Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ένα έργο ύψους 1,2 δισ. ευρώ φιλικό προς το περιβάλλον

Ελλάδα 11:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ένα έργο ύψους 1,2 δισ. ευρώ φιλικό προς το περιβάλλον

ΝΕΑ

Ένα έργο ύψους 1,2 δισ. ευρώ φιλικό προς το περιβάλλον

ΝΕΑ

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αποκάλυψε ότι η ΕΕ έχει εγκρίνει επιχορηγήσεις και δάνεια 30,5 δισ. ευρώ για την περίοδο 2021 – 2026.

Advertisement
Advertisement

Για τα χρηματοδοτικά εργαλεία των μεγάλων έργων υποδομής της χώρας, αλλά και για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο των τελευταίων δεκαετιών, την γραμμή 4 του Μετρό, μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής στο Οικονομικό Φόρουμ του Economist με θέμα τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που διαμορφώνονται στον τομέα των μεταφορών, μετά την πανδημία. Στο Forum συμμετείχε και η Ευρωπαία Επίτροπος Μεταφορών Adina Valean.

Κατά την τοποθέτηση του, ο κ. Καραμανλής δήλωσε ότι κάθε κρίση μπορεί να γεννήσει ευκαιρίες κι ανέφερε ότι η Ελλάδα μετά την δεκαετή οικονομική κρίση και μετά την υγειονομική κρίση της  πανδημίας μπορεί πλέον να ανακτήσει ξανά τον πρωταγωνιστικό ρόλο της στον τομέα των μεταφορών στα Βαλκάνια.

Advertisement
Advertisement

Σημείωσε δε, ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να μετατρέψει την χώρα σε κόμβο των εμπορευματικών μεταφορών στην Ανατολική Μεσόγειο και με βάση αυτό εργάζεται προς τρείς άξονες:

Πρώτον, την διασύνδεση των λιμένων της Βορείου Ελλάδας για την αναβάθμιση της περιοχής, δεύτερον, την  ανάπτυξη του μεγαλύτερου σχεδίου σιδηροδρομικών έργων, ύψους 3,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, που έχει εφαρμοστεί ποτέ στην χώρα συνδυάζοντας και τη διασύνδεση με τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας και τρίτον με την αναβάθμιση των περιφερειακών αεροδρομίων.

«Προχωράμε με ένα συνολικό σχέδιο 13 δισεκατομμυρίων ευρώ για έργα υποδομής, τα οποία χρηματοδοτούνται κυρίως από διαρθρωτικά ταμεία από την ΕΕ» σημείωσε ο κ. Καραμανλής επισημαίνοντας ότι στο σχεδιασμό της κυβέρνησης εντάσσονται και έργα που ήταν μπλοκαρισμένα  για αρκετά χρόνια. Ανέφερε χαρακτηριστικά, το Μετρό της Θεσσαλονίκης και τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, την εθνική οδό Πάτρας – Πύργου, την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Ε65 και την έναρξη κατασκευής της γραμμής  4 του Μετρό της Αθήνας.

Advertisement

Ερωτώμενος για την γραμμή 4 του Μετρό σημείωσε πως το συγκεκριμένο έργο παρέμενε μπλοκαρισμένο για σχεδόν 15 χρόνια και πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα πραγματοποιηθεί στη χώρα μας ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Σημείωσε ότι πρόκειται για ένα έργο «νέας γενιάς», φιλικό προς το περιβάλλον, που θα βελτιώσει σημαντικά την ζωή των πολιτών.

Σχετικά με τα χρηματοδοτικά εργαλεία που θα χρησιμοποιήσει η κυβέρνηση για τα μεγάλα έργα υποδομής ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «αρχή της κυβέρνησης είναι να ανακοινώνει έργα που είναι εφικτό να υλοποιηθούν, που εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον – και το βασικότερο – που έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση». Υπογράμμισε δε ότι το Ταμείο Ανάκαμψης κι Ανθεκτικότητας αποτελεί μοναδική ευκαιρία για την Ελλάδα, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε επιχορηγήσεις ύψους 17,8 δισεκατομμυρίων ευρώ και δανειοδοτήσεις ύψους 12,7 δισεκατομμυρίων ευρώ για την περίοδο 2021 – 2026.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
To Μετρό στη Θεσσαλονίκη θα είναι έτοιμο το 2023
Ο ΒΟΑΚ θα είναι ένας από τους μεγαλύτερους αυτοκινητόδρομους στην ΕΕ!
Πειραιάς – Αεροδρόμιο σε 50 λεπτά με το Μετρό!