Ένα στα πέντε ηλεκτρικά στην Ευρώπη είναι από την Κίνα
ΝΕΑΈνα στα πέντε ηλεκτρικά στην Ευρώπη είναι από την Κίνα
ΝΕΑΠριν φθάσουμε στο μέσον της δεκαετίας, οι Κινέζοι κατασκευαστές φαίνεται ότι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο έχουν βάλει για τα καλά πόδι στην Ευρώπη.
Ήταν αναμενόμενο να συμβεί, αν και όχι τόσο σύντομα όσο τελικά έγινε. Ένα στα πέντε ηλεκτρικά οχήματα που πωλούνται στην Ευρώπη προέρχεται από την Κίνα, γεγονός που σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή στο τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας σύμφωνα με στοιχεία της Jato Dynamics.
WHAT CAR
Η αύξηση αυτή αντικατοπτρίζει την άνοδο κατά 43% των ταξινομήσεων αυτοκινήτων κινεζικής κατασκευής κατά τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Ενώ η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων σημείωσε συνολικά αύξηση 10% τον Φεβρουάριο, η άνοδος των κινεζικών μοντέλων ξεχωρίζει, ιδίως καθώς ορισμένοι κινεζικοί κατασκευαστές αυξάνουν τις εισαγωγές εν αναμονή των αποφάσεων της ΕΕ σχετικά με τις επιδοτήσεις EV.
Παρόλο που μάρκες όπως η Tesla, η MG και η Volvo θεωρούνται δυτικές, παράγουν τα EV τους στην Κίνα, συμβάλλοντας στη σημαντική παρουσία των κινεζικής κατασκευής οχημάτων στην Ευρώπη.
Η τάση αυτή εγείρει ερωτήματα σχετικά με την πιθανή κυριαρχία των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην ευρωπαϊκή αγορά, ιδίως αν ληφθούν υπόψη τα τελευταία στοιχεία πωλήσεων που αποκαλύπτουν ένα αξιοσημείωτο μερίδιο των κινεζικής κατασκευής EV.
Παρά την εντυπωσιακή ανάπτυξη των κινεζικής κατασκευής αυτοκινήτων στην Ευρώπη, είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η γενικότερη εικόνα.
Ενώ τα κινεζικής κατασκευής αυτοκίνητα σημείωσαν αύξηση 45% στις ταξινομήσεις τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με πέρυσι, τα παραδοσιακά ευρωπαϊκά κέντρα κατασκευής, όπως η Γερμανία και η Ισπανία, σημείωσαν αύξηση μόνο 6%.
Επιπλέον, τα κινεζικής κατασκευής αυτοκίνητα ξεπέρασαν σε πωλήσεις εκείνα που παράγονται σε χώρες όπως η Ιταλία, η Κορέα, το Μαρόκο και η Ρουμανία, υπογραμμίζοντας περαιτέρω τον αντίκτυπο αυτής της τάσης στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι ένα σημαντικό ποσοστό (44%) των αυτοκινήτων κινεζικής κατασκευής που πωλήθηκαν στην Ευρώπη ανήκε σε δυτικές μάρκες όπως η Tesla και η Volvo, ενώ ένα άλλο 40% αποδόθηκε στην MG, η οποία ανήκει στην Κίνα αλλά θεωρείται ευρωπαϊκή μάρκα από πολλούς καταναλωτές.
Αν εξαιρέσουμε αυτές τις «δυτικές» εταιρείες, οι πραγματικές κινεζικές μάρκες κατέχουν μερίδιο 16% της ευρωπαϊκής αγοράς, γεγονός που δείχνει ότι οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να διατηρούν σημαντική παρουσία.
Ο Felipe Munoz, παγκόσμιος αναλυτής της Jato Dynamics, υποστηρίζει ότι ενώ οι κινεζικές μάρκες κάνουν βήματα προόδου όσον αφορά τις επιδόσεις και την προσιτή τιμή, η αλλαγή των αντιλήψεων των καταναλωτών θα πάρει χρόνο.
Παρά την ταχεία ανάπτυξη των κινεζικής κατασκευής αυτοκινήτων στην Ευρώπη, οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ακόμη περιθώρια να διατηρήσουν τη θέση τους στην αγορά.