βαθμολογήθηκε με μόλις 2 αστέρια.