Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Έρχονται τα πρώτα πρόστιμα για όσους εισάγουν αυτοκίνητα με γυρισμένα χιλιόμετρα

Ελλάδα 12:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Έρχονται τα πρώτα πρόστιμα για όσους εισάγουν αυτοκίνητα με γυρισμένα χιλιόμετρα

ΝΕΑ

Έρχονται τα πρώτα πρόστιμα για όσους εισάγουν αυτοκίνητα με γυρισμένα χιλιόμετρα

ΝΕΑ

Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια στη Βουλή το οποίο φέρνει τα προσωρινά διπλώματα και βαριές ποινές σε όσους εισάγουν μεταχειρισμένα ΙΧ με γυρισμένα χιλιόμετρα.

Advertisement
Advertisement

Σημαντικές αλλαγές στις εισαγωγές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, στα πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, στα διπλώματα, στις εμπορευματικές μεταφορές, στα Ταξί, στα ΚΤΕΛ αλλά στην ίδρυση και λειτουργία των υδατοδρομίων φέρνει το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή. Μάλιστα ειδικά για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα προβλέπονται πρόστιμα από 5.000 έως και 50.000 ευρώ τα οποία διπλασιάζονται ενώ αν διαπιστωθούν πλαστά ή παραποιημένα έγγραφα ή ανακολουθία χιλιομέτρων τότε δεν ολοκληρώνεται η έκδοση της Ελληνικής Άδειας Κυκλοφορίας!

Ειδικότερα το νομοσχέδιο φέρει τον τίτλο: «Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών, ρυθμίσεις μεταφορών και άλλες διατάξεις» και σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ρυθμίζονται εκ νέου οι διαδικασίες ίδρυσης, λειτουργίας κι εκμετάλλευσης των επί των υδάτινων επιφανειών επιχειρήσεων, ώστε να διευκολυνθεί η αδειοδότηση αυτών και να ευνοηθεί η ανάπτυξή τους.

Στο Κεφάλαιο Β’ του νομοσχεδίου ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στον εκσυγχρονισμό των εμπορευματικών κι επιβατικών μεταφορών, με σκοπό, όπως αναφέρει το υπουργείο, τόσο την καλύτερη οργάνωση των επιχειρήσεων όσο και την εξυπηρέτηση των επαγγελματιών, των κλάδων που δραστηριοποιούνται στον εν λόγω κλάδο.

Advertisement
Advertisement

Ειδικότερα τροποποιούνται οι διατάξεις του ν. 3887/2010 σχετικά με τα Φορτηγά Δημοσίας Χρήσης (ΦΔΧ) και συγκεκριμένα επανακαθορίζονται οι προϋποθέσεις χορήγησης αδειών αλλά και η ανάκλησή τους. Επίσης εισάγονται ρυθμίσεις σχετικά με τα Φορτηγά Ιδιωτικής Χρήσης (ΦΙΧ) και επανακαθορίζεται το καθεστώς χορήγησης αδειών κυκλοφορίας αυτών (άρθρο 28). Μάλιστα καταργείται η υποχρέωση καταβολής εφάπαξ εισφοράς υπέρ του Δημοσίου για τη θέση σε κυκλοφορία κάθε ρυμουλκούμενου, πέραν του πρώτου σε ρυμουλκά Ιδιωτικής Χρήσης (άρθρο 29).

Ρυθμίζονται εκ νέου θέματα σχετικά με τη λειτουργία των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου Οχημάτων των οποίων ο αριθμός μειώνεται κατά ένα άτομο.

Παράλληλα επανακαθορίζονται (αυξομειώνονται κατά περίπτωση) οι διοικητικές κυρώσεις (πρόστιμα) που επιβάλλονται από τις αρμόδιες αρχές ελέγχου για παραβάσεις της νομοθεσία οδικών μεταφορών.

Advertisement

Επίσης επαναφέρεται η έκπτωση κατά 50% στα πρόστιμα του ΚΟΚ αν οι παραβάτες τα εξοφλούν εντός του 10ημέρου.

Θεσπίζεται η διαδικασία ελέγχου παραποίησης ταχογράφων και ορίζεται ότι το κόστος του ελέγχου και της αποκατάστασης της ορθής λειτουργίας του ταχογράφου βαρύνει τον κάτοχο του οχήματος (άρθρο 30).

Advertisement

Ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με τη μίσθωση ανάριθμων οχημάτων των παραπάνω κατηγοριών τα οποία τίθενται σε κυκλοφορία ως Δημοσίας Χρήσης στο όνομα του μισθωτή υπό προϋποθέσεις (άρθρο 31, 32).

Παράλληλα ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με την οργάνωση και λειτουργία των δημοσίων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία (ΚΤΕΛ) στο άρθρο 33.

Οι κυρώσεις και ποινές που προβλέπονται για τους οδηγούς οχημάτων ιδιωτικής χρήσης θα ισχύουν και για τους οδηγούς οχημάτων Δημοσίας Χρήσης οι οποίοι διενεργούν με κόμιστρο μεταφορικό έργο που έχει ανατεθεί σε άλλο φορέα ή πρόσωπο.

Advertisement

Επίσης ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την κυκλοφορία, την αντικατάσταση, την απόσυρση, κ.λπ. των ειδικών τουριστικών λεωφορείων Δημοσίας Χρήσης.

Ειδικά για τα τουριστικά λεωφορεία ξεκαθαρίζεται ότι τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα λεωφορεία δεν θα μπορούν να υπερβαίνουν τα 5 έτη από το έτος κατασκευής τους, χωρίς ωστόσο να υπολογίζεται το συγκεκριμένο έτος με στόχο να ενισχυθεί η οδική ασφάλεια.

Όσα λεωφορεία έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το όριο ηλικίας τους είναι τα 27 έτη και μετά από αυτό θα αποσύρονται. Ειδικά για τα ειδικά τουριστικά λεωφορεία το όριο τίθενται στα 15 έτη από το έτος κατασκευής του πλαισίου.

Στο άρθρο 41 ιδιαίτερη αναφορά γίνεται για όσους εμποδίζουν ράμπες διάβασης ατόμων με αναπηρία για τους οποίους προβλέπεται επί τόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης για 2 μήνες!

Στο Κεφάλαιο Γ’ εισάγονται ρυθμίσεις, που έχουν σαν σκοπό την καλύτερη κι άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη (π.χ. καθιέρωση του θεσμού προσωρινής άδειας κυκλοφορίας, ταξινόμηση εισαγομένων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κ.α.) και διατάξεις που αφορούν στην καλύτερη λειτουργία της ΥΠΑ και ΑΠΑ.

Ειδικότερα το νομοσχέδιο αναφέρει ότι επιτρέπεται η χορήγηση προσωρινής άδειας υποψήφιων οδηγών και οδηγών και καθορίζονται οι δικαιούχοι αυτής η οποία θα παρέχει την δυνατότητα οδήγησης συγκεκριμένης κατηγορίας οχημάτων αποκλειστικά και μόνο εντός της ελληνικής επικράτειας και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Επίσης προβλέπονται τα πρόστιμα και οι κυρώσεις σε περίπτωση διαπίστωσης κατάχρησης της προσωρινής άδειας οδήγησης σε περίπτωση ελέγχου από τις Αρχές.

Επίσης με το σύστημα χορήγησης προσωρινής άδειας οδήγησης διευκολύνεται η οδήγηση κατόχων αδειών οδήγησης Τρίτων Χωρών στην Ελληνική Επικράτεια δεδομένου ότι με το ισχύον καθεστώς οι κάτοχοι ισχύουσας άδειας οδήγησης όπως οι Κινέζοι τουρίστες δεν δύνανται να οδηγούν στην χώρα μας.

Σε κάθε περίπτωση πάντως η ισχύς της προσωρινής άδειας οδήγησης δεν μπορεί να υπερβαίνει τους τέσσερις μήνες.

Παράλληλα επέρχονται επιμέρους συστηματικές τροποποιήσεις στο άρθρο 94 του νόμου 2696/1999 (ΚΟΚ) επέκταση των κατηγοριών των προσώπων για τα οποία απαγορεύεται η οδήγηση μοτοποδηλάτων και ελαφρών τετρακύκλων, μοτοσικλετών, κ.λπ.) στα άρθρα 46 – 48.

Όσον αφορά στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα επανακαθορίζονται η διαδικασία, τα δικαιολογητικά και οι Αρμόδιες Υπηρεσίες, σχετικά με την έκδοση της Πρώτης Άδειας Κυκλοφορίας επιβατηγών οχημάτων που έχουν ταξινομηθεί πρώτη φορά σε χώρα του εξωτερικού και εισάγονται στην Ελλάδα ως μεταχειρισμένα. Μάλιστα καταργούνται συγκεκριμένες βεβαιώσεις για την έκδοση των οποίων απαιτείται η καταβολή σχετικού παραβόλου (άρθρο 46 του νόμου 4530/2018).

Ωστόσο προβλέπεται η επιβολή στον εισαγωγέα του οχήματος προστίμου από 5.000 έως 50.000 ευρώ σε περίπτωση παραβίασης της διαδικασίας έκδοσης των προαναφερόμενων αδειών.

Τέλος σε περίπτωση που διαπιστωθεί ανακολουθία χιλιομέτρων σε κάποιο εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημα τότε η έκδοση της πρώτης άδειας κυκλοφορίας του οχήματος στην Ελλάδα δεν ολοκληρώνεται!

Μετά και το πρόσφατο περιστατικό κακοκαιρίας και τη διακοπή της κυκλοφορίας λόγω χιονόπτωσης στη Μαλακάσα, στο σχέδιο νόμου προβλέπονται βαριές κυρώσεις σε φορείς αλλά και ιδιώτες, με ευθύνη των οποίων διακόπτεται η κυκλοφορία (λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών ή βλάβης οδικής υποδομής) σε οποιοδήποτε τμήμα του βασικού και του δευτερεύοντος εθνικού οδικού δικτύου για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της μίας ώρας, με συνέπεια την τεράστια ταλαιπωρία των χρηστών, την δημιουργία καταστάσεων διακινδύνευσης της υγείας και της περιουσίας των πολιτών.

Κατ’ εξαίρεση, η προσωρινή διακοπή κυκλοφορίας επιτρέπεται μόνο σε περιπτώσεις που προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία, ή τις συμβάσεις που έχουν συναφθεί με τους παραχωρησιούχους για τη λειτουργία και συντήρηση τμημάτων του βασικού εθνικού οδικού δικτύου, και αποκλειστικά υπό τους προβλεπόμενους όρους και στην απολύτως αναγκαία έκταση.

Συγκεκριμένα, θα επιβάλλεται στους υπευθύνους πρόστιμο από 5.000 έως 1.000.000 ευρώ, αναλόγως με την βαρύτητα του περιστατικού (διάρκεια διακοπής κυκλοφορίας, έκτασης και συνεπειών). Επίσης, σε περίπτωση που προκύπτουν ευθύνες δημοσίων υπαλλήλων, θα κινείται η διαδικασία επιβολής πειθαρχικών κυρώσεων.

Πιέστε εδώ και εδώ για να διαβάσετε το νομοσχέδιο

Διαβάστε επίσης:

Αυτές είναι οι αλλαγές σε Τέλος Ταξινόμησης και Τέλη Κυκλοφορίας λόγω WLTP!

Θα γίνει ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος! – Ποια εταιρεία ανέλαβε το έργο

Τα παλαιά στηθαία δεν μπόρεσαν να συγκρατήσουν ούτε ένα ΙΧ!