Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Εκτός στόχου οι εκπομπές CO2!

Ελλάδα 13:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Εκτός στόχου οι εκπομπές CO2!

ΝΕΑ

Εκτός στόχου οι εκπομπές CO2!

ΝΕΑ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες απομακρύνθηκαν περαιτέρω από τα νέα αυστηρότερα όρια που έχει θέσει σε ισχύ η ΕΕ.

Advertisement
Advertisement

Οι εκπομπές CO2 από νέα αυτοκίνητα στην Ευρώπη αυξήθηκαν για τρίτη χρονιά το 2019, σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία από την υπηρεσία περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να φαίνεται ότι δεν μπορούν να πιάσουν τους στόχους που τους έχει θέσει η ΕΕ και να βρεθούν αντιμέτωπες με υπέρογκα πρόστιμα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να μειώσουν σημαντικά τις εκπομπές τους ή να διακινδυνεύσουν να χάσουν τους αυστηρούς νέους στόχους της ΕΕ που έχουν τεθεί σε ισχύ από φέτος και εγκυμονούν πολύ υψηλά πρόστιμα.

Advertisement
Advertisement

«Οι κατασκευαστές θα πρέπει να βελτιώσουν τις μέσες εκπομπές CO2 του στόλου τους και να επιταχύνουν την ανάπτυξη οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών», ανέφερε χαρακτηριστικά η ΕΕ.

Οι μέσες εκπομπές στα νέα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί στα 27 κράτη μέλη της ΕΕ συν τη Βρετανία, την Ισλανδία και τη Νορβηγία ήταν 122,4 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο το 2019, καταγράφοντας αύξηση 1,6 γραμ. σε σχέση με το 2018, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της υπηρεσίας Περιβάλλοντος.

Τα παραπάνω δεδομένα είναι σαφώς εντός των περυσινών ορίων των 130 γρ. CO2/ χλμ. που ίσχυαν για το 2018 ωστόσο απέχει πάρα πολύ από τους νέους στόχους που έχει θέσει η ΕΕ για το 2020.

Advertisement

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να αποφύγουν τα πρόστιμα θα πρέπει να μειώσουν τις μέσες εκπομπές CO2 κατά 22% σε σχέση με το 2019 καθώς οι μέσες εκπομπές ρύπων θα πρέπει να κυμανθούν στα 95 γρ. CO2 / χλμ.

Οι εκπομπές CO2 αυξήθηκαν από την μεγάλη άνοδο που σημειώνουν οι πωλήσεις των SUV μοντέλων τα οποία αντιπροσωπεύουν το 38% του συνόλου της αγοράς τα οποία βέβαια δεν έχουν ούτε χαμηλές εκπομπές CO2 αλλά ούτε και καταναλώσεις στα καύσιμα.

Advertisement

Επίσης αυξήθηκαν και οι μέσες εκπομπές CO2 στα νέα φορτηγά αυξήθηκαν το 2019 για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα αποτελούν το 3,5% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων το 2019, με τη Νορβηγία να διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο καθαρών οχημάτων σε ποσοστό 56%.

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων της ΕΕ έχουν πέσει φέτος καθώς η πανδημία κορωνοϊού έπληξε τις ευρωπαϊκές οικονομίες εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν ώστε να μην εξαπλωθεί ο επικίνδυνος ιός κρατώντας εκατομμύρια ανθρώπους στα σπίτια τους.

Η Κομισιόν προέτρεψε τα κράτη μέλη να καθιερώσουν συστήματα παροχής κινήτρων για καθαρότερα αυτοκίνητα και να επενδύσουν σε υποδομή φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων για να βοηθήσουν τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να επιτύχουν τους στόχους εκπομπών.

Advertisement

Η Γαλλία, η Γερμανία αλλά και η Ελλάδα έχουν ήδη παρουσιάσει κίνητρα για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ως μέρος των πακέτων οικονομικής ανάκαμψης μετά την κορωνοϊό εποχή.

Πιέστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρη την μελέτη της ΕΕ.

Διαβάστε επίσης:

Ποιοι δεν θα πληρώσουν πρόστιμο για εκπρόθεσμο έλεγχο σε ΚΤΕΟ

Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ «μπλοκάρουν» τις αλλαγές στους δασμούς!

Ετοιμάζεται απαγόρευση κυκλοφορίας για τα παλαιά αυτοκίνητα!