ΝΕΑ

Έτσι θα μπορούσε να γίνει απόσυρση στην Ελλάδα!

Ελλάδα 4:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Έτσι θα μπορούσε να γίνει απόσυρση στην Ελλάδα!

ΝΕΑ

Έτσι θα μπορούσε να γίνει απόσυρση στην Ελλάδα!

ΝΕΑ

Μία νέα ιδέα πέφτει στο τραπέζι για το πως θα μπορούσε να γίνει μια νέα απόσυρση παλαιών οχημάτων στην χώρα μας.

Advertisement
Advertisement

Κανείς δεν αμφισβητεί δύο μεγάλες αλήθειες για την κατάσταση που επικρατεί με τα ΙΧ στην χώρα μας.

Το πρώτο είναι ότι έχουμε έναν από τους πιο απαρχαιωμένους στόλους σε ολόκληρη την Ευρώπη, με το μέσο όρο ηλικίας να ξεπερνά τα 17 έτη.

Και το δεύτερο είναι ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη να δοθούν κίνητρα στο ευρύ κοινό ώστε να προχωρήσει σε αγορά νέου οχήματος. Κίνητρα που ήδη υπάρχουν για την αγορά ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων.

Advertisement
Advertisement

Κάπου εδώ μπαίνει και το παράδειγμα της Ιταλίας και όσα ανακοινώθηκαν πρόσφατα σχετικά με τις επιδοτήσεις που θα δίνονται για αγορά νέων αυτοκινήτων.

Οι Ιταλοί κάνουν μία πολύ σημαντική κίνηση, και επιδοτούν όχι μόνο τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα οποία εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους.

Όπως σημειώσαμε πριν λίγες ημέρες εδώ, η ιταλική κυβέρνηση ξεκίνησε από την προηγούμενη εβδομάδα το νέο της πρόγραμμα για επιδοτήσεων για «Καθαρά Αυτοκίνητα».

Advertisement

Για τα ηλεκτρικά, όπου οι επιδοτήσεις ήταν αρκετά γενναίες, φθάνοντας σε ορισμένες περιπτώσεις και τις 13.750 ευρώ, ο προϋπολογισμός των 200 εκατομμυρίων ευρώ εξαντλήθηκε μέσα σε μόλις 9 ώρες.

Όμως, ο συνολικός προϋπολογισμός των 950 εκατομμυρίων ευρώ προοριζόταν να επιδοτήσει όχι μόνο καθαρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και «οχήματα με χαμηλές εκπομπές ρύπων», συμπεριλαμβανομένων οικονομικών κινητήρων εσωτερικής καύσης και υβριδικών.

Advertisement

Οι άλλες κατηγορίες του οικολογικού μπόνους, έχουν να λαμβάβουν έως 150 εκατομμύρια ευρώ για plug-in υβριδικά (21 έως 60 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο) ή 403 εκατομμύρια ευρώ για πλήρως υβριδικά, ήπια υβριδικά και κινητήρες εσωτερικής καύσης με 61 έως 135 γρ/χλμ. εκπομπές CO2.

Για αποδοτικούς κινητήρες καύσης και υβριδικά, η επιδότηση φθάνει έως τα 3.000 ευρώ ανά όχημα και συνδέεται με τη διαγραφή παλιού αυτοκινήτου.

Στόχος της ιταλικής κυβέρνησης είναι να βγουν από την κυκλοφορία όσο το δυνατόν περισσότερα παλαιά μοντέλα, ώστε να ανανεωθεί ο στόλος με πιο οικολογικά και σίγουρα πιο ασφαλή αυτοκίνητα. Χωρίς απαραίτητα αυτό να αφορά μόνο ηλεκτρικά μοντέλα.

Advertisement

Ο δρόμος που ακολουθεί η Ιταλία θα μπορούσε να γίνει οδηγός και για μία ελληνική απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων. Το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» στην τρίτη πλέον φάση του μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει ενισχύοντας την στροφή προς την ηλεκτροκίνηση.

Όμως είναι απαραίτητο να υπάρξει μέριμνα και ενίσχυση και των ασθενέστερων τμημάτων της ελληνικής κοινωνίας, και να δοθούν κίνητρα για την απόσυρση παλαιών και ρυπογόνων μοντέλων με νέα πιο σύγχρονα.

Η Ιταλία δίνει το παράδειγμα. Και μάλλον εκεί βρίσκεται και η λύση και για την ελληνική κυβέρνηση.