Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Δοκιμή: Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 EAT8

Ελλάδα 19:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 EAT8

ΝΕΑ

Δοκιμή: Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 EAT8

ΝΕΑ

Το Peugeot 3008 ανανεώθηκε αλλά ο τρικύλινδρος turbo των 1.200 κυβικών κάτω από το καπό του παραμένει σταθερή αξία.

Advertisement
Advertisement

Το 3008 είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Peugeot των τελευταίων δεκαετιών και ένα από τα πιο δημοφιλή SUV της κατηγορίας του τόσο στην Ευρώπη γενικά όσο και στη χώρα μας ειδικά. H πρόσφατη ανανέωση ενίσχυσε την εικόνα του, με την πιο εμφατική μάσκα σε συνδυασμό με τους νέους προβολείς και με τα πραγματικά ιδιαίτερα κάθετα φώτα ημέρας να το καθιστά πιο μοντέρνο και πιο δυναμικό αλλά και πιο premium.

Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό του, που πλέον δείχνει και είναι ακόμα πιο ποιοτικό και upper class, χάρη βέβαια και στην καινούργια, πιο μεγάλη οθόνη του εξελιγμένου συστήματος infotainment, αλλά και στο ανανεωμένο i-cockpit.

Advertisement
Advertisement

Στα θετικά του τελευταίου ο σαφής διαχωρισμός του χώρου του οδηγού από αυτόν του συνοδηγού, ενώ από κει και πέρα η μικρή διάμετρος αλλά και το σχήμα του τιμονιού καθώς και ο ψηλά τοποθετημένος πίνακας οργάνων παραμένουν μεν πρωτότυπες επιλογές αλλά δεν θα βολέψουν τους πάντες δε.

Οι χώροι τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (πορτμπαγκάζ από 520 έως 1.482 λίτρα) δεν αφήνουν περιθώρια για παράπονα οπότε το 3008 θα καλύψει και με το παραπάνω τον οικογενειακό του ρόλο. Παράπονα δεν υπάρχουν ούτε για το επίπεδο εξοπλισμού -άνεσης, ασφάλειας, υποβοήθησης και διασύνδεσης- αλλά ούτε και για την άνεση της μετακίνησης.

Ακόμα και αν τα χιλιόμετρα που θα καλυφθούν είναι πολλά ή το οδόστρωμα απέχει σημαντικά από το να χαρακτηρισθεί χαλί.

Advertisement

Πέρα όμως από άνετο το γαλλικό SUV είναι και πολύ ευχάριστο στο δρόμο, καθώς οι μηχανικοί των Γάλλων έχουν ρυθμίσει εξαιρετικά την ανάρτησή του. Έτσι οι κλίσεις στις στροφές ποτέ δεν ξεπερνούν τα αποδεκτά όρια, οι κινήσεις του αμαξώματος δεν ενοχλούν, ο έλεγχος είναι πάντα εύκολος και τα περιθώρια πρόσφυσης μεγάλα.

Advertisement

Το τελευταίο είναι λογικό και αναμενόμενο, καθώς από τη στιγμή που το πολύ καλό πλαίσιο δεν αντιμετωπίζει κανένα θέμα με τους 225 ή ακόμα και τους 300 ίππους των plug-in εκδόσεων δεν θα μπορούσε να έρθει σε δύσκολη θέση από τους 130 του τρικύλινδρου turbo των 1.200 κυβικών.

Ο οποίος και εδώ, στο μεγάλο SUV των σχεδόν 1.400 κιλών δείχνει την ποιότητά του και δικαιολογεί τις πολλές διακρίσεις που τον συνοδεύουν, καθώς αποκρίνεται άμεσα, δεν δείχνει να πιέζεται και εξασφαλίζει και καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 9,7 δεύτερα, τελική ταχύτητα 197 km/h). Ταυτόχρονα αποδεικνύεται και αρκετά οικονομικός, με μια μέση κατανάλωση που χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια και προσοχή κυμάνθηκε στη δοκιμή μας στα 8,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Advertisement

Η έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας είναι αυτή με το αυτόματο κιβώτιο EAT8 των 8 σχέσεων, η οποία είναι ίσως και η πλέον αρμονική. Και αυτό γιατί και το κιβώτιο είναι άμεσο στις αλλαγές του με γρήγορο kick down αλλά και γιατί η (πυκνή) κλιμάκωσή του είναι πολύ σωστά προσαρμοσμένη στα χαρακτηριστικά απόδοσης του τρικύλινδρου. Τόσο που σε αρκετές περιπτώσεις τα όποια κενά του τελευταίου καλύπτονται από το κιβώτιο, με αποτέλεσμα την πολύ καλή απόδοση σε όλη την κλίμακα λειτουργίας του.

Mάλιστα από τη στιγμή που και η διαφορά τιμής του Peugeot 3008 1.2 Puretech EAT8 από την αντίστοιχη έκδοση (Active Plus) με το χειροκίνητο κιβώτιο είναι στα αναμενόμενα πλαίσια (32.400 έναντι 29.800) έχει σαφώς το προβάδισμα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Peugeot 3008 1.2 Puretech 130 EAT8
Κινητήρας: βενζίνη 1.199 cc
Ισχύς: 130 PS
Ροπή: 230 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,7 sec
Τελική ταχύτητα: 197 km/h
Μέση κατανάλωση (lt/100 km): 6,9 lt/100 km (δική μας: 8,0 lt/100 km)
Εκπομπές CO2: 146 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.447 x 1.841 x 1.624 mm
Μεταξόνιο: 2.675 mm
Βάρος: 1.395 kg
Χώρος αποσκευών: από 520 έως 1.482 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 102 ευρώ
Τιμή: Από 32.400 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 PS
Δοκιμή: Ανανεωμένο Peugeot 3008 HYBRID4
Οι τεχνολογίες του νέου Peugeot 3008