Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πρώτη επαφή με το νέο Volkswagen T-Roc (+video)

Ελλάδα 2:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(64) "Πρώτη επαφή με το νέο Volkswagen T-Roc (+video)"
    

Πρώτη επαφή με το νέο Volkswagen T-Roc (+video)

ΝΕΑ

Το καινούργιο Volkswagen T-Roc αφήνει πίσω του μια συγκεκριμένη φιλοσοφία σχεδίασης και κατασκευαστικής αντίληψης και προσαρμόζεται στα σύγχρονα δεδομένα. Στην Ελλάδα, θα το δούμε το πρώτο εξάμηνο του 2026.

Advertisement
Advertisement

Η αποκάλυψη της δεύτερης γενιάς του T-Roc από τη Volkswagen έγινε με την ίδια διαδικασία του επέλεξαν τα στελέχη της και για την πρώτη. Τότε, το 2017, έγινε σταδιακά, ήταν προσεκτικά προετοιμασμένη και χρειάστηκε τον χρόνο της.

Στα τέλη εκείνης της χρονιάς είδαμε ένα καινούργιο crossover/SUV μοντέλο το οποίο προστέθηκε στην ευρύτερη γκάμα της και ήταν το μικρότερο αυτής της κατηγορίας που διέθετε η εταιρεία. Η ονομασία του ακολουθούσε την πρακτική που εφάρμοζε ήδη γι’ αυτά.

Άρχιζε με το γράμμα ταυ και την προσθήκη της λέξης «Roc» η οποία είναι ομόηχη της αγγλικής «rock» (σημ.: βράχος, θεμέλιο, κ.λπ.), σε μια προσπάθεια να καταδειχθεί η αντοχή και ο «σκληρός και δομικός χαρακτήρας» του οχήματος.

Advertisement
Advertisement

Η νέα γενιά του
Το καινούργιο T-Roc δεν είναι πλέον το μικρότερο crossover/SUV της Volkswagen, καθώς έκτοτε έχουν προστεθεί τα Taigo και T-Cross, αντίστοιχα. Ωστόσο, η εξέλιξή του και η δημιουργία του έγινε με την πρόθεση να διατηρηθεί ο αρχικός χαρακτήρας, αλλά να πληροί τα δεδομένα που απαιτεί η εποχή μας (όπως και αυτά που θα ισχύουν τα επόμενα χρόνια).

Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε στη Γερμανία αλλά οι προτάσεις των ανθρώπων του εν λόγω τμήματος απεστάλησαν σε ομολόγους τους που βρίσκονται στα αντίστοιχα τμήματα της εταιρείας ανά τον κόσμο, με σκοπό να ανταλλαγούν απόψεις και ιδέες.

Σύμφωνα με τον Μόριτς Σάιφαρτ, έναν από τους σχεδιαστές που όρισαν τη μορφή του νέου μοντέλου, το αυτοκίνητο έπρεπε να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως Volkswagen, ως ο διάδοχος του T-Roc και να είναι αρεστό και αποδεκτό σε όσο το δυνατόν περισσότερους.

Advertisement

Φυσικά, προτεραιότητα δόθηκε στην ευρωπαϊκή αγορά, στην οποία η εμπορική πορεία του προκατόχου του ήταν ικανοποιητική. Όμως, δεν προορίζεται αποκλειστικά γι’ αυτή.

Τόσο η κινεζική όσο και αυτή της Νότια Αμερικής είναι σημαντικές για τη γερμανική εταιρεία και το καινούργιο μοντέλο έπρεπε να είναι αποδεκτό και από τους εκεί υποψήφιους πελάτες.

Advertisement

Αισθητικά, το νέο T-Roc θυμίζει τόσο το Tayron όσο και τα αμιγώς ηλεκτρικά SUV της σειράς ID που έχει η Volkswagen (ιδίως το ID.5).

Στο εμπρός μέρος του τα φώτα ημέρας, οι προβολείς, το -για πρώτη φορά στο μοντέλο- φωτιζόμενο εταιρικό σήμα της εταιρείας (προαιρετικός εξοπλισμός) και η μορφοποίηση του εκεί προφυλακτήρα το χαρακτηρίζουν.

Στο πλάι του αμαξώματός του έχει γίνει η μεγαλύτερη προσπάθεια να διατηρηθεί η σχεδιαστική συνέχεια με το μοντέλο πρώτης γενιάς.

Advertisement

Οι καμπύλες ακμές στους θόλους των τροχών, η επικλινής διαμήκης γραμμή πάνω από τα μαρσπιέ και οι γραμμές από τα εμπρός φώτα ως την εμπρός κολώνα του και στις πίσω πλαϊνές πόρτες είναι τα στοιχεία που έχουν επιλεγεί για να υπάρχει αυτή η συνέχεια, αλλά και να ενισχυθεί ο SUV χαρακτήρας τους.

Επίσης, από το πλάι, η κεκλιμένη γραμμή της οροφής, η σχετικά ψηλά διαμορφωμένη βάση των παραθύρων, η ιδιότυπη μορφή της πίσω κολώνας και η μικρή αεροτομή στην άκρη της το κάνουν να δείχνει σαν coupé αλλά και πιο επίμηκες.

Στο πίσω μέρος του, η αισθητική του διαφέρει σε σχέση με αυτή της πρώτης γενιάς. Τα LED φώτα, με τη φωτεινή μπάρα μεταξύ τους και το φωτιζόμενο εταιρικό έμβλημα (επίσης, στο προαιρετικό εξοπλισμό) και η σχετικά λιτή διαμόρφωση του εκεί προφυλακτήρα (που διαθέτει και αεροδυναμικό διαχύτη σε κάποιες εκδόσεις του), είναι τα χαρακτηριστικά που το προσδιορίζουν.

Να σημειώσουμε ότι σημαντικό ρόλο στη γενικότερη εμφάνιση του νέου T-Roc παίζουν τα φώτα του. Στη βασική έκδοση και στην επόμενη εξοπλιστική έκδοσή του είναι εξοπλισμένο με νέους προβολείς LED και φώτα ημέρας ως στάνταρ.

Από τη μεσαία εξοπλιστική έκδοση και άνω, οι εξωτερικοί καθρέφτες έχουν ενσωματωμένα φώτα που φωτίζουν το περιβάλλον πλησίον των εμπρός θυρών για να βλέπουν καλύτερα οι επιβάτες το έδαφος το βράδυ, όταν πρόκειται να εισέλθουν ή να εξέλθουν προς ή από το όχημα.

Επίσης, στις καλύτερα εξοπλισμένες εκδόσεις περιλαμβάνονται στάνταρ ισχυρότεροι προβολείς LED Plus ως στάνταρ, δυναμικά φώτα στροφής και η LED λωρίδα φωτισμού και ο φωτιζόμενος λογότυπος VW στο μπροστινό μέρος.

Προαιρετικά, διατίθενται και τα φώτα LED τεχνολογίας IQ.Light τα οποία περιλαμβάνονται στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση του μοντέλου.

Ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας του νέου T-Roc είναι 0,29, δηλαδή βελτιωμένος κατά 10%. Πέραν αυτών, στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση «R-Line» –αυτή που βλέπουμε στις φωτογραφίες- θα διατίθεται με τροχούς ως και 20 ιντσών.

Διαστάσεις
Το καινούργιο T-Roc είναι μεγαλύτερο αυτοκίνητο, συγκριτικά. Σύμφωνα με τη Volkswagen το μήκος του φτάνει τα 4.373 χλστμ. δηλαδή είναι κατά 122 χλστμ. πιο μακρύ.

Το πλάτος του είναι 1.828 χλστμ. (αυξημένο κατά 9 χλστμ.) και το ύψος του φτάνει τα 1.562 χλστμ. (αυξημένο επίσης κατά 9 χλστμ.).

Αντίστοιχα, το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.631 χλστμ., δηλαδή έχει αυξηθεί κατά 28 χλστμ. σε σχέση με πριν, με σκοπό να είναι πιο ευρύχωρο για επιβάτες και αποσκευές. Το πορτμπαγκάζ του είναι τουλάχιστον 465 λίτρα, κατά 20 λίτρα μεγαλύτερο από πριν.

Πλατφόρμα, κινητήρες
Το καινούργιο T-Roc βασίζεται στην πλατφόρμα «MQB evo» χάρη στην οποία επωφελείται σε όλους τους τομείς. Το βασικό στοιχείο της είναι η δυνατότητα ενσωμάτωσης εξηλεκτρισμένου θερμικού κινητήρα.

Το νέο SUV θα διατίθεται αποκλειστικά με μοτέρ αυτής της τεχνολογίας, ώστε να πληροί την αναγκαιότητα συμμόρφωσης με το νέο πρότυπο «Euro VII».

Έτσι, αρχικά, θα είναι διαθέσιμο με τον τετρακύλινδρο 1.5 eTSI evo2 με βελτιωμένο ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt (mHEV2). Σε αυτή την έκδοση θα διατίθεται σε δύο εκδοχές αναφορικά με τη μέγιστη απόδοσή του:

Είτε 116 ίππους και μέγιστη ροπή 220 Nm είτε 150 ίππους και μέγιστη ροπή 250 Nm, αντίστοιχα. Και οι δύο θα συνδυάζονται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων («DSG») και θα είναι εμπροστοκίνητες.

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης (κωδικός «EA211») λειτουργεί σε θερμοδυναμικό κύκλο «Miller» και διαθέτει υπερτροφοδότη με φτερωτή μεταβλητής γεωμετρίας. Επιπλέον, το σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου είναι υψηλής πίεσης (σημ.: 350 bar).

Επίσης, ο κινητήρας διαθέτει και το σύστημα «ACT plus» («Active Cylinder Technology plus»), δηλαδή τη βελτιωμένη εκδοχή αυτού. Θυμίζουμε ότι αυτό απενεργοποιεί τους δύο μεσαίους κυλίνδρους του κινητήρα όταν ο οδηγός δεν ασκεί έντονο φορτίο στο δεξί πεντάλ και το όχημα κινείται σε σχετικά επίπεδο δρόμο.

Στην αναβαθμισμένη εκδοχή του (σημ: «ACT plus»), το συγκεκριμένο σύστημα ενεργοποιείται ταχύτερα, λειτουργεί σε μεγαλύτερο εύρος σ.α.λ. και το λογισμικό που χρησιμοποιεί τού επιτρέπει να επιτυγχάνει μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, σε σχέση με πριν.

Στο τελευταίο, συμβάλλει και η λειτουργία «coasting» του συστήματος το οποίο απεμπλέκει το κιβώτιο ταχυτήτων και απενεργοποιεί το θερμικό μοτέρ όταν το επιτρέπουν οι συνθήκες.

Ο ηλεκτροκινητήρας του 48βολτου συστήματος αποδίδει 19 ίππους και μέγιστη ροπή 56 Nm. Φυσικά, λειτουργεί είτε ως σύστημα start/stop είτε συνδράμει τον τετρακύλινδρο στην επιτάχυνση και στην οικονομία καυσίμου. Η μπαταρία είναι ιόντων λιθίου.

Από το 2026 και έπειτα θα είναι διαθέσιμη και η έκδοση με τον 1.5 eTSI evo2 Hybrid, δηλαδή με πλήρες υβριδικό σύστημα (full hybrid), όπως έχει επικρατήσει να ονομάζουμε το συγκεκριμένο για να το ξεχωρίζουμε από το ήπιο με μπαταρία 48 Volt.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ο Πετρ Βέτσερ, ο οποίος συνέβαλλε στην εξέλιξη του υβριδικού συστήματος δεν αποκάλυψε πολλές πληροφορίες γι’ αυτό, καθώς τα στελέχη της Volkswagen σκοπεύουν να το πράξουν σε ύστερο χρόνο.

Ωστόσο, δήλωσε ότι το νέο T-Roc Hybrid θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις αναφορικά με τη μέγιστη ισχύ του: Είτε 136 ίππους είτε 170 ίππους, αντίστοιχα. Στη δεύτερη περίπτωση η συνδυαζόμενη μέγιστη ροπή θα φτάνει τα 306 Nm.

Τέλος, το καινούργιο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο και σε τετρακίνητη έκδοση, με το σύστημα «4Motion».Το T-Roc 4Motion θα διαθέτει τον 2.0 eTSI evo2 με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt ο οποίος θα αποδίδει 204 ίππους. Όπως ανακοινώθηκε, το τετρακίνητο μοντέλο θα διατίθεται στην αγορά εντός της επόμενης χρονιάς (2026).

Εσωτερικά
Η σχεδίαση και η γενικότερη μορφοποίηση του ταμπλό παραπέμπει σε αυτή των άλλων σύγχρονων μεγάλων SUV μοντέλων της Volkswagen, είτε με κινητήρα εσωτερικής καύσης είτε αμιγώς ηλεκτρικά.

Το ψηφιακό περιβάλλον για τον οδηγό και τους επιβάτες προκύπτει από την υιοθέτηση του νέου «Digital Cockpit Pro».

Αυτό συνίσταται από την έγχρωμη οθόνη 10,0 ιντσών στον πίνακα οργάνων στην οποία ο οδηγός δύναται να αλλάζει και να παραμετροποιεί τις ενδείξεις μέσω των διακοπτών στο τιμόνι.

Αναλόγως της εξοπλιστικής έκδοσης του νέου T-Roc, η έγχρωμη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό είναι είτε 10,4 ίντσες είτε 12,9 ίντσες, αντίστοιχα.

Πέραν αυτών, στον προαιρετικό εξοπλισμό του μοντέλου περιλαμβάνεται και σύστημα Head-up Display.

Οι ενδείξεις του είναι ευδιάκριτες, παραμετροποιούνται και προβάλλονται στο παρμπρίζ με τρόπο που να μοιάζει σαν να εμφανίζονται σε μια απόσταση 2,1 μέτρων εμπρός από τον οδηγό, για να είναι εύκολα ορατές και να μην προκαλούν ζάλη σε κάποιους.

Το επάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από ύφασμα, υλικό που καλύπτει και το εσωτερικό των θυρών. Το πλαστικό υλικό και το ύφασμα που έχει χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό όσο και στο εσωτερικό είναι ανακυκλωμένο σε μεγάλο ποσοστό.

Σύμφωνα τα στελέχη της Volkswagen, το 20% του πλαστικού που έχει χρησιμοποιηθεί σε όλο το αυτοκίνητο προέρχεται από ανακυκλωμένη πρώτη ύλη, ποσοστό που αντιστοιχεί σε περίπου 40 κιλά.

Όπως ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια της πρώτης επίσημης δημοσιογραφικής αποκάλυψής του, το νέο T-Roc θα διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά σε τέσσερις διαφορετικές εξοπλιστικές εκδόσεις, γενικά. Αυτές θα είναι:

Η «T-Roc» η οποία θα είναι η βασική και θα έχει τον ανάλογο εξοπλισμό ώστε να είναι η προσιτότερη οικονομικά. Η αμέσως επόμενη θα είναι η «Life» η οποία θα έχει καλύτερο εξοπλισμό, θα είναι πιο πρακτική για τους επιβάτες και θα τους παρέχει πιο άνετη μετακίνηση.

Η τρίτη θα είναι «Style» η οποία θα διαθέτει στοιχεία στο αμάξωμά της και στο εσωτερικό της τα οποία θα αναβαθμίζουν την εμφάνιση του αυτοκινήτου -συγκριτικά- και υψηλότερο επίπεδο εξοπλισμού, συστημάτων και τεχνολογίας.

Τέλος, η κορυφαία θα είναι η «R-Line» η οποία θα εστιάζει στην σπορτίφ εικόνα του νέου μοντέλου.

Σε ό,τι αφορά στον εξοπλισμό του, το καινούργιο μοντέλο θα διαθέτει -μεταξύ άλλων- το σύστημα πολυμέσων τέταρτης γενιάς «MIB4», τον ψηφιακό βοηθό «IDA» που λειτουργεί με φωνητικές εντολές, σύστημα τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT και εσωτερικό φωτισμό με 10 ή έως 30 διαφορετικούς χρωματισμούς.

Επίσης, συστήματα ACC («Adaptive Cruise Control»), Cruise Control, Travel Assist και Park Assist Pro, δηλαδή στάθμευσης του οχήματος μέσω εφαρμογής στο κινητό τηλέφωνο του οδηγού.

Φυσικά, υπάρχει το σύστημα «ADAS» με υποσυστήματα που ενημερώνουν και υποβοηθούν τον οδηγό στο έργο του, όπως προειδοποίηση για ενδεχόμενη σύγκρουση με άλλο όχημα, πεζό ή δικυκλιστή με δυνατότητα αυτόνομης πέδησης αν αυτός δεν αντιδράσει.

Από την πρώτη επαφή μας με το καινούργιο T-Roc διαπιστώσαμε ότι ο εσωτερικός χώρος είναι ικανοποιητικός για τουλάχιστον τέσσερις ενήλικους και ότι η ποιότητα των υλικών είναι καλύτερη από πριν.

Τέλος, από αύριο (28 Αυγούστου 2025) η Volkswagen θα αρχίσει να δέχεται προπαραγγελίες για το νέο μοντέλο. Τον επόμενο μήνα θα παρουσιαστεί επίσημα στο κοινό, στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου.

Η επίσημη δημοσιογραφική παρουσίαση θα γίνει εντός του προσεχούς Νοεμβρίου, όπως ανακοίνωσαν τα στελέχη της γερμανικής εταιρείας, οπότε τότε θα γνωρίζουμε περισσότερα για να σας ενημερώσουμε.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Και η Aston Martin θα αντιγράψει τα Hyundai N;

Οδηγούμε την Maserati GT2 Stradale

Υπουργός οδηγούσε με 225 χλμ./ώρα σε αυτοκινητόδρομο