Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Eυρωπαϊκή αγορά: O… MVP του Απριλίου και τα μηνύματα

Ελλάδα 16:17
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Eυρωπαϊκή αγορά: O… MVP του Απριλίου και τα μηνύματα

ΝΕΑ

Τα τελευταία επίσημα στοιχεία, αποτυπώνουν την τάση της αγοράς και αναδεικνύουν έναν μεγάλο νικητή και έναν μεγάλο χαμένο.

Advertisement
Advertisement

Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου φαίνεται να στέλνει ξεκάθαρα μηνύματα ανακατατάξεων, με τους αγοραστές να δείχνουν προτίμηση σε δοκιμασμένες και οικονομικές λύσεις.

Το Renault Clio, με 19.820 πωλήσεις, αναδείχθηκε το κορυφαίο σε πωλήσεις αυτοκίνητο για τον Απρίλιο, αφήνοντας πίσω του το Dacia Sandero που κατείχε την πρωτιά επί τρεις συνεχόμενους μήνες. Παρά τη μικρή πτώση 3% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, το Clio κατάφερε να επικρατήσει σε μια αγορά που παρέμεινε συνολικά σχεδόν αμετάβλητη.

Το Sandero σημείωσε σημαντική κάμψη της τάξης του 27%, περιοριζόμενο στη δεύτερη θέση με 18.852 μονάδες. Το Volkswagen Tiguan κατέλαβε την τρίτη θέση με μικρή άνοδο (2,3%), ενώ στην πρώτη πεντάδα βρέθηκαν επίσης τα Peugeot 208 και Citroen C3, δύο ακόμα εκπρόσωποι της μικρομεσαίας κατηγορίας που εξακολουθούν να κερδίζουν την εμπιστοσύνη του κοινού.

Advertisement
Advertisement

Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσαν οι επιδόσεις του Toyota Yaris Cross, το οποίο σημείωσε αύξηση πωλήσεων κατά 13% και κατετάγη 6ο, ενώ το Opel Corsa ανέβηκε από τη 17η στην 12η θέση με εντυπωσιακή αύξηση 16%.

Από την άλλη πλευρά, η Tesla φαίνεται να βρίσκεται σε κρίση. Το Model Y, το οποίο πέρυσι ήταν το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο της Ευρώπης, υπέστη κατακόρυφη πτώση 51,1% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2024, πέφτοντας στην 84η θέση της κατάταξης. Η εταιρεία έχει δει τις συνολικές πωλήσεις της στην Ευρώπη να υποχωρούν κατά 38% μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2025. Ακόμη και η ανανεωμένη έκδοση του Model Y δεν κατάφερε να αναστρέψει την πτωτική πορεία.

Τα νούμερα αυτά φανερώνουν ότι η κρίση για την Tesla στην ευρωπαϊκή αγορά δεν περιορίζεται στο πέρασμα από ένα μοντέλο σε άλλο. Οι πωλήσεις του Model 3 επίσης υποχώρησαν κατά 35%, ενώ και τα Model S και Model X σημείωσαν κατακόρυφη πτώση 69%.

Advertisement

Η εικόνα αυτή γίνεται ακόμα πιο ανησυχητική αν ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι η ευρωπαϊκή αγορά συνολικά ενισχύει τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση. Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 28%, των υβριδικών κατά 16% και των plug-in υβριδικών κατά 12%, ενώ τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα σημείωσαν πτώση 7,2% και 19% αντίστοιχα.

Παρά την άνοδο της ηλεκτροκίνησης, η Tesla φαίνεται να μένει εκτός παιχνιδιού. Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές δείχνουν πλέον μια αυξανόμενη προτίμηση σε πιο προσιτές και εδραιωμένες λύσεις, είτε αυτές προέρχονται από την παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία είτε από ανερχόμενους αστέρες όπως η MG και η Jeep, με τις πωλήσεις των ZS και Avenger να σημειώνουν αξιοσημείωτη άνοδο 23% και 64% αντίστοιχα.

Advertisement

Ο Απρίλιος επιβεβαιώνει πως η μάχη για την κυριαρχία στους ευρωπαϊκούς δρόμους δεν κερδίζεται ούτε με τεχνολογικές καινοτομίες ούτε με φιλόδοξες υποσχέσεις – αλλά με αξιοπιστία, προσιτή τιμή και προσαρμογή στις ανάγκες του ευρωπαίου καταναλωτή.