Επίσημο: Αυτά είναι τα νέα Peugeot 308 και 308 SW
ΝΕΑ
Η Peugeot παρουσίασε τα ανανεωμένα 308 και 308 SW με τα οποία σκοπεύει να διατηρήσει την εικόνα της και την τεχνολογική πρωτοπορία της στην κατηγορία.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των επανασχεδιασμένων 308 και 308 SW τα στελέχη της Peugeot ανακοίνωσαν ότι βασικοί παράγοντες για τη δημιουργία τους ήταν δημιουργία μιας πιο εντυπωσιακής και premium εμφάνισης τους αλλά και η έμφαση στην οδηγική απόλαυση.
WHAT CAR
Το ανανεωμένο μικρομεσαίο μοντέλο, τόσο στη hatchback όσο και στη station wagon εκδοχή του, θα ενισχύσουν την παρουσία της μάρκας την κατηγορία η οποία εξακολουθεί να έχει σημαντικό ποσοστό πωλήσεων.
Σχεδίαση
Στο επανασχεδιασμένο 308 υιοθετήθηκε μια πιο σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία, με τη μάσκα και το φωτιζόμενο λιοντάρι-έμβλημα της Peugeot να κεντρίζουν το ενδιαφέρον

Στο εμπρός μέρος η χαρακτηριστική μάσκα και η φωτεινή υπογραφή με τρεις LED «νυχιές» είναι το πιο ιδιαίτερο στοιχείο.
Τα φώτα ξεχωρίζουν και πίσω και δίνουν στο αμάξωμα μια πιο δυναμική όψη σε σχέση με ό,τι ίσχυε ως τώρα. Στην έκδοση GT υπάρχει στάνταρ το φωτιζόμενο έμβλημα, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τον ξεχωριστό χαρακτήρα του μοντέλου της γαλλικής εταιρείας.

Σε ό,τι αφορά στο 308 SW, με το επιμηκυσμένο αμάξωμα δείχνει κομψό και με αρμονία στους όγκους του εμπρός και πίσω. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν ο χ χώρος αποσκευών του φτάνει τα 598 λίτρα, ενώ όταν διπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος αυξάνεται στα 1.487 λίτρα. Στις υβριδικές εκδόσεις προσφέρεται και διπλό δάπεδο, βελτιώνοντας την ευελιξία χρήσης.
Εντός
Στο εσωτερικό των επανασχεδιασμένων 308 και 308 SW κυριαρχεί το «i-Cockpit». Στον πίνακα οργάνων υπάρχει έγχρωμη οθόνη και στο κέντρο του ταμπλό η έγχρωμη οθόνη αφής 10 ιντσών.
Κάτω από αυτή υπάρχει η αντίστοιχη οθόνη για τις συντομεύσεις των προσαρμόσιμων εικονιδίων i-Toggles.

Η ποιότητα των υλικών έχει αναβαθμιστεί, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Peugeot. Η χρήση Alcantara, υφάσματος αλλά και γνήσιου αλουμίνιου ενισχύει τον premium χαρακτήρα του μοντέλου.
Προαιρετικά διατίθενται καθίσματα με μασάζ και πιστοποίηση AGR για κορυφαία εργονομία. Επίσης, πλέον ο ατμοσφαιρικός εσωτερικός φωτισμός προσφέρει οκτώ επιλογές χρωμάτων.
Κινητήρες, ηλεκτροκίνηση
Η Peugeot προσφέρει το επανασχεδιασμένο 308 με τρεις επιλογές αναφορικά με τον κινητήρα του: Ήπια υβριδικό, Plug-in Hybrid και αμιγώς ηλεκτρικό.
Συγκεκριμένα, με τον ήπια υβριδικό κινητήρα των 145 ίππων που συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCS6, με την έκδοση Plug-in Hybrid των 198 ίππων και την αμιγώς ηλεκτρική των 158 ίππων, αντίστοιχα.

Επίσης, θα διατίθεται και με τον 1.5 BlueHDi των 130 ίππων, σε μια εποχή όπου οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των αυτοκινήτων εξαλείφονται σταδιακά.
Αναλυτικότερα, στην έκδοση 308 Hybrid (48 Volt) και 308 SW Hybrid (48 Volt), κάτω από το καπό υπάρχει ο υπερτροφοδοτούμενος 1,2 λίτρων κινητήρας ο οποίος αποδίδει 136 ίππους.
Συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 29 ίππων που λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίζει την μπαταρία και συνδράμει τον κινητήρα όταν απαιτείται από τις συνθήκες.

Ο συσσωρευτής έχει ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητας 0,89 kWh (0,49 kWh πραγματική), ενώ -βάσει της νέας μεθόδου υπολογισμού- η μέγιστη ισχύς του κινητήρα προσδιορίζεται στους 145 ίππους.
Κατά την κίνηση εντός πόλης, η τεχνολογία επιτρέπει έως και 50% οδήγηση χωρίς εκπομπές ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα και η μέση τυποποιημένη κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ από 4,7-5,0 λίτρα/100 χλμ.
Τα 308 Plug-in Hybrid και 308 Plug-in Hybrid SW έχουν τον υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα 1,6 λίτρων ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 125 ίππων. Η μέγιστη συνδυαζόμενη απόδοση ου συστήματος είναι 196 ίπποι.
Σύμφωνα με την Peugeot, η μπαταρία του συστήματος είναι καινούργια, έχει ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 17,2 kWh και επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο σε απόσταση έως 85 χλμ. (κατά WLTP), με μία πλήρη φόρτιση.

Στη συγκεκριμένη έκδοση το υβριδικό σύστημα συνδυάζεται με το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (e-DCS7).
Αναφορικά με την αμιγώς ηλεκτροκίνητή έκδοση, τα επανασχεδιασμένα Ε-308 και Ε-308 SW διαθέτουν τον ηλεκτροκινητήρα των 156 ίππων που έχει μέγιστη ροπή 270 Nm.
Η μπαταρία του παραμένει αυτή με την ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 58,4 kWh (55,4 kWh καθαρή). Όμως, τώρα επιτρέπει αυτονομία έως 450 χλμ. (κατά WLTP), δηλαδή 34 χλμ. επιπλέον (κατά WLTP) σε σχέση με πριν.

Όπως ανακοινώθηκε, ο συσσωρευτής φορτίζει στάνταρ σε παροχή 11 kW στάνταρ. Σε ταχυφορτιστή έως 100 kW η φόρτιση από το 20-80% ολοκληρώνεται σε 32 λεπτά.
Επίσης, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση ρυθμίζεται σε τρία διαφορετικά στάδια ώστε ο οδηγός να την προσαρμόζει αναλόγως.
Εξοπλισμός
Τα επανασχεδιασμένα 308 και 308 SW θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Peugeot στην πόλη Μιλούζ, στη Γαλλία. Ο εξοπλισμός τους περιλαμβάνει συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού και i-Connect και i-Connect Advanced, με δυνατότητα ασύρματου mirroring (για Apple CarPlay και Android Auto).

Επίσης, υπάρχει δυνατότητα απομακρυσμένης ενημέρωσης λογισμικού και υπηρεσίες Peugeot Connect.
Τέλος, στην εξοπλιστική έκδοση GT, το σύστημα πλοήγησης «TomTom» ενσωματώνει τον φωνητικό βοηθό με τεχνητή νοημοσύνη ChatGPT, προσφέροντας πιο φυσική αλληλεπίδραση με τον οδηγό.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Concept AMG GT XX: Ο γύρος του κόσμου σε οκτώ ημέρες
Ιδού η πρωταθλήτρια Ευρώπης στις πωλήσεις ηλεκτρικών
Ναυτία στο ταξίδι: Πώς να την προλάβετε και να την αντιμετωπίσετε