Δοκιμή: Hyundai Santa Fe 1.6T PHEV
ΝΕΑ
Το νέο Hyundai Santa Fe συνδυάζει τα χαρίσματα ενός SUV με άπλετους χώρους και τις ανάλογες ανέσεις.
Μήπως χρειάζεστε όλο και περισσότερο χώρο στο αυτοκίνητό σας από τη στιγμή που ταξιδεύετε με την πολυμελή οικογένειά σας, με αντίστοιχες αποσκευές και ίσως και ένα κατοικίδιο; Η Hyundai έχει την απάντηση, με το Santa Fe 5ης γενιάς, ένα από τα ελάχιστα μοντέλα που διαθέτει τόσο απλόχερα χώρους για επτά συνολικά επιβάτες.
WHAT CAR
Το κορεατικό μεσαίο SUV μόνο απαρατήρητο δεν περνά, καθώς δεν ακολουθεί τον βατό και ενδεχομένως βαρετό σχεδιαστικό δρόμο. Δεν μοιάζει με κάτι άλλο, ούτε καν με τον προκάτοχό του. H 5η γενιά του μοντέλου είναι η πιο ρηξικέλευθη στα 25χρόνια παρουσίας του στην αγορά, με ένα σχήμα πρωτόγνωρο, τουλάχιστον για τα ελληνικά δεδομένα που δεν περνά πουθενά απαρατήρητο.
Η macho -για κάποιους υπερβολική- εμφάνιση με τις boxy γραμμές συνδυάζεται με μια εντυπωσιακή κάθετη μάσκα που ενσωματώνει τα φαντεζί σχήματος «H» φωτιστικά σώματα LED, τις μεγάλες γυάλινες, φιμέ επιφάνειες και το μεγάλο εμπρός καπό. Τα μαύρα γυαλιστερά πλαστικά που τρέχουν στα πλαϊνά και τα τόξα των φτερών κρύβουν εν μέρει τον όγκο ενός αμαξώματος, το οποίο απέχει από το έδαφος 177 mm.
Αλλά το πιο παράδοξο είναι ότι η σχεδιαστική ροή διακόπτεται απότομα στο κάθετο πίσω μέρος, όπου η «υπογραφή» των πίσω φώτων ακολουθεί το ίδιο μοτίβο με τα εμπρός, ενώ η μεγάλη γραμματοσειρά με την επωνυμία του μοντέλου προσθέτει πόντους στον αντισυμβατικό χαρακτήρα του. Εξίσου εντυπωσιακές είναι και οι διαστάσεις του αμαξώματος (μήκος 4,83 m, πλάτος 1,9 m και ύψος 1,77 m), που του χαρίζουν μια πληθωρική εμφάνιση στον δρόμο.
Η ποιότητα κατασκευής και το επίπεδο πολυτέλειας στο εσωτερικό του νέου Santa Fe είναι κορυφαία, με hi-tech αύρα. Μιλάμε για ένα πλήρως ψηφιακό περιβάλλον που προκύπτει από τη διπλή οθόνη Panoramic Curved Display στο ταμπλό, με διαγώνιο 12,3”.
Μπροστά από τον οδηγό ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με πληθώρα ενδείξεων και παραμετροποιήσεων, στο κέντρο το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, ενώ υπάρχει και μία τρίτη οθόνη 6,6” στη βάση της κεντρικής κονσόλας, που ελέγχει τον κλιματισμό.
Από το μενού δεν λείπουν η επιφάνεια ασύρματης φόρτισης για δύο smartphones και το υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα Bose Premium με 12 ηχεία. Όμως αυτό που κάνει ιδιαίτερα ξεχωριστό το νέο Santa Fe είναι ο τρόπος με τον οποίο έχει σχεδιαστεί η καμπίνα για να κάνει το ταξίδι πιο άνετο και πρακτικό.
Για παράδειγμα, η δυνατότητα για τρεις σειρές καθισμάτων, με την τελευταία να είναι επαρκέστατη ακόμα και για ενήλικες επιβάτες με ύψος έως και 1,8 m, οι οποίοι συν τις άλλοις έχουν στη διάθεσή τους θύρες USB-C και ξεχωριστή ρύθμιση θερμοκρασίας του συστήματος κλιματισμού.
Οι χώροι αποθήκευσης μικροαντικειμένων είναι άπειροι, ενώ έξυπνη λύση είναι η ανοιγόμενη τόσο από τους εμπρός όσο και από τους επιβάτες της δεύτερης σειράς κεντρική κονσόλα, όπως και ο ψηφιακός εσωτερικός καθρέφτης.
Το Santa Fe PHEV κινείται με το υπερτροφοδοτούμενο θερμικό σύνολο των 1,6 lt που αποδίδει 160 PS και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 72 kW, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου έξι σχέσεων. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος ανέρχεται στους 253 PS και τα 367 Nm ροπής, που περνούν στους τέσσερις τροχούς μέσω του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης HTRAC το οποίο διαθέτει τρις προγράμματα λειτουργίας ανάλογα με το έδαφος (άμμο, χιόνι και λάσπη).
Η υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου έχει ενεργειακή χωρητικότητα 13,8 kWh και η απόσταση που μπορεί να διανύσει ηλεκτρικά, εφόσον είναι πλήρως φορτισμένη, μπορεί να φτάσει έως και 54 km (WLTP). Στην πράξη, τα «ηλεκτρικά» χιλιόμετρα, ανάλογα και με την οδηγική συμπεριφορά του οδηγού και την εξωτερική θερμοκρασία, μπορούν να φτάσουν τα 35-40 km.
Απόσταση επαρκής για την καθημερινή μετακίνηση μέσα στην πόλη. Σημαντικό είναι επίσης ότι η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί μεταξύ 10-100% σε 3 ώρες και 30 λεπτά (σε wallbox 7,4 kW). Η ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία επίπεδα από τα paddles στο τιμόνι.
Και κάπως έτσι η κατανάλωση μπορεί να είναι από σχεδόν μηδενική (σε περίπτωση καθημερινής φόρτισης) έως τα 7,6 lt/100 km που καταγράψαμε εμείς ως μέγιστη (τιμή που και πάλι παραμένει εξαιρετική, δεδομένου του όγκου του αυτοκινήτου), με τις εκπομπές CO2 να διαμορφώνονται στα 38 g/km.
Στον δρόμο το Santa Fe PHEV προτάσσει την άνεση ως το μεγαλύτερο πλεονέκτημά του, δίνοντας πάντα μια αίσθηση «floating» στους επιβαίνοντες. Η άνεση από την ανάρτηση ενισχύεται από την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, συνθέτοντας, μαζί με την πολύ καλή ηχομόνωση, ένα πραγματικά premium περιβάλλον στο οποίο χαίρεται να βρίσκεται κανείς.
Και αν στο πάτημα του δεξιού πεντάλ η αίσθηση της επιτάχυνσης δεν είναι αξιοσημείωτη, η λειτουργία του υβριδικού συστήματος στην καθημερινή οδήγηση είναι απολαυστική. Ο θερμικός κινητήρας τίθεται σε λειτουργία ή απενεργοποιείται σχεδόν χωρίς ο οδηγός να το αντιλαμβάνεται, ειδικά αν απολαμβάνει τον ήχο από το εξαιρετικό ηχοσύστημα.
Το ελαφρύ τιμόνι και η διάθεση της κορυφαίας έκδοσης του κορεατικού SUV να ακολουθεί τις εντολές του οδηγού του «προδίδουν» ένα πολύ καλά δουλεμένο σύνολο πλαισίου και ανάρτησης. Τα φρένα έχουν λίγο περίεργη αίσθηση που επιβάλλει εξοικείωση η οποία έχει ξεκάθαρα να κάνει με την ανάκτηση ενέργειας, αλλά το αυτόματο 6άρι κιβώτιο να ικανοποιεί με τη συμπεριφορά του.
To νέο Hyundai Santa Fe είναι ακριβώς αυτό που δείχνει: Ένα μεγάλο, επιβλητικό SUV που ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας της σύγχρονης αυτοκίνησης αλλά και του άμεσου μέλλοντος, προσφέρει σε σχετικά ανταγωνιστικό κόστος σοβαρά πλεονεκτήματα και την υπογραφή μιας εταιρείας η οποία σε όποια κατηγορία και αν εμφανίζεται έχει τον τρόπο της να ξεχωρίζει.
Η τιμή του ξεκινά λίγο πάνω από τις 62.000 ευρώ. Σίγουρα είναι πολλά χρήματα, και αυτό εξηγεί γιατί η Hyundai έκανε τις επιλογές που έκανε, καθώς πρόκειται για ένα αυτοκίνητο κάλυψης πολλαπλών αναγκών, τις περισσότερες από τις οποίες καλύπτει σε εξαιρετικό βαθμό.
KEY TECH
Το πακέτo τεχνολογιών ασφαλείας του νέου Santa Fe υπερκαλύπτει τα υψηλότερα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφαλείας. Πρόκειται για τη σουίτα συστημάτων Hyundai SmartSense που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει τη λειτουργία Highway Driving Assist (HDA) που συνεργάζεται με το ενεργό cruise control χρησιμοποιώντας αισθητήρες και δεδομένα χάρτη και εξασφαλίζει την αυτόματη προσαρμογή της ταχύτητας σε ελεγχόμενο περιβάλλον και το Reverse Parking Collision Avoidance Assist (RCCA) που χρησιμοποιεί κάμερα οπισθοπορείας και πίσω αισθητήρες υπερήχων για να ανιχνεύει εμπόδια κατά την όπισθεν. Οι πρόσθετες επιλογές περιλαμβάνουν την προειδοποίηση σύγκρουσης τυφλού σημείου, την υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας (Lane Keeping Assist) κ.ά.
TECH – Hyundai Santa Fe 1.6T PHEV
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.598 cc, i4, TURBO, 160 PS/5.500 rpm, 265 Nm/1.500-3.500 rpm
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 98 PS, 304 NmΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ/ΡΟΠΗ: 253 PS/367 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 13,8 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ, 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε)/ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π),0-100 KM/H: 9,3”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 7,3 lt/100 km
CO2: 38 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.830/1.900/1.770 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.815 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 621-1.942 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.110 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 62.290 ευρώ