Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Δόθηκε το φιλί της ζωής στα μικρά αυτοκίνητα;

Ελλάδα 4:17
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δόθηκε το φιλί της ζωής στα μικρά αυτοκίνητα;

ΝΕΑ

Δόθηκε το φιλί της ζωής στα μικρά αυτοκίνητα;

ΝΕΑ

Τα μικρά αυτοκίνητα έχουν γίνει πανάκριβα και δεν αποφέρουν κέρδη στις εταιρείες. Όμως κάτι φαίνεται ότι αλλάζει.

Advertisement
Advertisement

Το τελευταίο καιρό υπήρχε μία έντονη φημολογία για πολλές εταιρείες σχετικά με την παύση παραγωγής των μικρών μοντέλων τους, λόγω του ότι θα γίνονταν ασύμφορα εξαιτίας της εφαρμογής πιο αυστηρών κανονισμών για τους ρύπους.

Το Volkswagen Polo μπορεί να παραμείνει διαθέσιμο με βενζινοκινητήρα μέχρι το 2030, χάρη στους χαλαρούς κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων που γλίτωσαν το σούπερ μίνι από την πρόωρη απόσυρση, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας. Ωστόσο, τα αυξημένα πρότυπα ασφαλείας αυξάνουν σημαντικά το κόστος.

Το σημερινό Volkswagen Polo, που παρουσιάστηκε το 2018 και ανανεώθηκε για τελευταία φορά το 2021, θα μπορούσε ενδεχομένως να επιβιώσει άλλα πέντε χρόνια στην αγορά, χάρη στη χαλάρωση των επερχόμενων νόμων της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων.

Advertisement
Advertisement

Τα αρχικά σχέδια για τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 7, που αρχικά είχαν προγραμματιστεί να εφαρμοστούν φέτος, απειλούσαν με διακοπή της παραγωγής του supermini της Volkswagen λόγω των σημαντικών δαπανών που συνεπάγεται η επίτευξη της συμμόρφωσης, η οποία θα επηρέαζε σημαντικά την κερδοφορία του.

Το 2022, ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Thomas Schäfer εξέφρασε σκεπτικισμό σχετικά με τη σκοπιμότητα συνέχισης της παραγωγής πολύ μικρών αυτοκινήτων πέραν του EU7, επικαλούμενος εκτιμώμενη αύξηση του κόστους έως και 5.000 ευρώ για ένα όχημα του μεγέθους του Polo.

Ωστόσο, οι Ευρωπαίοι νομοθέτες χαλαρώνουν σημαντικά τους κανονισμούς αυτούς ως απάντηση στις επικρίσεις της βιομηχανίας σχετικά με τις σημαντικές δαπάνες ανάπτυξης και έγκρισης τύπου που θα συνεπάγονταν.

Advertisement

Τα αναθεωρημένα πρότυπα «EU6e», σημείωσε ο Schäfer, είναι λιγότερο αυστηρά από τα αρχικά προτεινόμενα, επιτρέποντας τη συνέχιση της παραγωγής του Polo.

Αυτοί οι κανονισμοί, που θα ισχύουν από την 1η Σεπτεμβρίου 2024, διατηρούν παρόμοια όρια εκπομπών για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά όπως οι κανόνες EU6, ελαχιστοποιώντας τον αντίκτυπο σε αυτοκίνητα της κατηγορίας του Polo.

Advertisement

Η VW αναμένει ότι το Polo, θα παραμείνει βιώσιμο μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, με σχέδια για ουσιαστικές τεχνολογικές αναβαθμίσεις στο εγγύς μέλλον για την ευθυγράμμισή του με τα νεότερα μοντέλα της γκάμας της Volkswagen.

Ωστόσο, εκτός από τους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων υπάρχει και ένα άλλο θέμα που αφορά τον εξοπλισμό ασφαλείας και τα υποχρεωτικά συστήματα υποβοήθησης, τα οποία και αυτά πιέζουν τις τιμές προς τα πάνω, καθιστώντας δύσκολη την εξίσωση της βιωσιμότητας για τα μικρά μοντέλα.