Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Δοκιμάζοντας λάστιχα στη Λαπωνία

Ελλάδα 5:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζοντας λάστιχα στη Λαπωνία

ΝΕΑ

Δοκιμάζοντας λάστιχα στη Λαπωνία

ΝΕΑ

Ταξιδέψαμε περίπου 170 km πάνω από τον αρκτικό κύκλο και συμμετείχαμε στο φετινό παγκόσμιο τεχνολογικό φόρουμ της εταιρείας ελαστικών Continental.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ

Σχεδόν 170 χιλιόμετρα πάνω από τον αρκτικό κύκλο τα πάντα είναι διαφορετικά, σε έναν τόπο που καλύπτεται από ένα ολόλευκο πέπλο. Αυτή την περίοδο το φως του ήλιου (φως, τρόπος του λέγειν, μια και επικρατεί μια γλυκιά μουντάδα) το βλέπεις μόνο για λίγες ώρες (περίπου από τις 11 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι). Προορισμός μας ήταν το Λέβι, το μεγαλύτερο χιονοδρομικό κέντρο στη Φινλανδία, όπου κατά τη διανυκτέρευσή μας είχαμε την τύχη να θαυμάσουμε ένα μοναδικό φαινόμενο: το Βόρειο Σέλας. Το ξενοδοχείο βρισκόταν στους πρόποδες ενός βουνού, κοντά σε εντυπωσιακές και -φυσικά- φωτισμένες πίστες για σκι, ό,τι πρέπει για τους φίλους του σπορ.
Κατευθείαν από το check-in βρεθήκαμε σε έναν ειδικό χώρο όπου οι ειδικοί της Continental μάς εξήγησαν πολλά και διάφορα για την τεχνολογία των ελαστικών, τη σύνθεσή τους και πώς αυτή επηρεάζει την πρόσφυση ανάλογα με τις συνθήκες περιβάλλοντος και τη μορφολογία του εδάφους. Το ενδιαφέρον εστιάστηκε στις διαφορές της γόμας των καλοκαιρινών και των χειμερινών ελαστικών (WinterContact TS 850P, και IceContact 2). Το πρώτο αφορά και στη χώρα μας και πλέον προσφέρεται και σε διαστάσεις για SUV, ενώ το δεύτερο, με καρφιά, απευθύνεται σε ειδικές αγορές με πολύ βαρύ χειμώνα, όπως αυτές της Ρωσίας και της Σκανδιναβίας.

Ώρα για παιχνίδι
Νωρίς το πρωί και μέσα στο απόλυτο σκοτάδι μεταφερθήκαμε από το ξενοδοχείο σε μια επίπεδη πίστα, χαραγμένη πάνω στον πάγο και στο χιόνι. Λόγω της χαμηλής ορατότητας οι άνθρωποι της Continental είχαν στήσει τεχνητό φωτισμό, ενώ γενικότερα η εκδήλωση ήταν κορυφαία σε οργανωτικό επίπεδο. Δίχως αμφιβολία δεν υπήρχε καλύτερο μέρος για να λανσαριστεί η νέα σειρά χειμερινών ελαστικών: τα Continental IceContact2 και WinterContact TS 850P. Για να διαπιστώσουμε πόσο αποτελεσματικό είναι το κάθε λάστιχο στο πεδίο του (πάγο ή χιόνι), κάναμε διάφορες δοκιμές (με BMW 1, Audi A3, Volvo V40), αλλά αυτό που ευχαριστηθήκαμε ήταν η οδήγηση στον πάγο με τα WinterContact TS850P σε BMW X3 και Audi Q5. Οση ώρα δεν βρισκόμασταν στα χιόνια (εννοείται ντυμένοι σαν κρεμμύδι), στο «καταφύγιο» οι άνθρωποι της Continental είχαν στήσει για την παρουσίαση το πρόγραμμα Matrix, στο οποίο συγκρίναμε στην πίστα τα δεδομένα που σημειώσαμε όσον αφορά στην πρόσφυση από καλοκαιρινά ελαστικά με άλλα τροποποιημένα με πέλμα χειμερινής χάραξης, καθώς και από απλά χιονολάστιχα σε σχέση με άλλα χειμερινής χάραξης με καλοκαιρινή γόμα.

Advertisement
Advertisement

Γενικότερα, δοκιμάσαμε πολλούς διαφορετικούς συνδυασμούς ελαστικών για να διαπιστώσουμε πώς συμπεριφέρεται το καθένα στο χιόνι και στον πάγο (π.χ. στο απότομο φρενάρισμα, στο σλάλομ, στη σβέλτη οδήγηση κ.α.). Κι όλα αυτά σε περιβάλλον με θερμοκρασίες υπό του μηδενός, που φτάνουν μέχρι και τους -18 βαθμούς Κελσίου (το βράδυ), ζώντας μια πολύ όμορφη εμπειρία.