Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ένα μοναδικό περιπολικό: Ferrari 250 GTE

Ελλάδα 2:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ένα μοναδικό περιπολικό: Ferrari 250 GTE

ΝΕΑ

Ένα μοναδικό περιπολικό: Ferrari 250 GTE

ΝΕΑ

To 1962 o Enzo Ferrari, πείστηκε και πρόσφερε δύο περιπολικά Ferrari 250 GTE για να καταπολεμήσει πιο αποτελεσματικά το έγκλημα-  ή απλά για να βελτιώσει τo image της η αστυνομία.

Advertisement
Advertisement

Όπως φαίνεται, η Ιταλική αστυνομία έχει γνωρίσει μεγάλες δόξες. Ένας διακεκριμένος αστυνομικός διευθυντής εκείνης της εποχής, έκανε ένα πρωτοποριακό αίτημα προς την πολιτική ηγεσία του Σώματος. Το αίτημα του Armando Spatafora, φαίνεται πως «έψησε» του ιθύνοντες της κυβέρνησης και ο ίδιος ο –τότε- Πρόεδρος της χώρας, πλησίασε τον Enzo Ferrari και κατάφερε να τον πείσει για τη σημασία που θα είχε η ύπαρξη περιπολικού της διάσημης Ιταλικής μάρκας στις τάξεις του σώματος για την αποτελεσματικότερη δίωξη του εγκλήματος. Ο Enzo ενέδωσε σε αυτή την πρωτοφανή συνεργασία με την προϋπόθεση πως οι αστυνομικοί που θα χρησιμοποιούσαν τα συγκεκριμένα περιπολικά, θα είχαν δεχτεί ειδική εκπαίδευση για την οδήγησή τους.

Advertisement
Advertisement

Η αρχική συμφωνία, περιελάμβανε την διάθεση δύο περιπολικών 250 GTE. Η μια όμως, καταστράφηκε σε ατύχημα, σχεδόν αμέσως μετά την κατασκευή της, οπότε και δεν παρουσιάστηκε πρακτικά ποτέ για «υπηρεσία» στα χέρια των αστυνομικών της Ρώμης. Μαζί με τρεις συναδέλφους του λοιπόν, ο Spatafora παρακολούθησε τα μαθήματα οδήγησης υψηλής ταχύτητας στο Maranello και στο τέλος, του παρουσιάστηκε το νέο του περιπολικό. Μια μαύρη Ferrari 250 GTE, με κινητήρα V12 3,0 λίτρων που απέδιδε 240 ίππους, που μπορούσε να ξεπεράσει τα 250 χλμ./ώρα. Το όχημα ήταν σε μαύρο χρώμα και στο εσωτερικό είχε δερμάτινες επενδύσεις. Είχε αυτοκόλλητα “Squadra Mobile” στις πόρτες και ήταν εξοπλισμένο με τα σχετικά φώτα, σειρήνα και ασύρματο, όπως όλα τα περιπολικά.

Ο Spatafora πέρασε τα επόμενα έξι χρόνια κάνοντας τη δουλειά του πίσω από το τιμόνι μιας Ferrari και αυτός ο συνδυασμός έγινε τόσο θρυλικός, που ήταν… ζήτημα κύρους για τον εγκληματικό υπόκοσμο της Ρώμης να έχει να λέει ότι απέδρασε από μια καταδίωξη με τη Ferrari. Κατά τη διάρκεια της παρουσίας του αυτοκινήτου στην Υπηρεσία, τη συντήρηση είχε εξ ολοκλήρου αναλάβει το εργοστάσιο, διασφαλίζοντας ότι ήταν πάντα στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.

Advertisement

Το 1968, το αυτοκίνητο αποσύρθηκε από την ενεργό δράση και το 1972 πωλήθηκε μέσω δημόσιου πλειστηριασμού, καταλήγοντας στην κατοχή ενός συλλέκτη. Εκεί πέρασε τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες με αρκετά καλό επίπεδο συντήρησης. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, εμφανίστηκε σε πολλά γεγονότα σε ολόκληρη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του αγώνα Coppa delle Dolomiti, στον οποίο το οδήγησε ο συνταξιούχος πλέον Armando Spatafora, ο οποίος κέρδισε το ασημένιο μετάλλιο.

Advertisement

Στη συνέχεια, το αυτοκίνητο βρέθηκε για λίγο στο Μουσείο Αστυνομικών Οχημάτων της Ρώμης, όπου και έμεινε μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2000. Το 2015, άλλαξε χέρια για άλλη μια φορά και τον επόμενο χρόνο, μεταφέρθηκε στο Pebble Beach Concours d’Elegance. Αξίζει να σημειωθεί πως το αυτοκίνητο συνοδεύεται από ολόκληρο το αρχείο συντήρησης, ενώ διαθέτει και πιστοποίηση Ferrari Classiche (από το 2014) και τώρα αναζητά τον επόμενο αγοραστή του που θα το ξαναβγάλει στο δρόμο. Να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα, αυτό είναι το μοναδικό περιπολικό που ανήκει σε ιδιώτη και για την Ιταλία, έχει ειδική άδεια για κυκλοφορία έτσι ακριβώς όπως είναι: Με το «φάρο» του, τη σειρήνα και τον ασύρματό του.

Advertisement