Δοκιμάζουμε την αυτόνομη οδήγηση στο νέο Α3
ΝΕΑΔοκιμάζουμε την αυτόνομη οδήγηση στο νέο Α3
ΝΕΑΗ αυτόνομη οδήγηση είναι εδώ και τα αυτοκίνητα θα αναλαμβάνουν όλο και περισσότερες ευθύνες. Τουλάχιστον μέσα στο αστικό περιβάλλον, όπου αφενός οι κίνδυνοι είναι περισσότεροι και αφετέρου οι ταχύτητες χαμηλότερες. Οι οδηγοί δηλαδή θα αναθέτουν στον αυτόματο πιλότο να κάνει τη… βρώμικη δουλειά, ώστε εκείνοι να απολαμβάνουν τις μετακινήσεις τους.
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ
WHAT CAR
Στο πρόσφατο ταξίδι μας στο Μόναχο για την πανευρωπαϊκή δημοσιογραφική παρουσίαση του ανανεωμένου Audi Α3, είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης. Το traffic jam assist αναλαμβάνει να διατηρεί το αυτοκίνητο σε σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα (την οποία ορίζει ο οδηγός), σε ταχύτητες έως τα 65 km/h. Κάτι σαν το Adaptive Cruise Control θα μου πείτε. Όχι ακριβώς.
Το σύστημα αναλαμβάνει να παρακολουθεί τη διαγράμμιση του δρόμου, διατηρώντας το Α3 μέσα στη λωρίδα. Στρίβει δηλαδή το τιμόνι, ενώ αν το όχημα μπροστά ακινητοποιηθεί εντελώς (σε κίνηση ή φανάρι), το Audi φρενάρει σταδιακά σταματά χωρίς απότομα φρεναρίσματα. Στη συνέχεια επιταχύνει και πάλι (λειτουργία Stop&Go μόνο με το αυτόματο κιβώτιο S tronic) μέχρι να φθάσει την ταχύτητα που είχε ορίσει εξαρχής ο οδηγός.
Το δοκιμάσαμε σε πραγματικές συνθήκες σε κωμόπολη στα περίχωρα του Μονάχου και μείναμε εντυπωσιασμένοι από το πόσο αποτελεσματικά λειτουργεί. Χωρίς να τρομάζει τον οδηγό με απότομες ενέργειες. Απαιτείται βέβαια ευδιάκριτη διαγράμμιση, κάτι όχι και τόσο σύνηθες στους ελληνικούς δρόμους.
Η Audi εξοπλίζει το premium μικρομεσαίο και με το σύστημα pre sense front. Ανιχνεύει άλλα οχήματα σε όλο το εύρος ταχύτητας και πεζούς έως τα 65 km/h. Σε ενδεχόμενο σύγκρουσης, αρχικά ειδοποιεί τον οδηγό και αν εκείνος δεν αντιδράσει φρενάρει το αυτοκίνητο, είτε για να αποτραπεί το ατύχημα είτε για να μετριαστούν οι επιπτώσεις του. Παράλληλα οι εμπρός ζώνες τεντώνονται, ενώ τα παράθυρα και η ηλιοροφή κλείνουν.