Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Mobility 2021

ΝΕΑ

Διπλώματα: Όποιος εξεταστής πιάνεται να λαδώνεται θα απολύεται!

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Οι εξεταστές θα είναι εκπαιδευμένοι, θα είναι στη θέση του εξεταστή, θα ξέρουν να πατάνε τα πετάλια τόνισε ο Χρήστος Σπίρτζης

Αποφασισμένος να καταργήσει τη διαπλοκή και την διαφθορά στα διπλώματα οδήγησης εμφανίστηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης στη Βουλή κατά τη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, με θέμα την «Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, άλλες διατάξεις για τις άδειες οδήγησης και λοιπές διατάξεις».

Ο κ. Σπίρτζης τόνισε πως το νομοσχέδιο δόθηκε στη δημοσιότητα 30 Απριλίου του 2018 σε όλους τους φορείς και στη δημοσιότητα με συνέντευξη Τύπου και αναρωτήθηκε πόση διαβούλευση έπρεπε να κάνουν.

Σχετικά με τους οδηγούς με ηλικίες άνω των 74 ετών ο υπουργός Μεταφορών ξεκαθάρισε πως υπάρχει πρόβλεψη που δίνει παράταση στην ισχύ των αδειών οδήγησης, άρα, δεν είναι στα χέρι καμιάς ασφαλιστικής εταιρείας να καλύψει ή να μην καλύψει είτε εντός είτε εκτός συνόρων.

Όσον αφορά στη διαπλοκή ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι: «Όλη η κοινωνία ξέρει, ο κάθε πολίτης, ότι το σύστημα για τις εξετάσεις άδειας οδήγησης δεν είναι μόνο ένα γκρίζο διεφθαρμένο σύστημα. Είναι ένα σύστημα που δε λειτουργεί. Γιατί μέσα απ’ αυτό το σύστημα αναπαράγεται ένας συγκεκριμένος μηχανισμός, πολύ συγκεκριμένος παλαιοκομματικός μηχανισμός, σε κάθε πόλη στην Περιφέρεια και στα μεγάλα αστικά κέντρα με τις Σχολές Οδηγών και με τους εξεταστές. Εμείς, λοιπόν, επιχειρούμε να το σπάσουμε αυτό για δύο κυρίως λόγους: Ο πρώτος λόγος έχει να κάνει με λόγους παιδείας. Όχι παιδείας μόνο οδικής ασφάλειας, αλλά και παιδείας στις σχέσεις του πολίτη με το Δημόσιο, είτε αυτό είναι ο Δήμος, είτε είναι η Περιφέρεια, είτε είναι το Υπουργείο. Το πρώτο έχει να κάνει με το γεγονός, ότι την πρώτη φορά που έρχεται σε επαφή ένας νέος άνθρωπος με το ελληνικό δημόσιο, μπαίνει σε μια διαδικασία να λαδώσει για να αποκτήσει την άδεια οδήγησης. Κι αυτό πρέπει να σταματήσει για πάρα πολλούς λόγους. Και το δεύτερο, είναι τα αποτελέσματα – καλέσαμε και την Τροχαία, τα έχουμε και εδώ – για τα βαριά θανατηφόρα ατυχήματα, που δεν είναι πλέον τόσα πολλά στις εθνικές οδούς, αλλά μέσα στα αστικά κέντρα, το οποίο είναι καθαρά θέμα εκπαίδευσης».

Το δεύτερο, όπως ανέφερε ο κ. Σπίρτζης είναι ότι εγκαλούμαστε για την αποχή που έκαναν οι εξεταστές. Καθώς αποδείχθηκε ότι το πρόβλημα ήταν η διατήρηση των κυκλωμάτων, του λαδώματος και όλων των υπολοίπων μαύρων σελίδων που ζούμε για δεκαετίες, για τις εξετάσεις, για την άδεια οδήγησης, με τις γνωστές συνέπειες.

Πάντως ο υπουργός Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι ο εξεταστής αν πιαστεί να λαδώνεται, δεν θα παύει να είναι εξεταστής μόνο αλλά θα παραπέμπεται για απόλυση!

Επίσης τόνισε πως οι εξεταστές πια, δεν θα είναι, άνθρωποι οι οποίοι θα έχουν ένα ερασιτεχνικό δίπλωμα οδήγησης και θα εξετάζουν για βαριά οχήματα, για επαγγελματικές κατηγορίες και όλα τα υπόλοιπα. Θα είναι εκπαιδευμένοι, θα είναι στη θέση του εξεταστή, θα ξέρουν να πατάνε τα πετάλια.

Τέλος ο κ. Σπίρτζης έκανε ιδιαίτερη αναφορά για κάποιους γιατρούς οι οποίοι δίνουν τις βεβαιώσεις χωρίς να εξετάζουν…

Τώρα πότε θα ξεκινήσουν οι εξετάσεις για πάνω από 70.000 υποψήφιους οδηγούς δεν μπορεί κανείς με βεβαιότητα να το απαντήσει!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto